zaterdag 19 januari 2013

Wat is de winter toch mooi!


Genieten jullie ook zo van het mooie winterweer?
Elke morgen in het bos is voor mij weer een feestje....




En in de achtertuin worden we regelmatig getrakteerd op prachtige plaatjes....


Vanmorgen zat ik samen met Jeroen koffie te drinken op het bankje bij het raam en ondertussen keken we naar de vogeltjes op de voederplank....zit er opeens een dikke appelvink op het randje en laat aan de andere vogels even duidelijk merken dat ie er is....de duif die er al een poosje zat kijkt echt zo van: Oh, ik wist niet dat jij zo belangrijk was hoor, nou dan ga ik wel een eindje verderop naar eten zoeken.....


Hij heeft nu bijna het rijk alleen...


Ja, gelukt!



Maar die eigenwijze mussen laten zich niet zomaar wegjagen.....



Het voederkopje wordt regelmatig bezocht door een boomklever, hier zie je nog net z'n staartje...
----------------------------------

De winter geeft ook genoeg inspiratie voor allerlei knutsels voor de Bizzy Bees....


Ze maakten afgelopen woensdag een winterschilderijtje....



Eerst schilderen.....





Dan pinda's rijgen en het vogeltje (xenos) op het kanvas vastmaken met de ijzerdraadjes die aan de pootjes vastzitten.


Nu nog wat lijm op de takken en wat kunstsneeuw (over van het sneeuwhuisje) strooien en het wintertafereel is af


Het kleine vogelhuisje (te koop bij de action in een kant en klaar pakketje) wat je bovenaan m'n voorbeeld ziet hadden de bees al eens eerder hier gemaakt en dat kunnen ze er thuis opplakken.


Ben benieuwd wat deze winter nog meer zal brengen......

14 opmerkingen:

It's me zei

Ik ben niet zo 'n wintertypje.....meer een voorjaar type.....mooie foto 's....fijn weekend....xxx

Faye Henry zei

I love all of your birds.. Lovely. the paintings are nice,too..
God bless..

Jedidja zei

O, ik ben helemaal dol op je schilderijtje. Nog eens goed bekijken. Die kan ik misschien wel namaken met mijn dochter.

Weet je dat ik die vogel hier nog nooit gezien heb?

Lieve groet.

marmarel zei

Wat prachtig, die vogeltjes! Ik ga die foto van de Appelvink morgen eens aan mijn dochter laten zien, zij zag vandaag een heel mooi vogeltje. Ze omschreef 'm enthousiast en het zou deze wel eens geweest kunnen zijn.
Erg leuk, het schilderijtje!

mijn simpel blogje zei

leuke blogje dieneke volgens mij woont u in een mooie omgeving...hier aan de overkant is een prachtig witte wei nu..ik hou van natuur leven..fijne weekend toegewenst...groetjes

Denise zei

Nice birds.

anita zei

We don't have this saucy little bird here in Ontario. At least I've never seen him. Do you have Blue Jays or Cardinals? I like the tea cup feeder.

huis tjokvol zei

wauw wat een prachtig vogeltje he,vandaag is het hier zooo koud van mij mag het wel iets minder koud worden hoor,maar prachtig is het wel.

Marja Verschoor-Meijers zei

Dank voor je leuke foto's, gezellig en mooi!

Hannie zei

Wat mooi, dat Appelvinkje...
En lekker bezig geweest met die schilderijtjes.Leuk!
Ik geniet ook van dit winterweer hoor! Groetjes Hannie.

Ria Bos zei

Heerlijk die winter! Er kan nog veel meer bij...

Renee zei

Dropping by to see how your day is going :)
Blessings,Renee

Dee zei

Another great crafting/ art idea. I wish my grandchildren lived close enough to do some of your Bizzy Bee projects with.

Ron de Graaff zei

Wat prachtig die foto's. Je kijkt even gezellig met jullie mee in de tuin. Leuk ook het Actionpakket: goed idee om met de kleinkids te maken. Bedankt!