maandag 23 april 2012

Navolging


Als ik denk aan mensen die de navolging van Jezus tot het belangrijkste in hun leven hebben gemaakt, dan is er een aantal die meteen in mijn gedachten komen.
Allereerst denk ik dan aan twee vrienden, Hans en Rietje van der Lee, die alles achter zich lieten en gingen wonen in een sloppenwijk in Jakarta om hun leven te delen met de armsten.
Zij kwamen ook uit gehoorzaamheid aan Jezus weer terug naar Nederland.

Hun verhaal kun je lezen op deze website: www.letsfollowjesus.com
Het boek "Volg jij Mij", pak ik elk jaar weer uit de kast en lees het opnieuw.
Telkens brengt het mij dicht bij Jezus.


Jezus, die mijn voorbeeld is in dienstbaarheid, liefde, eenvoud en consuminderen.
Hij werd arm zodat wij  "rijk" konden worden. Hij leert mij om los te komen van alles wat er niet toe doet......

.................................................................................................................................................................

De volgende persoon die mijn leven als christen op een zeer positieve manier heeft beinvloed is
Frans Horsthuis.
Frans Horsthuis is iemand die letterlijk is gaan doen wat er in de bijbel staat.
Naarmate zijn relatie met Jezus hechter werd, verstond hij steeds sterker de oproep aan hem persoonlijk om al z'n bezittingen te verkopen en zonder geld te gaan leven.
Dat doet hij nu al tientallen jaren en God heeft zijn vertrouwen in Hem nooit beschaamd.


Matteus 6. 
 25 Daarom zeg ik jullie: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten of drinken, noch over je lichaam en over wat je zult aantrekken. Is het leven niet meer dan voedsel en het lichaam niet meer dan kleding? 26 Kijk naar de vogels in de lucht: ze zaaien niet en oogsten niet en vullen geen voorraadschuren, het is jullie hemelse Vader die ze voedt. Zijn jullie niet meer waard dan zij? 27 Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één el aan zijn levensduur toevoegen? 28 En wat maken jullie je zorgen over kleding? Kijk eens naar de lelies, kijk hoe ze groeien in het veld. Ze werken niet en weven niet. 29 Ik zeg jullie: zelfs Salomo ging in al zijn luister niet gekleed als een van hen. 30 Als God het groen dat vandaag nog op het veld staat en morgen in de oven gegooid wordt al met zo veel zorg kleedt, met hoeveel meer zorg zal hij jullie dan niet kleden, kleingelovigen? 31 Vraag je dus niet bezorgd af: “Wat zullen we eten?” of: “Wat zullen we drinken?” of: “Waarmee zullen we ons kleden?” – 32 dat zijn allemaal dingen die de heidenen najagen. Jullie hemelse Vader weet wel dat jullie dat alles nodig hebben. 33 Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden. 

Matteus 19.
 21 Jezus antwoordde hem: ‘Als je volmaakt wilt zijn, ga dan naar huis, verkoop alles wat je bezit en geef de opbrengst aan de armen; dan zul je een schat in de hemel bezitten. Kom daarna terug en volg mij.’ 22 Na dit antwoord ging de jongeman terneergeslagen weg; hij had namelijk veel bezittingen.






Het boek, de koninklijke weg is (gratis) te bestellen op onderstaand adres:



Of gratis downloaden op:http://www.lulu.com/shop/frans-horsthuis/de-koninklijke-weg/ebook/product-12912514.html





4 opmerkingen:

Denise zei

Thanks for sharing.

Anoniem zei

Hoi,

Inderdaad het verhaal van Frans Horsthuis is erg bijzonder.

Groetjes Gertine

Salviano Adão zei

Hallo lieve Denske, mijn naam is Adam Salviano blog; De enige waarheid in uw eigen Bijbel. De reden van mijn contact is omdat ik wil een partnerschap in de naam van Jezus, lieve blog al Gepost in mijn blog lijst, is er dan te geven een gegeven, en ik wil u ook mijn blog gepost op hun lijsten als blogs u le, maar dit partnerschap is alleen als je het wilt. God zegene en ik kijk uit naar uw contactpersoon.

PORTAL EVANGELISMO zei

I want to thank you for following my blog and I'm returning your visit. I loved the posts are uplifting. I am following with great pleasure. ALWAYS COME BACK!