woensdag 23 januari 2013

Als de avond valt...


Wanneer het een beetje schemerig begint te worden, zo om een uur of half vijf dan weet ik dat het tijd is om in de benen te komen.
Tussen half vijf en zes uur (etenstijd voor ons) is er altijd een boel te doen.....




Allereerst ga ik naar buiten om de konijnen nog een keer vers water en hooi te geven....


En ik kijk of de kippen al op stok zitten zodat ik het hok kan sluiten


Op de terugweg neem ik meteen een laatste portie hout mee voor de kachel...


Dan lekker naar binnen om het daar gezellig te maken.....wat lampjes aan en hier en daar een kaars 


Vervolgens duik ik m'n keuken in om met het eten te beginnen....




En meestal is er dan tot aan het eten nog even tijd voor een ander klusje, of om nog even te bloggen of te lezen....


Gisteren kon ik nog net een paar zilveren lepeltjes poetsen die ik voor 0,15 cent per stuk bij de kringloop had gekocht...





 Zo goed als nieuw!


 En wat doet Boris in die tijd?


Die loopt steeds naar het raam om te kijken of er nog een leuk hondje voorbij komt want dat gebeurd regelmatig rond die tijd.

Vandaag is het een beetje droevige dag voor Boris, hij wordt namelijk gecastreerd....op dit moment zal de operatie waarschijnlijk al achter de rug zijn en halverwege de middag kan ik 'm weer ophalen.
Wel een beetje zielig voor 'm , maar de hormoontjes gingen 'm aardig in de weg zitten....
Ben benieuwd hoe het straks met 'm zal zijn....
Allemaal een fijne dag toegewenst!

10 opmerkingen:

Regine Karpel zei

Beautiful photos!
www.rsrue.blogspot.com

huis tjokvol zei

prachtige,wat heb je ook een leuke keuken,geweldig

Trudy zei

Leuk om zo even bij je binnen te mogen kijken! Leuk huis zo te zien! Hopelijk valt het allemaal een beetje mee voor Boris. Onze Tukker heeft leek het zo er nauwelijks iets van gemerkt en zo te zien is hij net zo'n stoere hond, duzzz...

It's me zei

Acfhhhh die Boris...hoe gaat het met hem ????...liefs ik ga nu eten...xxx...fijne avond...

Denise zei

I love snow.

Hannie zei

Gezellig blogje....Wat een leuke keuken heb je.
En hoe is het met Boris?

Dee zei

Your kitchen is so cute and homey. You put a lot of love into your homemaking.♥

Jedidja zei

Gezellige blog. de spreuk die jij op je keukendeur hebt staan, staat bij mij op een plankje. Kreeg ik toen mijn dochter terug kwam uit Londen.

Hoe is het met de hond nou?

Dagelijks Brood zei

Hier is het tussen 5 en 6 ook even druk, even bij de kippen kijken, waterbak van buiten binnenzetten, eitjes rapen, kat eten..(en die blijft net zo lang jengelen tot ie wat krijgt ), eten koken, even door het huis heen vliegen.. En dan wachten tot mn lieve man weer thuis komt!! Hoe is het met boris? Groetjes, Marike

affectioknit zei

Beautiful snow!

Have a lovely day!