maandag 11 maart 2013

Spreuken 31


Deze week ga ik me opnieuw intensief bezig houden met dit  bijbelgedeelte.
Ik vind dit zó'n bemoedigend stuk, steeds weer, geeft dit gedeelte me vernieuwde kracht. 
Er spreekt zoveel liefde voor de vrouw uit.

Juist voor de "gewone" taken die ik hier in en om mijn huis heb. Het bemoedigt me dan zo dat God er bij is wanneer ik bezig ben in m'n huis.
Hij geeft me de kracht om alles te doen en er opnieuw plezier in te hebben!  

Op dit blog vond ik mooie praktische tips m.b.t. spreuken 31 (goed te vertalen met de translate-button)

foto van P
Dit is m'n werkschema voor vandaag:
Wassen ophangen
Strijken en opruimen
Keuken doen
Badkamer en toilet soppen (was vorige week blijven liggen)
Hokken schoonmaken van de kippen en de konijnen
Boodschappen doen
Kleding repareren
strijkkamertje


badkamer

keuken


Onze Chabo's


Starsky en Hutch




het toiletje

Het is duidelijk dat je je als huisvrouw nooit hoeft te vervelen!

Psalm 119 
vers:     105 Uw woord is een lamp voor mijn voet
en een licht op mijn pad.

12 opmerkingen:

Monique Elisabeth zei

Het werk van de huisvrouw is nooit klaar ; )
Heel veel sterkte met de klussen.

huis tjokvol zei

nee ik hoef mij ook nooit te vervelen,maar gang krijgen is wel heel moeilijk,ppfff ik krijgt gewoon geen gang vandaag,ik heb nog niks gedaan en ik moet nog zoooveeeel doen....

Jedidja zei

Nou succes! Jij hebt een heleboel op je planning staan. Ik heb terwijl mijn zieke dochter onder de douche stond gauw haar kamer een goede beurt gegeven. NU kan ze weer verder ziek zijn in een schone kamer. In een schoon bed.

Fijne week!

Irene zei

Hallo Dieneke,

Al enige tijd lees ik mee op je blog. Ik vind je blog erg bemoedigend en inspirerend! Zelf werk ik voor een aantal uurtjes als verpleegkundige, en vind het soms lastig om thuis zijn en voor mijn gezin zorgen als een belangrijke taak te zien. Je hebt me aan het nadenken gezet!

Groetjes, Irene

It's me zei

Doe je dat allemaal op een dag ???.....pffff......wat een boel.....liefs fijne week van mij...xxx...

Rian zei

Best een beetje boel voor één dag hoor. eet je ook nog tussendoor?

een vrouw naar Gods hart zei

ik werk buiten huis maar probeert alles bij te houden thuis lukt aardig..ben aan het bidden voor een lange tijd met huub...om echt 100% thuis te zijn om een echte spreuken vrouw te worden..

dat is mijn droom..mag toch dromen (lol)

groetjes dieneke vindt u blog hartstikke leuk

C.J. van Vuuren zei

Mooi blogje, leuk om te lezen en inspirerend weer, als ik zulk soort blogs lees, krijg ik weer zin om aan de slag te gaan, dus van mij mag je elke dag bloggen over je huishouden!:-)

Denise zei

Wonderful post.

Dee zei

You live the Biblical image of a wife and homemaker. :)

Ria Vera zei

Vervelen is niet nodig nee. Ik vind jouw plafonnetje grappig. Wat heb je er allemaal wel niet hangen? En hoe kom je op het idee?

TabjesJoy zei

En wat voor moois heb je (opnieuw) ontdekt in spreuken 31? Ik heb een poosje terug spreuken 31 doorgenomen samen met het boek "Beautiful in God's eyes" van Elizabeth George, dit boek gaat ook over spreuken 31. Ik wordt ook altijd opgebouwd en bemoedigd door dit bijzonder bijbelgedeelte!