woensdag 20 februari 2013

Lekker huishoudelijk!




Vandaag een blog over m'n huishouden.

De manier waarop ik m'n taken in en om het huis doe komen voort uit m'n relatie met God.
Hij heeft mij geroepen op deze plaats, in dit huis om zorg te dragen voor mijn gezin en dit huis te maken tot een plek waar vrede en rust te vinden zijn.
Hij heeft mij geroepen om te bidden in dit huis en om te lezen in de Bijbel zodat ik mijn werk op deze plek kan doen vanuit Zijn kracht.
Ik hou van m'n huis(houden) en ik merk dagelijks dat God ervan geniet als ik trouw ben in het uitvoeren van de taken die Hij mij heeft gegeven.
Op een ander blog vond ik een mooi stuk over hoe je kunt werken aan de vrede in je huis. Je vindt het HIER 


Om de boel hier goed te laten draaien gebruik ik voor m'n huishoudelijke taken een weekschema.
Je vindt het HIER


Omdat ik het leuk vind om plaatjes te verzamelen die mij inspireren, ben ik een poos geleden begonnen met een Journal. Het idee vond ik op het blog van Kathy .
Ik heb het al eens eerder laten zien.
Hier wat nieuwe inspirerende plaatjes.....



















Afgelopen maandag was het tijd om de keuken te soppen....


Dus klom ik op m'n keukentrapje....






En haalde alles van de planken om af te wassen


Even met de ragebol langs het plafond...










Een sopje door de kastjes....


En dan de boel weer terug zetten op de planken....een beetje anders...






De vensterbank afnemen en het aanrecht schoonmaken...


Alles ruikt weer fris en staat te glimmen op de planken


En dan genieten van het eindresultaat....





10 opmerkingen:

Denise zei

Nice post.

C.J. van Vuuren zei

Superleuke blog, ik kom nog een keer terug om ideetjes op te doen. Het inspireert me ook om lekker aan de slag te gaan! Bedankt!

It's me zei

Geweldige post !! ..zie je al helemaal staan met de ragebol en de camera in de hand......liefs van mij...xxx..

Marion Anderson zei

leuke en mooie foto's, we zitten op dezelfde lijn wat smaak betreft, geniet ervan , liefs marion

Dee zei

You have lovely taste and you inspire me in so many ways....now that your kitchen is so clean I need to get busy with mine. :)

huis tjokvol zei

wauw dat is mooi beschreven,en mooie foto,s,nou geniet van je schone keuken

Joy zei

Heel erg leuke post! Dank je wel.

Ria Vera zei

Wat een mooie blog, lekker afwisselend. Mooi hoe je beschrijft dat God je in dit huis plaatste om te bidden en bijbel te lezen. Zo is het, maar zo zie ik het niet vaak. Want ik houd niet van huishouden... Misschien moet ik er voor gaan bidden!

marmarel zei

He gelukkig, ik heb je blogje over huishouden weer terug gevonden, die wilde ik nog even lezen, mooi blogje! Ik zag 'm eerst niet direct, was al bang dat je 'm verwijderd had. :-) Ik ga je linkjes (het schema en de verwijzing naar het andere blog) nog even lezen en er mijn voordeel mee doen.

JUD zei

Wat een leuke spulletjes en kleurtjes enzO! Om jaloers op te worden, al ben ik heel tevreden met mijn eigen keuken! Eén overeenkomst is er, de rode schuimspaan! Die heb ik nog uit mijn ouderlijk huis meegenomen, samen met een grote en een kleine soeplepel. Leuke blog!