maandag 18 maart 2013

Afscheid......




De afgelopen week stond mijn hoofd helemaal niet naar bloggen....want vorige week maandagavond overleed een lieve vriendin van ons, Carolien.
Ze was een jaar lang ziek (kanker met uitzaaingen) en had een enorme wilskracht om te leven!
Ze schreef zelf een boekje:


dit is de rouwkaart die ze zelf ontwierp met een tekening uit haar boekje

Sterven is moeilijk want het houdt een afscheid in op dit moment, in dit leven.
Sterven is ook iets moois als je mag zien dat iemand eindelijk rust vindt.....ook al weet je dat je iemand gaat missen.....

Afgelopen maandagavond hadden we een gebedsavond bij ons in de gemeente. Tijdens het gebed kreeg Jeroen een berichtje dat Carolien in coma was geraakt...
We hebben met z'n allen voor haar gebeden en gezongen.....als laatste zongen we lied 510 uit de opwekkingsbundel, "Dit is mijn verlangen"

Na de gebedsdienst reden we naar Carolien en naast haar bed hebben we toen ook gezongen, samen met een andere vriendin. Zij noemde hetzelfde lied wat we zojuist in de kerk hadden gezongen lied 510.....




En we zongen: Jezus ik hou van U.
De zoons van Carolien stonden er ook bij en haar zus....wat een intens ontroerend en emotioneel  moment was dat......

We gingen naar huis en na een kwartiertje ging de telefoon: Carolien was overleden........een glimlach op haar gezicht.
We hebben haar zo zien worstelen en nu was er eindelijk rust.....

een stukje van de kaart

De laatste weken van haar leven was Carolien serieus op zoek naar God....ze vroeg er van alles over en wilde graag dat we voor haar zouden bidden.

Deze tekst had  ze zelf al klaarliggen 
Wij hopen dat ze in het allerlaatste stukje van haar leven heeft kunnen kiezen voor Jezus.........

                                      

Vanavond opnieuw bidstond in de kerk....
Wat fijn om zo met medegelovigen te kunnen optrekken...in blijdschap en ook in verdriet!

14 opmerkingen:

Denise zei

Very powerful.

ver-greetmenietje zei

Een avond van troost
een warme gloed
wil ik je
bij deze sturen
zodat je weet
dat ik aan je denk
in deze droeve uren...
heel veel liefs

It's me zei

Wat een prachtig lied !!...voor een prachtige vrouw......God is groot.....heel veel sterkte ....kracht en voel God's liefde in deze moeilijke tijd....xxx...

Spaarmoeder! zei

Veel sterkte en kracht toegewenst!

huis tjokvol zei

kippevel kreeg ik bij het lezen van je blogje,ik heb er geen woorden voor,heel veel sterkte hoor de komende tijd.

gr yvonne

Marja Verschoor-Meijers zei

Sterkte in de komende tijd, inderdaad heel fijn als je als gelovigen zo om iemand heen kan staan.

een vrouw naar Gods hart zei

veel sterkte dieneke ..inderdaad zijn momenten die erg moeilijk zijn..dat herinnert me mijn moeder ze heeft in de laatste jaar voor ze overleed jesus aangenomen gelukkig prijs God!

fijne week ook ..liefs soraya

een vrouw naar Gods hart zei

veel sterkte dieneke ..inderdaad zijn momenten die erg moeilijk zijn..dat herinnert me mijn moeder ze heeft in de laatste jaar voor ze overleed jesus aangenomen gelukkig prijs God!

fijne week ook ..liefs soraya

Wil zei

Ook ik wil jullie veel sterkte toe wensen, om het gemis te verwerken van jullie Carolien.
Maar wat mooi om te weten wat jullie nog samen voor en met haar gedaan hebben. Met een lach op haar gezicht is ze van jullie weg gegaan. Prachtig.
Liefdevolle groeten en sterkte nogmaals

Trudy zei

Heel veel sterkte toegewenst!!

Willy zei

Veel sterkte met het verlies van jullie lieve vriendin.
Willy

Ria Vera zei

Klinkt zo goed dat ik haar graag had willen kennen. Veel sterkte in de lege plek die ze achter laat

Hannie zei

Ik wil je nog heel veel sterkte toewensen met het verlies van je vriendin!

marmarel zei

Ik lees je berichtje nu pas. Van harte gecondoleerd met het verlies van jullie vriendin en Gods nabijheid toegewenst voor de komende tijd!