maandag 19 november 2012

Gebed voor Israël!



Vanmorgen tijdens m'n gebedstijd was Jeruzalem steeds opnieuw in m'n gedachten.
Toen ben ik gaan lezen over Jeruzalem in de bijbel...zóveel te vinden...



Joël 3 vers 16

16 De HEERE zal vanaf Sion brullen als een leeuw,
vanuit Jeruzalem zal Hij Zijn stem laten klinken,
zodat hemel en aarde zullen beven.
Maar de HEERE is een toevlucht voor Zijn volk
en een vesting voor de Israëlieten.


En ik luisterde een prachtig lied met mooie beelden van Jeruzalem.......

Lied voor Jeruzalem

Laten wij als christenen ervoor kiezen om te bidden voor God's volk ( zijn oogappel ) en voor de vrede van Jeruzalem!
Zacharia 2

Want zo zegt de HEERE van de legermachten:
Nadat Hij heerlijkheid heeft beloofd, heeft Hij mij gezonden
tot die heidenvolken die u beroven,
want wie u aanraakt,
raakt Zijn oogappel aan.

Want, zie, Ik beweeg Mijn hand over hen
en zij zullen hun dienaren tot buit worden.
Dan zult u weten dat de HEERE van de legermachten mij gezonden heeft.

10 Juich en verblijd u, dochter van Sion,
want, zie, Ik kom,
en  zal in uw midden wonen,
spreekt de HEERE.
11 Veel heidenvolken zullen op die dag bij de HEERE gevoegd worden
en zij zullen Mij tot een volk zijn,
en Ik zal in uw midden wonen.
Dan zult u weten dat de HEERE van de legermachten Mij tot u gezonden heeft.

12 De HEERE zal Juda in eigendom nemen
als Zijn deel in het heilige land.
Hij zal Jeruzalem nog verkiezen.
13 Wees stil voor het aangezicht van de HEERE, alle vlees,
want Hij is ontwaakt uit Zijn heilige woning.


Deze week neem ik meer tijd voor gebed en neem ik even een blogpauze.

Tot over 1 week

5 opmerkingen:

Hans zei

Dieneke, je laatste zin is de mooiste ;).. en ik doe met je mee..
Ik wil je van harte de DVD "Jeruzalem, de Verbondsstad" aanbevelen, zie: http://www.gospel.nl/films/jeruzalem-de-verbondsstad.html .


It's me zei

Amen !!...mooi hoor.....liefs Ria...xxx...

Hope zei

Hello,

Blog breaks are good.

I am breaking from blogging my self and am only posting about once a week or less.

Thank you for following my blog.

:) Hope

Dee zei

I am also praying for Israel .Enjoy your blog break. :)

Denise zei

I am in much prayer for Israel.