maandag 11 februari 2013

Valt er iets te leren van een hond?



Ze weten niet waar ze aan beginnen....





Vanmorgen, toen ik m'n boswandeling met Boris maakte, besefte ik opeens dat deze hond me tot nu toe heel wat heeft geleerd!
Nu zul je denken, hoe kan zó'n beest je überhaubt iets leren....
Wanneer ik iets vertel over het karakter van deze hond kun je je er misschien iets bij voorstellen...
Als je dat lieve koppie ziet op de eerste foto lijkt ie zó lief.....dat was ie ook, alleen als ie sliep. 




Van Boris leerde ik al snel dat hij echt geen genoegen nam met een paar slappe regeltjes, nee.... discipline, regelmaat en cosequent werden de belangrijkste woorden in mijn leven.( oh ja en kluifjes. )
Dit is onze 7de hond en geen van allen hadden ze zó'n sterk karakter als Boris.
Het woord SUL, komt niet in zijn lijstje voor..... 









Dat, in tegenstelling tot Gucci, onze vorige hond...dat was een echte SUL.
Goed voor alles en iedereen en héél volgzaam. 



Tsaaa volgzaam....daar zijn ze nog wel even druk mee dunkt me!


Nee volgzaam is deze meneer nog niet....daar wordt aan gewerkt...


Maar goed wat heb ik van deze hond geleerd ?( tot nu toe):
Meer geduldig te zijn.
Meer Discipline.
Consequenter te zijn.
De moed niet op te geven wanneer alles tegen lijkt te zitten.
Trouw te zijn.
Nog meer te lachen.
Tevreden te zijn met datgene wat God mij heeft gegeven (Boris dus o.a.).
Niet te kijken naar wat er bij anderen beter gaat ( de tweede cursus met hem was een grote flop!).
Accepteren van omstandigheden .
Kijken naar alles wat wél goed gaat ( daar helpt Jeroen me altijd bij ).
Nog meer te genieten van de natuur om ons heen ( wandelen, wandelen en nog eens wandelen ).
  
Wanneer gaan we weer?

Saai, dat huishouden!

Ik ben nu eenmaal een hond met een pittig karakter.
Alleen geschikt voor de doorgewinterde hondenbezitter....en die houd ik graag ook nog een poosje aan 't lijntje....


Ik heb nooit eerder een hond om me heen gehad die zó aanhankelijk, dwars, alert, vrolijk, uitdagend, komisch, vraatzuchtig, klierig, bijterig, trouw, mooi, bezitterig, lenig, zacht, niet stinkend, verwachtingsvol, bruin, springerig, kluiverig, snuffelig, graverig, rollerig, jankerig, lief 
en scheel was als Boris



en precies daarom ben ik dol op je!!!






12 opmerkingen:

Dagelijks Brood zei

Haha ooh heerlijk! :-) Wat mis ik de hond van mn ouders als ik dit zo lees!

mijn simpel blogje zei

prachtig hoe u over boris spreekt..ik hou van honden...en hij ziet schattig uit...

Marie Louise zei

Geweldig Dieneke...ja je kan echt wel wat leren van honden inderdaad.

Groet,Marga

It's me zei

Wat een leuke post heb je gemaakt....en wat is het toch een lieverd....Boris......geniet liefs van mij...xxx..

Jolanda zei

Wij hebben ook zo'n pittig boefje. Luistert het best naar mij, maar dat schijnt vaker te zijn bij dit ras, dat ze maar één echte baas hebben. Mak ook van alles met haar mee, maar 't is een lief beest, soms wel overenthousiast.
Wat je schrijft is dus best herkenbaar..;-)
Ook een lief koppie trouwens.

Jedidja zei

Gaafje blog. Je beschrijft het zo mooi.

marmarel zei

Heerlijk wat een omschrijving! :-) Wat zouden onze meiden graag een hond willen. Helaas, ik ben allergisch. Daarom hebben wij konijnen, en ook zíj hebben heel verschillende karakters. Nooit geweten, een konijn is een konijn wat een beetje suf in zijn hokje zit, dacht ik. Niets is minder waar! We hebben 4 stuks: nr. 1 is een vreselijke knorrepot, nr. 2 een eigenwijze dondersteen, nr. 3 een goedzak (alle drie mannetjes) en nr. 4 is een vrouwtje: een felle tante die haar echtgenoot het voer uit z'n bek vreet als hij niet uitkijkt...

Dee zei

Mr personality...there is so much love in his eyes....he also looks very smart.

Never Forsaken zei

Soooo adorable!
God blesses our homes with our sweet four legged furry babies!
~God bless you~ Lisa

huis tjokvol zei

wauw wat een geweldige leuk trouwe hond,en wat schrijf je het leuk,nou ik hoop dat je nog veel meer van hem mag leren en dat je lekker van hem mag genieten
liefs yvonne

Denise zei

I love your Boris, looks so much like my Coco.

Ron de Graaff zei

Een heerlijke blog met trouwe hondenogen. De foto's bekijken en bezwijken! Maar ik geloof je graag als je schrijft dat ie een sterk eigen karakter heeft. Veel genieten en geduld toegewenst!