vrijdag 3 augustus 2012

Homemaking


Vanmorgen vroeg, na het voeren van de kippen en konijnen, eerst een stevige wandeling met Boris gemaakt.
Boris maakte kennis met een aantal grote paarden die nu grazen op het terrein van de ijsbaan.
Neus tegen neus, dat was wel even spannend.
Hij werd er helemaal wild van, begon heel hard rondjes te rennen en liet z'n hele lijf rondtollen en dan weer terug naar het hek om die paarden een beetje uit te dagen. Die waren de rust zelve en bleven onverstoorbaar naar dat gekke gedoe van Boris kijken.
Dan heb ik in m'n eentje gewoon de slappe lach.

Toen ik thuis kwam ben ik m'n verdere dagplanning gaan maken.
Ik gebruik hier nu steeds een speciale map voor. Hierin staat m'n dagplanning, m'n weekmenu, leuke ideeën en recepten en dit alles aangevuld met allerlei plaatjes of tekeningetjes.
Het idee heb ik gevonden op het volgende blog:the Country Blossom   




Deze schoonmaakplanning kun je vinden door links bovenaan m'n blog op het plaatje schoonmaakplanning te klikken.
Dat "we" maakt het zo leuk, alsof heel Nederland op woensdag 27 juni de badkamer sopt.








"Homemaking" leeft voor mij vooral door deze tekst: Kolossenzen 3:
 23 Wat gij ook doet, verricht uw werk van harte, als voor de Here en niet voor mensen.

Het kleine bijkeukentje

God ziet mij bij al mijn werk. Hij ziet ook elke plek in en om m'n huis. Voor Hem wil ik alles mooi maken en schoon en netjes. Dat geeft mij dagelijks zoveel blijdschap! 


Bij m'n taken hoort ook het onderhoud van de tuin, alhoewel ik dat meestal samen met Jeroen doe omdat we dat leuk en gezellig vinden.

Even wat kiekjes van de voortuin 
















Dit boekje is geschreven door Annie Berents.
Zij beschrijft hoe ze Jezus binnen laat in haar huis en tuin en welke geestelijke lessen ze hieruit kan leren...



Ja, kom binnen Heer!(ook al is alles nog niet helemaal op orde, maar dat wist U al)

Allemaal een fijn weekend toegewenst!



11 opmerkingen:

Wendy Born zei

Leuk afwisselend blogje Dieneke. Mooie foto's!

Annemieke zei

Prachtige foto's! Ja, zo wil ik het ook hebben, al ben ik niet zo'n huishoudelijk type: "Kom binnen, Heer!" Het gaat er niet om dat het perfect is, als ik maar mijn werk dankbaar en van harte doe. Dat is een zegen voor mijn gezin!

Tineke zei

Leuke foto's en leuke map om bij te houden over het op orde houden van je huis. Leuk boekje ook om je geestelijk huishouden op orde te houden! Dit boekje heb ik zelf ook, ooit geprobeerd hierover mijn eigen verslagje te schrijven, maar dat is nog niet zo eenvoudig;) Wel een boekje om elk jaar weer eens te lezen! Dank je voor het delen!

Denise zei

You are a wonderful homemaker.

Susan zei

Looks like you have an illustrated journal of sorts. I do that too----cut out things that I would like or that make me smile. Good for you! Susan

Dee zei

You have a beautiful home and I am sure the Lord would feel very welcome because you have Him as the head of your household.

my diary zei

leuke dieneke bedankt voor het delen..je hebt een mooi tuin..

Marie Louise zei

Wat 'n leuk idee om zo'n boekje bij te houden!

Yvonne zei

Leuk om je blog te lezen en mooie foto's van je tuin.

Jedidja zei

Heerlijk om jou plaatjes te bekijken ( en de tekst te lezen)
Dankje.

***Lucy*** zei

Peace,

Know Your blog has brought much joy to my heart. His messages bring edification to the Body of Christ.

I hope that in my corner ... If you're like me, would be an honor ...

http://frutodoespirito9.blogspot.com/

In Christ,

***Lucy***


P.S. See also:

http://discipulodecristo7.blogspot.com/