vrijdag 15 februari 2013

Uit en thuis...


Afgelopen dinsdag had Bram (21) een toelatingsdag voor de HKU (kunstacademie in Hilversum)




Al weken was hij bezig met alle voorbereidingen....
Er was heel wat mee te slepen naar Hilversum dus kwam de vraag of ik wilde rijden.
Jasper en Leonie (onze getrouwde zoon en schoondochter) hoorden hiervan en het leek hun ook wel leuk om mee te gaan.

Dit beeld zou ik wel in de voortuin willen hebben tussen de bloemetjes straks...

Het werd dus een gezellig dagje Hilversum....


Boris is niet het type hond om even bij de buren neer te zetten, dus die was ook weer van de partij, wat niet altijd handig was natuurlijk......


Bram kwam door de selectie met z'n presentatie en had meteen een gesprek. Nu nog tot 15 maart wachten op de uitslag: wel of niet aangenomen?

Op woensdag waren we met een klein groepje Bees, echt gezellig en heerlijk rustig


We maakten harten van een oude deken


Twee harten op elkaar stikken met een grote zigzag-steek, het hart vullen en de opening sluiten.
Dan het hele hart omfestoneren....  




Dan nog een lusje vingerhaken en dat eraan naaien


Tijdens het borduren keken ze naar een film.


En ze konden de brooddeegfiguren mee naar huis nemen waar we de voorgaande weken mee bezig waren








In de woonkamer heb ik inmiddels gezaaid en ik zag net dat de meeste zaden al ontkiemd zijn


Ook al is het buiten nog volop winter...binnen begint het al een beetje voorjaar te worden!





Nu ga ik me verder voorbereiden voor de Shabbat.
Ik wil graag al m'n werk klaar hebben(dierenhokken schoon, beneden alles nog even nalopen, het toilet doen en het eten voorbereiden) en dan vanavond de teksten doornemen voor de bijbelstudie van morgen.
Deze keer gaat het over: Exodus 25:1-27:19 en Openbaringen 21:1-4
Begin Shabbat: 17.35uur Einde Shabbat: 18.38uur


Tot volgende week!

10 opmerkingen:

Dagelijks Brood zei

Oeh heerlijk, al die ontkiemende groenten in je woonkamer! :-) Wij gaan bijna beginnen met voorzaaien. Heb jij de tomaat straks in een kas of buiten staan? Goed weekeinde toegewenst! groetjes Marike

Anoniem zei

Hoi Dineke,

'k Lees altijd zo graag jouw blog! Er gaat zoveel rust en vrede vanuit.

Als ik het goed heb, ga je lezen over de tabernakel? Eén van mijn passies!

Bedankt voor je blogje en Gods zegen toegewenst.

Groeten van Marijke

huis tjokvol zei

ooo spannend of die is aangenomen,erg leuke foto,s ,super postje,geniet van het weekend.

gr yvonne

TabjesJoy zei

Wat leuk, de kunstacademie! Ik ben nieuwsgierig... welke film keken de meiden?;) Leuke hartjes zeg! Het ziet er zo huiselijk uit allemaal!

Denise zei

Nice post.

Marja Verschoor-Meijers zei

Wat een leuke werkjes, ik geniet van de foto's! We zitten in Italie, op bezoek bij een zorgboerderij... daar hebben we gisteren ook de shabbat kaarsen aangestoken end e maaltijd gevierd.

Dee zei

I always come away from your blog with a peaceful feeling....

Ria Vera zei

Wat heb je mooie dingen gemaakt. Gezegende dag en nieuwe week toegewenst!

Wendy Born zei

Wat leuk zeg de kunstacademie. Onze dochter zit ook op de kunstacademie in Zwolle en ik zie het weer helemaal voor me hoe wij met een auto vol hiernaar toegingen twee jaar geleden. Ik hoop dat hij is aangenomen!
Een gezellig blogje trouwens!

Susan zei

Hello! I like that colorful afghan on the bench! Pretty. Susan