donderdag 31 mei 2012

Picknick with the Bees


Vandaag gingen we picknicken in het bos




Délana was al een poos bezig met de voorbereidingen.
Ze maakte een fruitsalade voor iedereen.


Gelukkig...Sacha was nog net op tijd






We zagen prachtige bloemen onderweg




Na een kwartiertje lopen kwamen we aan op een mooie plek..




De kleden werden neergelegd en het eten uitgestald...




Alles werd geregeld....




Na het eten hebben we insecten gezocht in allerlei soorten en maten.
Ze werden goed geobserveerd in kleine plastic trommeltjes met vergrootglas. 























 Ze waren zó enthousiast








Op de terugweg plukten we bloemen en thuis werden er bloemenkransjes en boeketjes van gemaakt














Tussendoor een lekker beschuitje met aardbeien.








Volgende week gaan we vlierbloesemsiroop maken. De vlierstruiken hebben we al gevonden, vol met mooie bloesem. Wie heeft er een recept wat in één middag te maken is?

8 opmerkingen:

Evelief zei

Ziet er ontzettend gezellig uit! Mag ik de volgende keer mee? Ik heb geen recept, ik zou gewoon de bessen koken in een beetje water met een beetje suiker en dan net zo lang laten koken tot het de juiste dikte heeft! Veel succes!

It's me zei

Wat gezellig.....je kan me de volgende keer weer bellen hoor...ga ik mee...hihihih!!...liefs van mij....xxx...

Genoeg zei

Wat een gezelligheid, lief hoor die bloemenkransen.

maria zei

What a blessed day! Thank you for sharing it with me this morning :)

Maria

BROCANTERIE DERDIJK zei

Dat ziet er uit als een heerlijke dag, wat gezellig zo met elkaar! Leuk he om insecten te bekijken, dat is zo interessant en soms ook wel een beetje eng :-0
Ik heb genoten van je post!

Groetjes,
Esther

Lady Farmer zei

Hello Dieneke!
Thank you for your visit ~ it is so fun to meet new people especially from other countries!
Your picnic looked like so much fun and everyone had a nice time!
Blessings!

Trudy zei

Leuk zeg, zo je dag doorbrengen! En dan als klap op de vuurpijl er zo'n gezellige post van maken... top!

Lj van der M zei

Ziet er gezellig uit:) altijd lekker in de natuur,mooi dat je dit zo kan doen. Groetjes Leo