dinsdag 6 november 2012

even binnenkijken....


Gisteren heb ik de woonkamer eens goed onder handen genomen en het een en ander verschoven. Toen het wat begon te schemeren buiten, heb ik wat foto's gemaakt.....



Jeroen en ik kijken 's morgens bij het ontbijt graag naar buiten...vogeltjes kijken en lekker rustig onze gedachten laten gaan...
Maar...onze tafel stond niet bij het raam....maar nu wel. Ik heb 'm een kwartslag gedraaid en de lamp verhangen. Vanmorgen zaten we dus voor het eerst te mijmeren bij de schuifpui.....




 Hier zie je meteen hoe ik de grote lakens droog...over de deuren in de woonkamer.


En zo ziet de gedekte tafel er nu meestal uit, nu bijna iedereen de deur uit is: of voor drie, of voor twee personen.


Dit weekend hielpen we Jeroen z'n moeder (ma) met de verhuizing naar haar appartement. Dit tafeltje kon niet mee, daarom namen wij het mee met 't idee om het naar de kringloop te brengen.
Maar doordat ik gisteren zo aan het schuiven was met spullen bedacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om een extra zithoekje te maken (ook weer bij het raam) 
De kroonluchter die deze zomer op de veranda hing heb ik naar binnen gehaald en boven het kleine tafeltje opgehangen( ons huis is grotendeels van hout dus ik kan gemakkelijk een haak in het plafond schroeven  






 Hier ook nog een paar foto's van de zithoek aan de voorkant van het huis.



De olielamp blijft leuk om op de foto te zetten...



 En Boris ligt wat onzeker op z'n rozendekentje...hij vindt het gééén stoer ding!


De kosten van deze verandering: 0 euro

Inmiddels heeft Bram de reportage van ons 25-jarig feest kunnen redden (de harde schijf was gelukkig niet stuk na het koffie-ongeluk)en er zitten zulke mooie plaatjes bij.
Deze week komen ze op m'n blog.

6 opmerkingen:

Denise zei

Nice post.

Reginas Cottage zei

hi,
what a wonderful post. i like your shelf and the really nice oillamp.you have a very cosy home.
have a nice week,
love regina

wandelen met jesus zei

wat een gezellig sfeertje! vindt prachtig hoe je huis eruit ziet bedankt dat we een kijkje mochten nemen

Jedidja zei

Wat een gezellige lamp steeds. Doe vormt bijna het middelpunt.

Leuk om zo eens bij jou naar binnen te kijken. Ik zou me best op mijn gemak voelen in jou kamer.

It's me zei

Wat gezellig bij je...leuk om even binnen te mogen gluren....home is where the heart is....liefs Ria...xxx...

Tineke zei

Gezellig! warm en huiselijk... zo veel mooier dan de strakke stijl van tegenwoordig! Ik houd wel van het landelijke, mandjes, lampjes e.d., zou zo langs komen voor een lekker bakkie koffie haha ;)