woensdag 18 april 2012

Oma en de Bizzy Bees







Gisteren voordat m'n moeder arriveerde alvast pannenkoeken gebakken voor het eten met de Bees. Het werden er meer dan 40 en ze roken ook al zo lekker.
Toch maar even wachten met eten tot morgen.
Jasper en Leonie aten er al een in het voorbijgaan ( het blijven toch kinderen ook al zijn ze getrouwd)  







's Middags was mijn moeder er.
Ze heeft altijd wel iets bij zich om te doen.
Vroeger was ze lerares textiele werkvormen en ik kan me niet anders herinneren dan dat ze iets aan het maken was. Kleding voor ons, een borduurwerk, breien, haken, enz, enz.
Ik heb die hobby dus niet van een vreemde.
Vandaag was ze bezig met frivolité. Wat een gepriegel...










 Ikzelf dan maar even aan de hakerij, dat kan ik altijd uit m'n handen laten vallen als het nodig is.





Boris maakte ondertussen heel andere plannen.
Hij zette z'n zinnen op een middagje klieren samen met de kids
Dat is prima gelukt !





 Deze middag maakten we koekdoosjes gevuld met zelfgebakken koekjes.









Devina (linksonder, 7jaar)was er vandaag voor het eerst bij.
Ze woont een paar huizen verderop.










 Sacha en Naomie waren er al veel eerder vanmiddag en maakten het deeg voor de koekjes.










 En dit is het resultaat: Koekdoosjes met een naamlabeltje eraan.
 Ook leuk om als traktatie uit te delen.




Vóór het eten nog even een potje ganzenborden.
De TV.hoeft echt niet aan, ze vermaken zich zo leuk met elkaar, dat is elke week weer genieten geblazen !




 En dan opeens zomaar een bos bloemen van één van de moeders, daar werd ik even stil van....





 Dus ik kan niet anders zeggen dan :



5 opmerkingen:

Hannie zei

Wat heerlijk creatief ben jij bezig met die kinderen!!! Leuk om te doen, dat geloof ik.
Bedankt voor jou reactie op mijn blog. Alleen, waar zie jij een foto van mijn gezin aan tafel? Zat te denken, zie jij iets, wat ik niet zie??? Mijn man en zoon van 19 zouden dat ook echt niet willen.[ha,ha...!] ik kom nog wel een keer post lezen bij jou. Groetjes Hannie.

Op nr.5 ♥ zei

Klinkt als een zeer geslaagde dag! Echt gezellig samen met de kids knutselen...dat mis ik nog wel es...ik heb 10 jaar gewerkt als gastouder en heb heel wat uurtjes doorgebracht met knutselen, broodjes/koekjes bakken etc...mijn eigen kids zijn niet van het knutselen.
Waren de pannenkoeken lekker? Altijd goed hè, zoet en hartig ;-)
Lieve groet, Hilde

Dieneke awkoopmans@solcon.nl zei

Hoi Hannie,

Op jóuw blog heb ik al gereageerd op deze grap.Hoezo chaotisch ? Het is niet voor niets dat ik zo geniet van "opruimverhalen"!

Dieneke awkoopmans@solcon.nl zei

Hallo Hilde,

Leuk dat je als gastouder hebt gewerkt.
Als je nog leuke tips en/of knutsels voor me hebt, dan hoor ik dat graag!
De pannenkoeken waren lekker, er is naar hartelust gekleddert met suiker en stroop !

Liefs, Dieneke

Thara zei

Wat een leuk idee van die koekjes! Alvast een heel fijn weekend!
Groetjes,
Thara