donderdag 13 december 2012

Sneeuwhuisje voor de Bizzy Bees.....


Aanstaande woensdag ga ik met de Bees een sneeuwhuisje maken van een melkpak.
Ze willen altijd graag een voorbeeld zien, maar dat had ik afgelopen woensd
ag nog niet gemaakt.
Nou meiden...het is (met veel gefrutsel, dus dat wordt nog wat) gelukt.
Ik hoop dat jullie een beetje kunnen volgen hoe ik te werk ging want dit komt niet van een crea-site waar ik jullie naar kan doorverwijzen...
Benodigdheden:
melkpak
Stukje dik karton 20 bij 20 cm ongeveer
Stukje dunner karton voor het dak (afmeting zelf kiezen)
sneeuwdeken of fiberfil
strooisneeuw
leuke kerstfiguurtjes
ijsstokjes of schors voor de luikjes
Wit papier
Scherpe schaar
(sterke)lijm
waxinelichtje op batterij (de lichtjes van xenos geven een warmgele gloed en flakkeren een beetje...erg leuk effect)

Melkpak doorknippen en ruimte maken voor een deurtje en raampjes in het onderste deel, dan deuropening en raamopeningen knippen in het bovenste deel (let maar niet op m'n happerige knipstijl, daar zie je later niets meer van!)

Onderste deel in bovenste deel schuiven..



Sneeuwdeken gekocht bij xenos (1,99)


Het bodemplaatje(ik gebruikte de achterkant van een schrijfblok) bedekken met sneeuwdeken (vastplakken)


Het melkpak inpakken met wit papier, randjes papier bij de raampjes en het deurtje naarbinnen vouwen en vastplakken 

Het karton voor het dakje inpakken in wit papier en beplakken met sneeuwdeken...dubbekvouwen en op het huisje vastlijmen. De luikjes heb ik gemaakt van rode ijsstokjes(doormidden knippen en vastlijmen).De raamverdeling knippen uit wit papier en in de raamopening plakken. Je zou nog wat wit vloeipapier achter de ruitjes kunnen plakken....
Strooi nu nog wat losse kunstsneeuw op het dak enz. (wel wat lijm eronder) 

Bij de deuropening maak je een soort klepje, zodat het waxinelichtje erin kan.

Nu wat gezellige kerstfiguurtjes erbij zetten en klaar is het sneeuwhuisje!

Even plaatjes kijken....







  






Voor iedereen die dit ook gaat maken...veel succes!!!

16 opmerkingen:

Marleen zei

Wat een leuk idee!! Dat wordt veel vla eten dit weekend dan kunnen wij ook aan de knutsel ;) Bedankt voor de beschrijving (en de tip!)

Denise zei

I love this.

marmarel zei

Wat heb je dat leuk gedaan! Ik denk dat mijn meiden wel te porren zijn voor een leuke knutsel-middag als ik ze dit laat zien!

Dagelijks Brood zei

Ooh wat enig! En wat een leuk idee! Ik krijg dit weekend twee logetjes, dus dit is wel erg leuk om achter de hand te houden voor als ze het zat zijn buiten! :-)
Fijn weekend! Groetjes, Marike

Marie Louise zei

Ziet er superleuk uit!

Goed weekend...

Groet,Marga

huis tjokvol zei

wauw wat leuk en wat heb jij ook een prachtige blog,ik ga je volgen,bedankt voor je reactie op mijn blog.

gr yvonne

Vlijtig Liesje zei

Ik had niet gedacht dat een huisje van een yoghurt pak zo mooi kon worden zeg! Ik vind het echt prachtig geworden.

Stephanie zei

Beautiful and so creative! Your blog header is stunning :)

Merry Christmas, my friend!

Hugs,
Stephanie

It's me zei

Wat leuk !!!...ik ga koekjes bakken voor morgen....liefs van mij...xxx...

Yvonne zei

Wat een leuk idee en een mooi resultaat.

wandelen met jesus zei

wat een leuke idee dieneke u bent zo creatief..mooie gave..

Jedidja zei

Schattig. En gewoon spulletjes bij de de Action halen, dan ben je ook niet zo duur uit!

Marja Verschoor-Meijers zei

Heel leuk gedaanz eg, wat creatief! Dank je wel voor de inspiratie...

maria b. zei

It is truly lovely! What a delight to make :0) maria b.

Rian zei

Wat een leuk huisje is dat geworden!

blog-mam zei

Dat wil ik ook!!!!!