maandag 29 oktober 2012

vakantieverslag...


Hè, hè, eindelijk kan ik weer op m'n laptop.
Ik had 'm uitgeleend aan Bram omdat zíjn laptop kapot was. Hij had er een beker koffie overheen laten vallen en dat overleeft zo'n ding niet....




Inmiddels heeft Bram tweedehands iets anders kunnen vinden en heb ik die van mij weer tot m'n beschikking.

In de Ardennen hebben we het erg naar onze zin gehad. Veel gelachen, gewandeld, gelezen en goed kunnen slapen.

Hennie en Will waren er ook al de eerste avond. Zij hebben hun bus omgebouwd tot campertje en sliepen daar in op de parkeerplaats achter het huisje. Al heel wat jaren gaan ze zo op vakantie...heel primitief. Ze koken op een spiritisbrander en hebben hun voorraad in bananendozen.
Bovenop die dozen ligt hun matras.
In het buitenland kun je op allerlei plekken gratis staan dus zo kunnen ze vaak op vakantie zonder dat het veel kost.


Hier volgen heel wat plaatjes om een indruk te krijgen van de prachtige natuur.....en veel gezellige momenten



 Op zaterdag...lunchen in de regen onder een paar beukenbomen



 In het huisje.....





































Deze geit liep achter ons huisje. Boris vond 'm prachtig. Hij probeerde hem steeds te besluipen met z'n haren rechtovereind. De geit was vast en zeker blij dat er eindelijk wat te beleven viel want hij had maar een eenzaam bestaan aan de ketting in een klein weitje.


 Thuis ziet het er allemaal lekker herfstig uit












 De laatste pompoenen hebben we geoogst.


De lathyrus bloeide vorige week nog volop, maar nu het gevroren heeft is het echt afgelopen met de kleurenpracht.


 De kas is opgeruimd, klaar voor volgend jaar...

Deze week ga ik de moestuin omspitten en bemesten en verder...kruiwagens vol bladeren naar het bos brengen...in ieder seizoen is er dus genoeg te doen!

12 opmerkingen:

Liese zei

Leuk! Als ik die foto's zie heb ik zin om weer even terug te gaan :)

Jedidja zei

Gave foto's. het ziet er erg knus uit.

Marie Louise zei

Leuke en mooie foto's!

Good Old Household zei

Wat een mooi foto-verslag van jullie trip! Je zou er zo bij aan willen sluiten ;o)

Fijn dat je weer terug bent!

Lj van der M zei

Ziet er mooi uit! Heerlijk om je zo even lekker terug te trekken:)

Lj van der M zei

Ziet er mooi uit! Heerlijk om je zo even lekker terug te trekken:)

Stephanie zei

Your pictures were a delight to look at - thanks for sharing :)

Hugs from Colorado,
Stephanie

It's me zei

Heee wat leuk je bent erweer...welkom thuis het ziet eruit dat het leuk was !..liefs Ria...xxx...

Delvalina zei

I dont understand what this post saying but through the pictures, I am sure you have a beautiful day :) with people around you.

Love,

Delvalina

Denise zei

Enjoyed the lovely pictures, thanks for sharing.

Dee zei

What beautiful land you live on...so nice to have family and friends join you in fellowship. I hope the little goat got some much needed attention and petting :)

Marcel en Suzanne zei

Lieve Dieneke,
Een wat LATE REACTIE vanuit het Groningse land!
Het regende buiten nogal dus ik dacht...
nu kan ik mooi het vakantieavontuur van Dieneke eens lezen.
Wat een mooie foto's!
En de natuur is daar zo overweldigend mooi.
Het genieten straalt er vanaf!

DANK voor het delen,
ik geloof dat wij nu toch echt ook eens naar de ARDENNEN moeten :-)

LIEVE GROETEN, Suzanne