maandag 30 juli 2012

Laat de kinderen tot Mij komen....


Inmiddels hebben we ma teruggebracht naar Deventer en Liese (onze dochter) op het station daar kunnen oppikken.
Ze was voor drie weken in Roemenië. Gedeeltelijk voor haar studie, maar ook om mee te kunnen werken in een project voor zigeunerkinderen.






Wat heeft ze veel meegemaakt en dus te vertellen. Ze heeft zo'n groot hart voor kinderen!
Kinderen willen altijd bij haar in de buurt zijn of bij haar zitten, missen haar als ze niet in de huiskerk kan zijn.
 

Dus.. afgelopen vrijdag was het "bijpraatdag". Aan tafel op de veranda met koffie,
reisgidsen en kaarten van Roemenië. Echt fijn om alle verhalen te horen en haar weer even om me heen te hebben.
Veel verhalen over kinderen.
Kinderen zijn zo kwetsbaar, daar word ik de laatste tijd zo op gewezen.
Dat begint natuurlijk al vóór de geboorte.

Met mijn schoonmoeder ging ik i.p.v. naar de lavendeltuin in Marknesse, naar Urk.
We hebben daar een prachtige dag gehad, maar daarover ga ik het nu verder niet hebben.
Op een winkeldeur was een grote poster geplakt met een kindje van 12 weken. Het was net geaborteerd.
Ik zoek zelf dat soort beelden eigenlijk nooit op omdat ik ze niet nodig denk te hebben om te beseffen hoe gruwelijk zoiets is. Maar dit beeld kreeg ik ongevraagd aangeboden en het staat op m'n netvlies gegrift. Het kindje was helemaal compleet, alles erop en eraan, alleen heel klein, een minimensje.
Je kon meteen zien dat het niet meer leefde, zo verminkt was het. 
De afgelopen dagen bleef dat beeld maar bij me en ik ben meer gaan beseffen dat God mij duidelijk wil maken hoe groot de nood is bij veel kinderen op deze aarde. 
Kinderen hebben vaak niets te vertellen ze zijn zó kwetsbaar.

Liese vertelde het verhaal dat veel zigeunerkinderen voor hun ouders moeten werken.
Bedelen, prostitutie, het maakt niet uit. Aan het eind van de dag moeten ze het geld afstaan en in veel gevallen wordt het gebruikt om naar de kroeg te kunnen gaan....
God's hart huilt om zoveel onrecht. Hij houdt zóveel van kinderen. 


De afgelopen nacht ben ik veel wakker geweest en zag steeds weer dat beeld voor me van dat kleine mensje...en dacht ook aan alle ellende die daar achter kan zitten bij de moeder (en vader)die zó'n besluit nam.
Wanhoop, angst, afwijzing, carrièredrang, hoogmoed, gemakzucht, egoïsme.

Vader in de hemel wat ben ik blij dat ik daarover niet hoef te oordelen. Maar bidden kan ik wel en 's nachts als het zo stil is lukt dat des te beter.
U Heer bent bezig om ons een sterk bewogen hart te geven voor kinderen die Uw liefde nodig hebben.
U stuurde zomaar weer drie vreemde kinderen naar ons huis deze vakantie. Kinderen die graag een klusje willen doen maar die, wanneer ze gaan vertellen, zoveel ellende meemaken en zoveel liefde tekort komen.
Geef ons alstublieft meer van Uw bewogenheid, meer van Uw liefde en kracht om dit soort kinderen te kunnen omarmen en ze een plekje te kunnen geven in ons leven. 


zei Jezus: ‘Laat de kinderen ongemoeid, belet ze niet bij mij te komen, want het koninkrijk van de hemel behoort toe aan wie is zoals zij.’





8 opmerkingen:

Minnie zei

Wat heb jij een mooie dochter. Gelukkig is zij gezond en wel terug naar Nederland.
De laatste weken waren zo onrustig geweest in Roemenie, de politieke sfeer was grimmig.
Waren 28 miljoen euro uitgegeven voor een referendum die niet deugt, alleen voor de strijd voor het macht. De bossen in het bergen zitten in vlam en vuur, het oogst is verloren gegaan door de hitte maar was niet belangerijk genoeg voor de "politiek" daar. En de zigeunerkinderen waren nooit belangrijk geweest !!!

Denise zei

Smile, God loves you so much.

It's me zei

Amen !!...mooi.....xxx...

Cathy zei

Amen Dieneke! Our love and compassion should be for the helpless. I hate to hear of all the abuse of children who cannot help themselves~ Let us pray for them, and help when we can! ♥♥♥

Jedidja zei

Fijn dat je dochter heelhuids terug is. Zigeuners hebben een oeroude geschiedenis.Heel boeiend.

Ik kan me voorstellen dat je het beeld niet van je netvlies krijgt. Het is zo schrijnend.

Anoniem zei

onze kleindochter is met 24 weken geboren en was helemaal kompleet, toen drong het ons ook door hoe afschuwelijk abortus is...

Marja Verschoor-Meijers zei

Wat een mooie, hartverscheurende blog heb je geschreven. Tijdens het schrijven van mijn boek levensadem heb ik beelden op het internet opgezocht van abortus... vreselijk, ik wist niet dat het zo erg was. Ik denk wel dat ik daardoor het boek met nog meer passie voor het ongeboren kind heb geschreven.

Dee zei

Praying for the unborn...it makes me so sad. :(