donderdag 28 maart 2013

Uitstapje met Boris naar de boerderij.....


Wat een leuk dagje zal dat worden...we gaan naar de boerderij en...daar is Grace m'n grote vriendin!
Afgelopen dinsdag ging ik samen met Boris helpen op de zorgboerderij.
Het is erg grappig dat Boris altijd zo blij wordt als ik vertel dat we naar Grace (een Ierse setter) gaan of het woord "boerderij" noem.
Sinds een tijdje gaat hij mee naast de fiets en geniet er met volle teugen van.
En ik ook, want het lijkt wel alsof ik op een snorfiets rij met Boris naast me.
Hij heeft zoveel energie dat hij me amper laat trappen op weg naar de boerderij (ongeveer 3 kilometer).



Halverwege toch maar even een pauze want deze enthousiasteling is tenslotte nog maar net 1 jaar.... 


En even tijd om wat plaatjes te schieten en te genieten van de stilte, de zon en de vogeltjes, die vertellen dat het nu echt bijna lente wordt 

  
Geen kip gezien onderweg...wat een rust.....


Bij aankomst was Boris meteen verdwenen....lekker ravotten met Grace....
Zo had ik tijd om een nieuw lammetje te bekijken.




De lammetjes die in de wei lopen zijn al wat groter...


Moeder gaat er eens even trots voor staan....mooi zijn ze hè? 




We dronken eerst koffie in de gezellige kantine....







Gezellig handdoekenrekje





Na de koffie gingen we aan het werk met de deelnemers.
Paarden naar de wei, stallen uitmesten, dieren voeren,  en tot slot mest uit de wei scheppen....







Barbara (30 jaar oud) stond lekker te suffen in de zon.



En Boris ontmoette een andere leuke dame, een labradoodel...een hulphond die allerlei knappe dingen kan (Klik hier voor een grappig filmpje van een andere hulphond)....maar vanochtend  ook even lekker los mocht en kon genieten van haar vrijheid.... 




Na de koffiepauze hebben we een bankje gelakt
.



En buiten nog wat klusjes gedaan....


En na lunch en afwas vertrokken we weer richting huis.
Boris liep niet zo hard meer..die had zich een paar uur uitgeleefd in de zandbak en op het gras met Grace....en z'n andere nieuwe vriendin.....na een poosje maar weer even pauze gehouden.





De rest van de dag heeft ie alleen maar liggen snurken in z'n mand.
Normaal gaat ie om 4 uur nog eens uit, maar dat vond hij niet zó'n goed idee.....snurk......pas toen Jeroen om 6 uur verscheen wilde hij graag even plassen!

Een prachtige ochtend gehad! 




8 opmerkingen:

Maggie zei

Die lammetjes...!!! Moet heerlijk zijn om die zomaar even te zien:D

Ron de Graaff zei

Wat een pracht naam eigenlijk: Grace. Leuke foto's en prachtige paasversieringen. Fijne dagen toegewenst!

FOLKWAYS NOTEBOOK zei

What an enjoyable day for you and Boris. I think highly of Labs. I have had two in my lifetime and they were absolutely some of my favorites. Of course all dogs are wonderful. Nice that you and Boris not only helped with farm chores but got some nice socialization in too. Nice post.

Marion Anderson zei

en zo werk ik 4 dagen heerlijk buiten op de zorgboerderij, genieten he? , liefs marion

marmarel zei

Wat een mooie foto-serie weer! Heerlijk, zo'n dagje op de boerderij!

Denise zei

Boris is such a cute dog, and very helpful.

It's me zei

Wat een leuke post......hele fijne dagen hoor....liefs van mij...xxx.

Hadassah zei

Leuke site! Leuk dat berichtje over shabbat...herkenning...
shalom,

Hadassah