zaterdag 22 september 2012

"Alles" weer op orde....


Na ons feestje viel er heel wat op te ruimen......
Op allerlei plekken staan nog steeds mooie boeketten, echt genieten.






En er zijn ook heel wat "oud Hollandse" spullen bij gekomen.

Lekkere bitterkoekjes in een glazen pot



Spullen waar we weer een goed plekje voor zoeken maar waar andere spullen voor gaan wijken, anders wordt het hier te vol.

5 potjes met thee voor in de keuken. Gezellig op de vensterbank.


2 nieuwe broodmandjes erbij...m'n oude kan nu naar de kringloop...


Het kastje in de gang is een beetje veranderd


 Nog wat harten en klompjes


 Bij de voordeur....



Ook in de garage heb ik lekker opgeruimd en spullen gesorteerd. Touw in een oude weckfles....



We kregen veel oud Hollandse etenswaar. Koek, stroop, rookworst, kaas, drop, Wilhelmina-pepermunt en natuurlijk: Koopmans( onze achternaam) bakmixen.


En de kippen doen hun best om dit mini-boerderijtje levend te houden...iedere dag een eitje erbij.
Ik blijf het iets bijzonders vinden en ben elke dag weer verrast als er zo'n piepklein eitje in het stro ligt.

Als ik dan zo in m'n huis bezig ben dan weet ik dat ik niet alleen ben, maar dat God bij me is en ziet en merkt dat ik het in de eerste plaats voor Hem doe. God is een God van orde en van schoonheid, dat kan ik zien in de schepping.

Graag wil ik jullie een stukje laten lezen wat ik op m'n andere blog had staan.
Aangezien ik heb besloten om door te gaan met 1 blog wil ik af en toe de dingen die ik op m'n andere blog schreef op dit blog laten lezen.
Mijn leven met Jezus kan ik niet splitsen in 2 blogs heb ik gemerkt. Alles wat ik doe, denk en schrijf hoort er gewoon bij.......

Homemaking for Jesus...


Dit verhaal uit het boekje, de schatten van de kerk, 
wil ik jullie ook nog graag laten lezen. Het gaat over een vrouw die ten 
diepste heeft begrepen wat "homemaking" inhoudt.
Ze woont in diepe armoede geheel vrijwillig tussen de zigeuners in.

...........................................................................................................

Haar kleine huisje staat bijna op de top van een heuvel het is oud
en krakkemikkig, maar wel mooi geschilderd. Zodoende ziet het 
er toch netjes uit. Een aantal mensen van Dorkas gaat naar binnen
en een vrouw van in de negentig verwelkomt hun vanuit haar bed. 
Haar stem valt af en toe weg. Maar fluisterend vertelt ze verder.
Ze vertelt over God's liefde voor haar en hoe goed Hij voor haar zorgt.
En haar huisje? Dat heeft ze keurig onderhouden. De potjes en pannetjes 
zien er kraakhelder uit.
Dus alles is gereed voor de komst van Jezus. In afwachting daarvan bidt zij.
Voor alle mensen van wie een foto aan de muur hangt. ELKE DAG.
Klagen? Dat doet zij niet. Zij heeft geen reden tot klagen, hoewel zij geen 
pensioen krijgt en geen kinderen heet die voor haar zorgen.
Zij is ook geen zigeunerin, hoewel ze al bijna haar hele leven tussen hen in
woont. Zij weet dat zij geroepen is om te getuigen van de liefde van 
de Here Jezus. En Hij zorgt voor haar! Zo goed, dat zij niets tekortkomt. 
Vanmorgen nog heeft God haar verteld dat zij bezoekers zal krijgen 
die eten voor haar mee zullen brengen. En daar is dan het Dorkasteam 
met genoeg eten voor een aantal dagen.
Ze lacht."Ziet u wel dat God voor mij zorgt?"  
   ........................................................................................................

Haar huisje is geschilderd en de pannetjes gepoetst in afwachting 
van haar Heer.
Ik vind dat zó mooi.
Wij denken dat we in al onze rijkdom alles hebben, maar deze vrouw heeft alles.....waar je schat is, daar zal ook je hart zijn....


3 opmerkingen:

Denise zei

Appreciate your sharing.

It's me zei

Wat heerlijk je post weer.....en wat een boel leuke spulletjes.....mooi stukje ook !!...fijne zondag.....ik ga even met de honden wandelen...we hebben lichtjes feest op de vecht..als ik uit ons raam kijk ziet het er zo mooi uit........hemmes is varen met de buurtjes.....ik niet... ik heb het niet zo op bootjes en water....hihihi....en we gaan zo verzamelen bij het restaurant gezellig even met zijn allen borrelen babbelen.....leuk hoor zo'n nieuwbouwwijk om te wonen....geniet van het weekend liefs Ria...xxx...

Yvonne zei

Wat een heleboel spulletjes. Da's echt genieten. gezellig, hoor!