maandag 4 juni 2012

Overgave


Gisteren toen ik op het blog van Hans las over gebed voor de vervolgde kerk, werd ik sterk bepaald bij mijn eigen gebedstijd. Elke dag heb ik m'n tijd met God maar door het bloggen (wat ik zó leuk vind) werd die tijd eigenlijk steeds korter.
Daarom heb ik besloten om me over te geven aan die drang in mijn hart om een week pauze te nemen van m'n bloggerij om me volledig te kunnen richten op wat Jezus blij zou maken als het om bloggen gaat.
Laatst las ik op een blog over een actie die heette : what would Jesus blog?
Het boekje van Corrie ten Boom: Overgave (de vreugde van het vertrouwen in God), las ik vaak wanneer ik merkte dat ik bepaalde gebieden in m'n leven voor mezelf ging houden.
Hier een stukje eruit:


 """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Laat Hij onze handen een beetje steviger kunnen vasthouden dan tot nu toe-zodat onze weg rechter en blijder zal zijn dan in het verleden. Laten we meer tijd nemen voor gebed opdat de druk van die hand op de onze sterker kan worden. De aanraking daarvan is zo licht, zijn stem is zo zacht dat we die heel gemakkelijk kunnen negeren.
Een jonge, moedeloze schilder viel in slaap naast zijn schilderij dat hij probeerde af te maken. Zijn leermeester kwam zachtjes binnen. Hij boog zich over zijn slapende leerling heen en met zijn eigen vaardige hand bracht hij op het doek de schoonheid aan die eraan ontbrak.
Als wij, vermoeid en uitgeput, het werk dat wij in eigen kracht hebben gedaan neerleggen, zal onze grote Meester ons schilderij volmaakt maken. Hij zal iedere vlek, iedere smet, iedere fout uit ons leven verwijderen. Hij zal een diepe glans aan ons leven geven en Hij zal ons werk met de hoogste eer bekronen.
Zullen wij ons niet overgeven aan de Ene, die ons tot overwinnaars kan maken?
Paulus schreef :'Broeders, ik voor mij acht niet dat ik het reeds begrepen heb, maar één ding doe ik :vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen vóór mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods die van boven is,in Christus Jezus'(Filipp.3:13,14)

Hoe mijn blog er precies zal uitzien na deze week kan ik nu nog niet zeggen...ik laat het nu los en verheug me op de tijd die komen gaat....



                                                              Dieneke

7 opmerkingen:

Cathy zei

Hello Dieneke!
I have taken several blogging breaks, and agree that it is important to give your blog, your time and your words to JESUS!!! He will use you in a powerful way Dieneke! Pray, pray, pray and surrender, surrender, surrender! JESUS LOVES YOU!!! So do I!!! ♥♥♥

maria zei

What would He talk about? What would He share? The beauty of His Creation. The encouragement of His Love. The steadiness of His Mercy & Grace.

It is all about HIM!

Surrendering...hardest to do, but once it is done, the peace - oh, the peace is truly the greatest gift!

m.

Anbert zei

Hoi Dieneke,

Wat bijzonder om te lezen. Ik heb gisteren ook besloten om deze week een bezinningsweekje in te lassen. Misschien een jaarlijkse "week van bezinning" gaan organiseren?

Anbert

It's me zei

Ik vind jouw posten altijd vol met liefde en overgave....en altijd met een woord van God erin......ik probeer dat ook steeds vaker te doen......mensen mogen weten dat we geloven toch......er is veel meer dan een mooi huis etc om over te vertellen...de liefde van de Heer is Groots en die mag je doorgeven op jouw manier.....ben benieuwd hoe je je blog gaat invullen doe het met je hart altijd goed......liefs Ria...xxx

Genoeg zei

Je relatie met God is het belangrijkste van alles.
Bloggen moet je alleen doen als je er echt tijd voor hebt.

Wil zei

Als het bloggen teveel tijd in beslag neemt is het goed om je te bezinnen. Maar met je blog kun je anderen ook tot een zegen zijn.

Marja Meijers zei

Beetje late reactie, maar ik hoop dat je een hele fijne week hebt gehad, goed idee!