dinsdag 25 september 2012

Eenvoud





                                  

Het volgende bericht had ik op m'n andere blog geplaatst. Ik heb beloofd om de berichten van"de Koninklijke weg"ook op dit blog te laten lezen, dus hier is er weer een.
Eenvoud is iets waar ik me graag op wil richten, omdat de Here Jezus zelf die weg ging.
Gisteren vond ik het blog van  Maria

In haar profiel schrijft ze het volgende:  I have searched for so long for simplicity, and I am realizing that I already have it. When I accept myself fully and surrender completely to Jesus Christ, my Guide, My Creator, I am filled with His simplicity. This is the life I have always aspired. My goal is to let go. Let go of my inner struggles that gets me nowhere and embrace instead, a life that is plain, simple, but yet quite beautiful. Won't you walk with me?



Als ik denk aan eenvoud dan heb ik veel aan de volgende tekst:


 1 Timoteüs 6:6-10

6 Nu is de godsdienst inderdaad een grote rijkdom, voor wie tevreden is met wat hij heeft. 7 Want wij hebben niets meegebracht in deze wereld, en we kunnen er ook niets uit meenemen. 8 Als we ons kunnen voeden en kleden, moet ons dat genoeg zijn. 9 Wie rijk wil worden, komt in verleiding en raakt verstrikt in veel dwaze en schadelijke verlangens, die een mens in verderf en ondergang storten. 10 Want geldzucht is de wortel van alle kwaad. Door achter geld aan te jagen zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zichzelf allerlei leed berokkend.


Uit: Groot Nieuws Bijbel (herziene editie 1996)





Stukjes die me steeds bijblijven uit deze tekst zijn:

  • wees tevreden met wat je hebt.
  • Niets van wat je hier hebt verzameld kun je meenemen als je deze aarde verlaat.
  • Door achter geld aan te jagen kun je van je geloof afdwalen en dat is juist het kostbaarste wat ik heb gevonden!

Voor mij is eenvoudig leven een levensstijl waar Jezus zelf ons op wijst.

Al ons geld, al onze bezittingen zijn van Hem....





Eenvoudig leven is voor mij een reactie op wat Jezus voor ons heeft gedaan en Hem wil ik volgen.
Het is geen filosofie of ideologie, het is voor mij: meer oog krijgen voor de wereld om mij heen,voor de zieken, voor de armen, de weduwen, de wezen, voor de gevangenen, voor de geketenden, voor Gods schepping.
Dit lijkt op het eerste oog een waslijst maar ik heb ontdekt dat God mij hierin leidt en mij nooit boven mijn eigen kunnen belast.



De eerste christenen verkochten hun bezittingen en gaven de opbrengst aan de armen en ze hadden alles gemeenschappelijk...Dat vind ik nog steeds een mooi voorbeeld.

Jezus zegt dat we op Hem kunnen vertrouwen als het gaat om levensonderhoud.

Vertrouw ik Jezus daarin echt volledig? Dat is in ieder geval wel mijn verlangen.

25 Daarom zeg ik u: maak u geen zorgen over het eten en drinken dat u nodig hebt om te leven, en over de kleren voor uw lichaam. Is het leven niet belangrijker dan voedsel, en het lichaam niet belangrijker dan kleding? 26 Kijk eens naar de vogels in de lucht: ze zaaien niet, ze maaien niet en slaan geen voorraden op in schuren. Uw hemelse Vader zorgt dat ze te eten krijgen. En bent u niet veel meer waard dan de vogels?27 Trouwens, wie van u kan door al zijn zorgen zijn leven ook maar een klein stukje verlengen? 28 En waarom maakt u zich zorgen over kleding? Let eens op hoe de veldbloemen groeien: ze werken niet en spinnen niet. 29 Maar ik zeg u: zelfs Salomo was in zijn staatsiegewaad niet zo mooi gekleed als een van deze bloemen. 30 Zo mooi kleedt God het gras, dat vandaag nog op het veld staat en morgen al in de oven wordt gegooid. Zou God u dan niet nog veel beter kleden? Wat is uw geloof toch klein! 31 Wees niet zo bezorgd, zeg niet: Wat moeten we eten of wat moeten we drinken of waarmee moeten we ons kleden?32 Want naar dat alles vragen de heidenen! Uw hemelse Vader weet dat u dat allemaal nodig hebt. 33 Zoek eerst Gods koninkrijk en zijn gerechtigheid, dan krijgt u al het andere erbij. 34 Maak u dus geen zorgen over de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.’


                                 


Hoe meer ik consuminder, hoe meer ik kan weggeven.

Veel eenvoud toegewenst!

Hier een mooie website over eenvoudig leven:http://cslblog.christiansimpleliving.org/

6 opmerkingen:

It's me zei

Mooie post ...en zo waar......alles wat je hier hebt verzameld laat je achter......maar toch zijn eerlijk gezegd mijn spullen me lief en ben er blij mee......maar als ik alles kon inleveren om bv mijn moeder, broer of vader nog een keer te zien...zou ik dat zo doen...raar eigenlijk he....het zijn maar spullen....ik hou me vast aan me geloof en daar ben ik zo blij om......ik ben heel benieuwd naar je uitleg van je thuiskerk....liefs Ria...xxx..

Dee zei

Beautifully stated...I totally agree with you on simplicity.:)

Maria zei

Thank you so much for this. It is exactly how we all need to view simplicity...so much more than the material.

Maria

Denise zei

I agree.

Stephanie zei

Hi! I was on Maria's blog and saw your picture so I decided to stop by. I was richly blessed by what you had to say about 'Simplicity'. Thank you for the encouraging words. I have become a follower and I look forward to your future posts.

Blessings to you, Friend.
Stephanie

Delvalina zei

Thank you for following my blog, This blog is just beautiful, thought I dont' understand but it must beautiful..you heart to Jesus bring the beautiful to this blog.

Love