vrijdag 31 augustus 2012

Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn.



Matteüs 6:21


21 Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn.




Een poosje terug las ik een post op het blog van Gwendolyn Heath.
Het lukte me niet om de tekst van haar blog af te halen, maar Gwendolyn had me al een berichtje gestuurd dat het op internet ook te vinden is dus heb ik het van een ander blog geleend, nl:dit



- Satans bijeenkomst
(dit moet je lezen ook al heb je het druk)
Satan hield een wereldwijde conferentie voor demonen.
Als opening zei hij:
We kunnen de christenen er niet van weerhouden om naar de kerk te gaan.
We kunnen ze er niet van weerhouden in hun Bijbel te lezen.
We kunnen ze zelfs niet weerhouden, om een relatie met hun Zaligmaker te hebben.
Zodra ze in de Heere Jezus geloven, is onze macht over hen verbroken.
· Dus laat ze maar naar de kerk gaan.
· Laat maar dat ze zichzelf christen of kerkelijk noemen.
‘ Maar zorg er voor dat ze geen tijd hebben. Geen tijd om een nabije wandel met God te krijgen. Dit is wat ik wil dat jullie doen’, zei de duivel.  ‘Leid ze af van hun pogingen om een leven met God te hebben, en houd dat vol’.’ Hoe moeten we dat doen?: vroeg één van de demonen.· ‘Houd ze bezig met nutteloze zaken in het leven, en verzin steeds meer dingen om hun gedachten mee te vullen, zodat deze gesloten zijn voor wat echt van belang is’antwoordde hij.· Laat christenen onderling veel met elkaar oneens zijn. Strooi verzinsels, roddels en praatjes in hun gedachten.
· Laat ze onderling veel met elkaar discussiëren over allerlei bijzaken, dominees en kerken. Zorg ervoor dat ze vooral niet over de kern spreken.
· Zorg ervoor dat de christenen onderling geen goede vriendschappen krijgen. Let er vooral op dat ze niet met elkaar gaan bidden. En vooral als ze dat toch doen, zorg ervoor dat ze aanstoot aan elkander nemen.
· Vul hun tijd zo dat ze weinig of geen tijd overhouden om met hun kinderen door te brengen, zodat hun gezin uit elkaar valt, en hun huis geen thuis meer is.
· Zorg ervoor dat hun huis geen toevluchtsoord meer is om tot rust te komen na het dagelijkse werk.
· Laat ze in de tijd die ze voor ontspanning hebben zo buitensporig zijn, dat ze zelfs van de ontspanning, uitgeput zullen raken.
· Overtuig de vrouwen ervan dat het nuttig is vele uren te gaan werken, waardoor hun aandacht voor de kinderen sterk wordt gereduceerd.
· Overtuig de mannen ervan dat ze alleen goede echtgenoten zijn als zij hoge inkomsten hebben en dat ze dit kunnen bereiken door 6 of 7 dagen per week te werken, liefst 10-12 uur per dag.
· Verleid ze om steeds meer te kopen en steeds meer te lenen. Die schulden zullen hun ervan overtuigen dat ze echt beide moeten werken.
· Laat hen de stille stem van Gods Geest en hun geweten overstemmen zodat ze die niet meer horen. Dat kun je bereiken:
o. door ze liefhebbers te maken van muziek, het maakt niet uit wat.
o. door hun gedachten zo veel te stimuleren, dat ze eigenlijk steeds bezig zijn.
o. door op alle rustige momenten de radio, CD-, of cassettespeler aan te zetten.
o. door ze zo intensief met hun computer bezig te laten zijn dat ze geen aandacht meer hebben voor God..
Dit alles zal hun gedachten zo verstoren, dat ze zullen breken met de eensgezindheid met Christus.
Verder:· Leg tijdschriften en nieuwsbladen op de tafels van wachtruimtes.
· Overstelp hun gedachten zo mogelijk 24 uur per dag met het nieuws en andere zaken.
· Laat hun mailboxen volstromen met e-mailtjes, over zaken die hun aandacht trekken. Zolang het hun tijd maar opslurpt.
· Laat mooie modellen zien in tijdschriften, in de kranten of internet, zodat mannen zullen gaan geloven, dat uiterlijke schoonheid van groot belang is, en ze ontevreden worden over hun eigen vrouw.
· Geef ze andere mogelijkheden, zodat zodra de vrouw niet aan hun verwachtingen voldoet, ze ergens anders zullen gaan kijken en hun families zullen snel uit elkaar vallen!
· Geef ze de kerstman, een kerstboom, kerstballen en tal van andere kerstspullen zodat ze hun kinderen niet meer zullen leren over de werkelijke betekenis van kerst.
· Geef ze een paashaas en paaseieren, zodat ze niet meer zullen praten over de opstanding van Jezus, en dat Hij de dood heeft overwonnen.
· Houd ze bezig, zodat ze niet naar buiten gaan, om te genieten van Gods natuur, maar laat ze naar winkelcentra gaan, naar sportaccommodaties, (zang)concerten enz. enz. Houd ze bezig!
· En als ze ondanks hun drukte toch nog zoeken naar omgang met God, laat hun geweten dan bezwaard zijn met problemen, of leid ze naar een van de vele charlatans die wij in dienst hebben.
· Zorg ervoor dat ze het hier op aarde goed naar hun zin hebben en niet gaan verlangen naar de wederkomst van Christus.
· Zorg dat ze steeds bezig zijn, zodat ze geen tijd hebben om een innige omgang met de Heere Jezus Christus te zoeken.
· Strooi vieze, slechte en ongelovige gedachten in hun hoofd als ze op hun knieën liggen. Breng zonden opnieuw in hun herinnering, zodat ze niet vurig gaan bidden.
· Maak ze rijk, zo rijk dat ze menen geen God nodig te hebben
Weldra zullen ze werken in hun eigen kracht. Weldra zullen ze geloven dat ze hun gezondheid, hun welzijn en al het andere aan hun eigen inspanningen te danken hebben.
Het zal werken! - Absoluut zeker - Het zal werken! - Het is een prima plan!
Zo eindigde satan zijn betoog.
Inmiddels proberen demonen overal christenen te overstelpen met tal van zaken,
· zodat ze te weinig tijd hebben voor God in de eerste plaats en voor hun gezin in de tweede plaats;
· zodat de Bijbel gesloten op hun nachtkastje blijft liggen;
· zodat het gebed verstomt;
· zodat ze geen tijd meer hebben om anderen over Christus als Redder der wereld te vertellen.
  

En nu mijn vraag:
Heeft de duivel in jouw leven succes met dit plan?
Aanvulling op de brief!
Zorg dat de praktijken van de satan GEEN VAT hebben op jouw leven. Wees waakzaam!!  Wees allert!!  Bid God voor wijsheid en inzicht!  Wandel op Zijn wegen waarin GEEN spoor is van duisternis. Jezus Christus heeft de duivel overwonnen al reeds 2000 jaar geleden aan het kruis.
En denk eraan, vele mensen lopen nog in zijn val en worden bedrukt vanwege hun verleden.
En...als de duivel je herinnert aan je verleden... wel herinner hem dan maar aan zijn toekomst!
God bless you!!!

_______________________________________________


Waar is mijn schat, waar hou ik me mee bezig, wat heeft prioriteit in mijn leven, welke nutteloze zaken moeten overboord.

Door zó'n stuk word ik aan het denken gezet en het brengt me dichter bij de mooiste, belangrijkste en grootste schat:

Jezus Christus

Yeshua  HaMashiach

Deze tekst wil ik nog toevoegen:


.1 Petr 5,8
Wees nuchter en waakzaam; want uw tegenpartij, de duivelgaat rond als een brullende leeuw, op zoek naar wie hij zou kunnen verslinden.

8 opmerkingen:

Denise zei

Sending love, prayers, and sweet blessings to you.

Marie Louise zei

Mooi stukje Dieneke! Zet me meteen aan het nadenken. Waarom ik de laatste tijd minder lees in de bijbel.. Geen tijd...Hoezo geen tijd?? Ik heb tijd genoeg!Dus ik ga hem er weer bij pakken.
Dankjewel!

It's me zei

Kijk dit is zo'n post wat je weer even wakker schud......en ja we worden meegesleurd in ons dagelijks leven met onzin dingen.....soms denk ik wel eens ik wou dat ik al leefde in een wereld met God......niet meer met al die drukte om me heen....dat dat dan niet meer belangrijk is enzo.....lijkt me zo heerlijk......maarja dat is er nog niet...en tot die tijd ...zal ik het moeten doen met mijn leven wat ik nu heb....met God aan mijn zijde....hoe druk en afleidend ook hij houd mij op de goede weg......en daar ga ik dan ook voor.....liefs fijn weekend...xxx....

Telaviv Yohanka zei

God Bless You Dear Dienieke.
Have A Beautiful Weekend In Jesus Name Amen And Amen.

Tineke zei

Deze heb ik ook gelezen, ik heb hem zelf in huis als 'poster', en op de achterkant staat een belangrijke brief van Jezus hierover (ken je die ook?) Of zie het zo dat satans betoog op de achterkant staat en Jezus' brief op de voorkant ;) Iedereen zou het eens moeten lezen om zich bewust te worden van satans praktijken.

Monique zei

Mijn eerste gedacht was: wat een waarheid, dit moet ik delen. Mijn tweede gedachte was: uitprinten en ophangen! Eerst maar eens de pc en tv uitzetten en met een Goed Boek naar bed. Dank je wel!!!

Dee zei

I like where you said when satan reminds you of your past remind him of his future :)

Anita zei

Wat een waarheden in dit stuk...... NOG meer kippenvel!