donderdag 31 januari 2013

Mmmmmmuffins...


Gisteren zag ik op de achterkant van het havermoutpak een muffin recept.
Dit weekend komt Liese weer thuis en aangezien ze afgelopen dinsdag jarig was wil ik iets lekkers bakken.
Gisteren uitgeprobeerd, vandaag voor het echie, want 1: ze zijn alweer bijna op en 2: ik heb ze gebakken met tarwebloem i.p.v. zelfrijzend bakmeel en ze worden dan waarschijnlijk iets groter.....




 Ingrediënten:
100 gram havermout
250ml kokend water
125 gram gesmolten(room)boter
150 gram rietsuiker
2 eieren
175 gram zelfrijzend bakmeel
1 theelepel bakpoeder
1 theelepel vanillesuiker
1 theelepel zout

Verwarm de oven voor op 190  graden C
Roer de havermout door het kokende water en laat het mengsel 20 minuten rusten


Roer met een mixer de suiker door de gesmolten boter tot een romig mengsel ontstaat




Klop de eieren erdoor
Roer meel, bakpoeder en vanillesuiker door elkaar.
Voeg het romige mengsel toe en lepel ten slotte voorzichtig de havermout erdoor.


Giet (schep) het mengsel in een muffinvorm (ik heb er eerst cakevormpjes in gedaan) en bak de muffins gaar in 20-25 minuten                                                            
 

Tijdens het bakken is er tijd om de boel weer af te wassen én een kopje koffie te drinken op het bankje in de gang. Ook maar even een kopje voor Bram ingeschonken...








Eet smakelijk! Ennuh, met zelfrijzend bakmeel worden ze waarschijnlijk een keer zo groot!
Lekker waren ze wel... 

20 opmerkingen:

huis tjokvol zei

mmmm lekker en wat zal het ook lekker ruiken daar,jammer dat er geen reukpc is he.

It's me zei

Heerlijk !!...fijn weekend...xxx...

Marja Verschoor-Meijers zei

Oh, wat ziet dat er lekker uit zeg!

Willy zei

Leuk dat je langs kwam op mijn blog.
Nog van harte gefeliciteerd met je dochter, de muffins zien er lekker uit. Die zullen inderdaad snel op zijn.
Prettig weekend.

mijn simpel blogje zei

wat een gezellig huisje en sfeer mevrouw dieneke..i love it!

Hannie zei

Heerlijk joh! Ik heb ze ook een keer gemaakt, en het recept bewaard, maar heb ze nadien nooit meer gemaakt. Je brengt me op een idee!
Gefeliciteerd, nog, met jullie dochter!
En wat een leuke sfeer heb jij in huis...

Delvalina zei

It looks so yummy!

and I love you made it from Quaker which is also one of my favorite meals. and I love your new blog.

Blessing,

delvalina

Jolanda zei

Mjammie, havermout. Bij mij staat de appelkruimeltaart nog op het pak.

Jedidja zei

Je foto viel op in mijn blogroll, so ik moest wel reageren! Leuk, dat havermout pak. Van harte met Liese nog.

Leuk idee hoor. En je foto's hebben zo'n warme sfeer. Dat kwam ik even zeggen, zo om de hoek van de deur.

Denise zei

Looks yummy.

Natasja zei

oh wat grappig dit, ik heb ze vanmiddag gemaakt omdat ik van de week ook dit pak gekocht had, normaal koop ik een ander merk, ik heb er appel door heen gedaan en de kids vonden ze ook helemaal toppie.
liefs

At My September Cottage zei

Beautiful pictures, and your muffins look delicious.

Yvonne zei

Wat ziet dat er goed uit. Ik ga ze zeker ook maken.Dank voor je recept.

marmarel zei

Heerlijk, dat zullen mijn meiden vast leuk vinden eens uit te proberen! En havermout is heel gezond. Van harte gefeliciteerd met je dochter!
Mooie foto's, warme sfeer!

Faye Henry zei

They sound delicious and your home looks so cozy..
Take care, my friend..

Wirosaraphylla zei

Nog van harte gefeliciteerd. En wat een leuk recept. Zullen vast lekker gesmaakt hebben met je meissie er bij

Groetjes en een fijne week.
Liefs
Wil

Dee zei

I would love to be sitting in your cozy kitchen sharing a coffee with you and eating one....possibly two.... of those delicious looking muffins. :)

Maria zei

Yummy...absolutely delicious :)

Margaretha zei

Nou dat ziet er goed uit!!
Ik ga het zeker proberen.

Reginas Simple Living zei

mmmh the muffins look very delicious!!
you have a cosy kitchen,ilove it.
wishing you a nice day,
love regina