woensdag 6 februari 2013

Waar ik me mee bezighield de afgelopen dagen....


Op zaterdag waren alle kinderen thuis, een gezellige drukte...








Op vrijdagavond wilde ik me bewust richten op het begin van de shabbat...




Een jong stel heeft ons een tijdje terug uitgenodigd voor bijbelstudie rondom de Tora.
Zij vieren al jaren de Shabbat, maar gaan daarnaast op zondag naar een gemeente en zetten zich daar in voor het tienerwerk.
Op zaterdagmiddag doen we bij hun bijbelstudie en op zondag gaan we sinds enkele weken naar een  gemeente in Lelystad. We hebben gelukkig onze plek weer gevonden.


De laatste tijd lees ik veel in het Oude Testament met de verwijzingen naar het Nieuwe Testament.


Hij gaf die dag niet als een juk, of zware last, maar om ons te beschermen en te laten rusten in Zijn aanwezigheid....mooi hè?


Wat deden we nog meer?
Jeroen heeft in de woonkamer een tafel gemaakt van een plank en vier grote bloempotten.
Volgende week gaan we al het spul zaaien wat daarna in de kas komt te staan.


Vorige week kocht ik een oude plank bij de kringloop en die heb ik blauw geverfd en Jeroen hing 'm aan de muur.







 Het is een gezellig ding  geworden zo boven ons bureau.


Ik heb sinds gisteren dit mooie boek in huis van Elizabeth George.
Ik sta te popelen om het te gaan bestuderen en...toe te passen!


Hier een klein tipje van de sluier wat betreft de inhoud.


En tussen de bedrijven door heb ik ook iets te handwerken, dat vind ik zo rustgevend 's avonds.


In een duits tijdschrift: Landidee, vond ik dit leuke plaatje en nu ben ik er ook een aan het maken van een oude deken.






Deze week komt er verder geen bericht van mij want ik wil m'n blogtijd benutten om dat boek te bestuderen
Ik wens jullie God's aanwezigheid toe bij alles wat je doet!







                                                                         Always!

10 opmerkingen:

Ria Bos zei

Mooi dat je weer een plekje hebt gevonden. Zegt Jezus zelf niet dat de sabbat er is voor de mens en niet andersom? We moeten zo uitkijken dat we geen juk opleggen met allemaal bedacht regeltjes, die ten diepste voortvloeien uit angst om wat verkeerd te doen op sabbat/zondag.

zeeuws knoopje zei

Wat een ontzettend leuk werkje, die sneeuwklokjes. En mooi dat je de sabbath wilt vieren. Gods zegen over je bijbelstudie!

TabjesJoy zei

'Life management for busy women' heb ik ook! Het is een geweldig boek, het zet je stil bij de juiste prioriteiten op grond van Gods woord. De boeken van Elizabeth George zijn zo goed, ze raken elke keer en ze maken dat ik echt verander (ten goede). Veel plezier met lezen!

Dee zei

Time spent with the Lord is time well spent....enjoy your study. Love the hearts....♥

Hans zei

Zijn de sneeuwklokjes op de foto echt al van nu? Vroege Lente! Gaaf om meer met de Torah en het Joodse leven bezig te zijn, Dieneke. Na aanleiding van je reactie op fotoblog een tip: Boek die niet op de foto staat: "Het evangelie is Joods" van David Stern. shalom, -hans

It's me zei

Lekker bezig...heerlijk hoor......geniet ervan.....liefs Ria..xxx...

Dieneke zei

Ja hoor Hans, de sneeuwklokjes zijn inderdaad van nu.
Een klein groepje bloeit er in ons moestuintje, vlak naast de kaalgeplukte boerenkoolstronk.

mijn simpel blogje zei

prachtig dieneke weer zo'n gezellige blogje...groetjes soraya

Dagelijks Brood zei

Ik ben benieuwd naar dat boek! Ik ben nu een vrouw naar Gods hart aan het lezen, elke ochtend bij de bijbel studie lees ik een stuk. Een fijn boek, ik heb er tot nu toe veel van geleerd. Het is fijn om zo bewust bezig te zijn met Gods dag. Het gebeurt hier eigenlijk te vaak dat we zaterdagavond weg zijn (zoals evt een verjaardag die niet ook 's middags gevierd wordt).
We komen (zeker nu we verder moeten rijden vanaf mijn familie) vaak net rond 12u thuis en dan plof je in je bed, en staat de wekker zondags vaak wat later.
We zijn bezig om dit terug te draaien tot de noodzakelijke dingen (die niet anders kunnen). Want hierdoor loop ik op zondag nog weleens wat rommeltjes op te ruimen enzo die in onze haast van de vorige dag zijn blijven liggen.
God's zegen over je bijbel studie toegewenst! En zoals iemand hierboven al gereageerd heeft: Tijd die met met God doorgebracht heb is nooit verloren tijd/is goed besteedde tijd. Groetjes, Marike

Hans zei

Dat zijn vroege klokjes dan! Leuk. Heb ze hier nog niet kunnen ontdekken. Lente kom nu maar snel...