zondag 9 december 2012

Een doos vol verrassingen....


Vrijdag aan het eind van de middag pakte ik vol enthousiasme de kerstdoos uit de garage.
Na een jaar weet ik nooit zo precies meer wat we allemaal hebben bewaard.
....Oh ja, een lampjesslinger met hartjes voor in de keuken....gezellig.



En twee kransjes met van die houten schapen erin...vreemd...de lintjes zien er zo gehavend uit...net alsof ze stuk geknipt zijn....
Nou ja... morgen even een nieuw lintje eraan , nu gewoon ophangen!


Er komt wel een vreemde geur uit die doos...en dan.... zie ik opeens dat twee kraalogen me tussen de kerstspullen zitten aan te staren....oeps, een muis....hij(of zij) springt door mijn drukke gedoe van 't zoeken naar m'n camera, pardoes vanuit de doos op tafel...(da's toch wel even schrikken)....maar ik heb 'm op de foto....echt een toevalstreffer want enkele seconden hierna springt ie hoog de lucht in en belandt midden in de woonkamer....weg muis.



Voorzichtig haal ik de resterende kerstversiering uit de doos en krijg er wel vertrouwen in dat er toch echt geen tweede muis meer tussen die paar rommeltjes kan zitten...
Maar dat pakt ietsje anders uit dan gedacht...opnieuw kijken twee schattige kraaloogjes me aan..
O.K. denk ik, het zal me geen tweede keer gebeuren dat er een muis in de woonkamer terecht komt....dus eerst vlug een plaatje knippen en dan de kleppen van de doos dicht en het hele boeltje, hup de garage weer in...wie weet wil Jeroen even kijken of de kust veilig is als hij weer thuis is....


Even later zit ik( nog steeds enigszins verbaasd ) aan de tafel met daarop alle kerstrommeltjes...nooit geweten dat muizen zó hoog kunnen springen (sidder) en dat ze er zó schattig uitzien als ze je aankijken....(aaach)



Hebben jullie de kerstversiering al uitgepakt?...sterkte dan!




12 opmerkingen:

marmarel zei

Haha, oh wat een geweldig verhaal! Toen ik las over die gehavende lintjes voelde ik 'm al aankomen... Dat ze zo hoog kunnen springen, wist ik. Mijn zoon heeft een keer geprobeerd een muisje te pakken dat in een emmer in de garage zat. In no-time sprong hij omhoog en roetsj weg! Maarre, hoe moet dat nu met die muis in de kamer?! Je hebt wel bijzondere foto's in elk geval! Mijn oudste dochter was altijd dol op dieren, slakken, kikkers, maakt niet uit. Wij hebben dus ook al van alles in de huis gehad. Dan zag ik ineens vanuit mijn ooghoek een kikker springen, of slakken in een keukenkastje (ze zocht een boterbakje en had vervolgens het bakje zónder deksel in het kastje laten staan). :-)

Marie Louise zei

Haha, dat is ook wat, muizen tussen de kerstspullen! Ik hoop toch niet dat dat bij ons ook het geval zal zijn hoor...

Groet,Marga

It's me zei

Nou ja wat geweldig !!..en is ie nu wel uit huis...???..of loopt ie nog rond???...bijzonder hoor!!...liefs van mij...xxx..

Rosebud zei

A mouse in the Christmas decoration box would certainly make me jump! He is cute though!
Blessings))

Denise zei

The mouse would have scared me, lol

wandelen met jesus zei

wel dieneke ik ben niet zo zeer bang van muizen maar zijn diertjes die ik niet graag in me buurt wil hebben ..hi hi...

de kerst spullen zien heel gezellig uit..vindt zo knus hoe u alles zo versiert..prachtig !

bedankt voor u gebeden voor me zoon....en leuk dat u af en toe ook blog..snap dat iedereen heeft ook een gezin..

maar leuk om jullie allemaal contact via internet te hebben..blessings friend

Wil zei

Wat een heerlijk verhaal, ja, dat is schrikken. Maar wat schattig aan de nadere kant. En leuk dat het gelukt is toch een foto te maken Hoop dat de muis snel weer uit huis gaat en die ander de doos uit is gegaan.

Hier is langzaam aan het huis aan het veranderen in Kerst sfeer. Knus hoor.

Groetjes en succes.

Anoniem zei

Haha..wat een grap!
Zelf heb de kerstspullen in een plastic ikeabak.
Handig. maarja, dan heb je niet zulke leuke
muis- grappen.... *Ü*

Hartelijke groet,
Lijan Bos

blog-mam zei

O, dat is bijzonder :-)

Marja Verschoor-Meijers zei

Wij hebben net een nieuwe schuur gebouwd en alle troep die er in lag weggegooid, ook kerstspullen van 20 jaar geleden. Wij zijn namelijk al 16 jaar niet in nederland geweest emt kerst, dus misschien tijd om eens iets nieuws aan te schaffen :)

Hannie zei

Sta je wel even te kijken...maar, wel lieve beestjes toch?[ha,ha]
Ik had het pas ook in ons tuinhuisje. Daar staat een campingbedje, en daar zaten er 2 onder de vuilniszak die erin lag.
Maar in huis? Nee, dat lijkt me niks.
Ik berg mn kerstspulletjes gelukkig in de huiskamer op!

Dee zei

There is a children's story about a Christmas mouse.....and you have him living with you. what a funny story. :)