donderdag 6 december 2012

Nóg mooier buiten en zó gezellig binnen....




Toen ik vanmorgen de trap afliep was dit het eerste wat ik zag vanuit het voordeurraampje....




En aan de lucht te zien komt er nog meer aan....




Als het buiten echt winter is genieten we binnen van de warmte van de houtkachel.....
Gezellig om binnen met van alles en nog wat bezig te zijn....


De laatste tijd heb ik weer het een en ander gemaakt...


Van een paar grote takken uit het bos maakte ik een laddertje ......beetje zagen en timmeren (dat klinkt erg gemakkelijk, maar je had me moeten zien prutsen) en dan is dit het resultaat:


Inmiddels hangt ie boven de salontafel met allemaal lichtjes eraan (foto volgt nog...)
Verder ben ik bezig met een grote rode wollen deken. Wat kan ik allemaal maken uit die grote lap?
Ik ben bezig met kleedjes voor de stoelen...en ik wil er nog een tas van maken


Twee weken geleden maakte ik voor het voordeurrraam een gordijntje....





Tussendoor een lekker bakkie koffie met een zelf gebakken krakeling (die hadden de Bees de dag ervoor gebakken) Het recept kreeg ik van Ineke.:
Drie plakjes bladerdeeg op elkaar leggen en uitrollen, dan dunne reepjes snijden en tot krakeling vouwen, nu de krakelingen in eiwit dopen en ze in een mengsel van suiker en kaneel drukken.
Ik heb ze gebakken in een voorverwarmde oven van 180 graden in ongeveer 10 minuten.....




Gisteren met de Bees bakten we pepernoten...(oh nee kruidnootjes, zie het blog van Jolanda).






En kruidkoeken, het hele huis rook ernaar, zó gezellig!
Allemaal een mooie (witte) dag toegewenst!

14 opmerkingen:

Dagelijks Brood zei

Wat ziet die trap er gaaf uit zeg! En wat is het heerlijk knus als het sneeuwt, vind je ook niet? Zie mijn blog voor een foto van mijn uitzicht vanaf de keukentafel, onbetaalbaar! wat een schoonheid! Geniet van het winterse weer! Groetjes, Marike

Marie Louise zei

Wat leuk die zelfgemaakte ladder!
En die krakelingen lijken me erg lekker, dat ga ik ook eens uitproberen.

Groet,Marga

Good Old Household zei

Och ja.. heerlijk hé? Wilde er ook juist over schrijven, maar kwam er niet meer toe ;o)
Straks de lang bewaarde tak naar binnen halen en een plek voor het raam bezorgen. Genieten! ;o)

Jedidja zei

O, wat een gezellig blog. Dat is een genietmomentje voor mij. Leuk trappetje en al die mooi, gezellige thuisdingen. Hier schijnt de zon volop.

http://showmeastorie.blogspot.nl/2012/12/shivered-with-my-camera-in-my-hands.html

Marja Verschoor-Meijers zei

Leuk zeg die trap, kanp hoor dat je dat in elkaar kunt zetten! En zelf bakken... dat ruikt zo lekker in huis! Fijne dag.

It's me zei

Ik vind sneeuw alleen maar leuk als je er niet uit hoeft.....er is een hoop gevallen hoor.....wil vanmiddag nog even wat boodschappen halen.....kijk het eerst nog wel even aan hoor.....we hebben nog genoeg in huis ...hihihi....liefs geniet van een dagje binnen...xxx

marmarel zei

Oh wat leuk zeg, ik ken jouw blog al. Voordat ik zelf begon met bloggen, las ik alle blogs via mijn favorieten op mijn laptop. Nu moet ik een aantal nog via mijn blog opzoeken.
Wat een leuke creatieve dingen maak je ook! Dat trappetje, dat lijkt mij idd een heel project. Ik ben meer van de mini-freubeltjes. Wat zal dat gezellig staan met lichtjes eraan!

Hans zei

Wat een gezelligheid allemaal :)
En dat laddertje, erg leuk gedaan. Goed idee!

Liese zei

Wat een leuke dingen heb je gemaakt mam!! Ben heel benieuwd wat ik nu weer allemaal aantref thuis :D
Heerlijk weer een weekendje thuis straks xx

Gerda zei

Wat een prachtig uitzicht zeg. Mooie winterse beelden hoor!

Dee zei

The ladder looks nice by your stove. A warm fire always puts me to sleep but is very enjoyable when the snow comes. It was a beautiful view you woke up to this morning.

wandelen met jesus zei

weer zo'n gezellig blogje dieneke..is allemaal zo warm en knus..bedankt voor het delen

Vlijtig Liesje zei

Je foto's kunnen zo op een kerstkaart! Prachtig!

Denise zei

Thanks for sharing.