zaterdag 8 september 2012

Nazomeren en voorbereiden


Wat is het toch een mooie nazomer....echt genieten.
Vandaag hebben we eens gekeken wat er op dit moment nog allemaal groeit en bloeit in de achtertuin...




 Gele en groene pompoenen


Bietjes. Het is een wonder dat we er toch nog behoorlijk wat hebben, want in het voorjaar werden de plantjes steeds belaagd door mussen en slakken.


 Dille..zo lekker bij het inmaken van de augurken...


Witte kool..ik hoop dat er ooit nog een kooltje aan komt, maar op dit moment is het een beetje zielige bedoeling.

Paksoi
Boerenkool
Venkel

En nog elke dag lekkere zoete tomaatjes uit de kas


Vreemde komkommers en ook nog wat augurken en paprika's


Cosmea, daar ben ik zó dol op. Ik zaai het elk jaar weer en plant het meestal uit naast zonnebloemen. Het leuke van cosmea is dat het blijft bloeien totdat het gaat vriezen. 


Er bloeit ook nog veel lathyrus...dat ruikt zo heerlijk


Oh ja en wat ik ook even wil vertellen is dat een van onze hennetjes haar eerste eitje legde. Het was helaas stuk gepikt. Ik denk dat het er al even lag en dat ze er toen zelf maar lekker aan begonnen zijn.
De vraag blijft nu...wie legde het eitje?Ik heb het ze wel gevraagd, maar ze keken me allemaal heel vinnig aan alsof ze zeggen wilden:" Nu al een eitje van ons? Nee hoor wij gaan pas in oktober leggen en geen dag eerder!"


En mooie Harry kan het natuurlijk al helemaal niet zijn geweest....

Deze uitnodigingen hebben we verstuurd. (te koop bij xenos) 

Vandaag hebben we ons vooral bezig gehouden met de verdere voorbereidingen voor ons 25-jarig huwelijksfeest.
Het thema is "oud Hollands" en we hebben aan alle gasten gevraagd om verkleed te komen(alleen als ze dat zelf willen en leuk vinden).
Zelf gaan we in klederdracht en vandaag hebben we bij de kringloop nog wat aanvullingen kunnen vinden.....schoenen voor Jeroen en broek en gilet.  

  

Voor mij een paar witte klompen die ik nog wil pimpen
Ik zal jullie het uiteindelijke resultaat niet onthouden.....


 Ik heb 9 Hollandse kleedjes gemaakt



Starsky en Hutch vinden het allemaal wel best. Die genieten van een schoon hok en het warme nazomerweer...




Zo eindigt onze dag, bij de olielamp.
Het is inmiddels 21.00 uur en we gaan nog eens even rustig nagenieten van deze mooie dag en ons voorbereiden op morgen....
Allemaal een fijne zondag toegewenst!

4 opmerkingen:

It's me zei

Wat een heerlijke post om te lezen......en wat een groente in je tuin !!!...leuke uitnodigingen.....en ach zo lief de konijnen.....fijne zondag...liefs Ria...xxx...

my diary zei

wow wat een mooie post..uw posts zijn altijd zo rustgevend..is zo mooi om zelf groenten in je eigen tuin te kweeken..wij hebben alles betegeld vanwege ons gezondheid.maar ik ben gek op natuur..en lijk dat jullie het echt gezellig maken..ik hou van...de thema oud nederlands vindt ik prachtig..huub houdt niet zo van misschien omdat hij hollands is ...hhaha maar ik vindt leuk oud hollands..traditie..blessings my friend...

Marie Louise zei

Heerlijk al die groenten in je eigen tuin!
En een leuk thema voor jullie 25-jarig huwelijksfeest. Veel succes met alle voorbereidingen!
Fijne zondag...

Denise zei

Praying for you my friend.