vrijdag 5 april 2013

Spreuken 31 (vervolg).....



Spreuken 31 gaat niet over hoe je perfect kunt zijn (of worden) maar het gaat over een leven dat gericht is op de Enige die is: de Here Jezus Christus!

Dat vind ik een mooie tekst die ik ook helemaal zo ervaar wanneer ik spreuken 31 op me laat inwerken.....
Ik hoef niets te presteren wat betreft m'n kookkunsten, tuinieren, wassen, strijken, opruimen, creatief bezig zijn, m'n huis gezellig maken enz, enz.....maar ik mag alles doen vanuit de rust en vrede die ik krijg van God, door de Heilige Geest.
Het maakt me gewoon blij om voor Jeroen en m'n kinderen al die dingen te doen en m'n huis te maken tot een plek waar iedereen een beetje tot zichzelf kan komen.
En dat God's Geest me daarbij helpt is een ding dat zeker is....

Gisteren kreeg ik van iemand een mooie sprei cadeau voor over de kleine bank...ik dacht al een poosje na over een nieuwe lap stof (grand foulard) voor over de bank maar stelde dit steeds uit omdat die dingen zo prijzig zijn.....
En dan opeens, zomaar, krijg je zoiets moois.....daar had ik zelfs niet van durven dromen.....

Een katoenen, met de hand gehaakte sprei........

Dan ervaar ik God's liefde voor het werk wat ik doe.......

Een groot laken had ook gekund, maar we kregen iets heel bijzonders......

Ik lees graag in het bijbelboek Exodus. Zo prachtig met hoeveel zorg de Heer de tabernakel laat maken.
Hij zei niet :"Ach luitjes, kijk maar hoe jullie die tent in elkaar knutselen, ik kom later wel eens kijken naar het eindresultaat" Nee Hij was helemaal betrokken bij het maken van elk klein onderdeel en gaf daar zeer gedetailleerde instructies bij.
God houdt van schoonheid, dat is duidelijk!
Als je een gedeelte uit Exodus wilt lezen klik dan HIER.


God wil betrokken zijn bij ons leven.....toen, in de woestijn bij het volk Israël, maar nu nog steeds....
 

Voor elke woensdagmiddag is er weer nieuwe inspiratie om iets te doen samen met de"Bizzy Bees"....


Iets moois maken of iets lekkers bakken.....deze week bakten we "cake-pops".....
Er werd gezorgd voor twee van die apparaten en voor bakmix en versiersels.......



God heeft in zijn Woord ook een beeld geschetst van een (huis)vrouw en daarom lees ik spreuken 31 zo graag.
Er staan nogal wat richtlijnen in en het idee dat God ook betrokken wil zijn bij alles wat ik rondom mijn huis(houden) doe vind ik erg mooi!
Bijvoorbeeld vers 27:  

27 Ze houdt het oog op haar huishouden en nietsdoen is haar onbekend.


Nou, dat klopt wel zo ongeveer.....stilzitten dat is er overdag weinig bij.
Ik las eens in het boek "Een vrouw naar God's hart": BLIJF IN BEWEGING ! en dat is blijven hangen.
Het voordeel is dat je niet naar een sportschool hoeft! 
Ik sta 's morgens vroeg op, heb m'n stille tijd,  maak m'n dagplanning en daarna ga ik aan de slag. 
Vandaag stond dit op de lijst:

@Bed afhalen, dekbedden te luchten hangen
@Wasgoed sorteren en wasmachine aan
@Boswandeling met Boris
@Op bezoek bij mevrouw vd Z. M'n oude vriendin van 91 jaar....

Vanochtend heb ik haar even op de foto gezet...wat een lieverd hè?

En haar lievelingsschilderij mocht ik ook even een plaatje van knippen...ik ben er dol op 

@Lunchen (hier neem ik altijd uitgebreid de tijd voor) met steeds weer dat zelfgebakken brood.....mjamm




@Was buiten ophangen
@Wasmiddel maken (hier ben ik in ongeveer 20 minuten mee klaar)Klik HIER en kijk op het blog van Marion daar staan de instructies goed op een rij.






 En er iets leuks van maken.....


@14.00uur:Rapportagegesprek van onze pleegdochter 
@Eten voorbereiden

En dan mag ik gaan genieten, samen met Jeroen van onze rustdag....kaarsen aan genieten van het eten en een glaasje wijn en ons verheugen op morgen......we gaan iets leuks doen, maar daarover later meer.

En spreuken 31 wordt ook vervolgd want jullie hebben laten weten zo graag te lezen over m'n huis en huishouden....

Shalom toegewenst voor dit weekend,
Groetjes,
Dieneke   

23 opmerkingen:

Dagelijks Brood zei

Ha Dieneke. Bedankt voor je mooie bericht. Heel waardevol. Spreuken 31 is voor mij ook heel belangrijk geworden, sinds mijn trouwen. Er is toch niets mooiers als te zorgen voor degenen die je lief zijn? Waar liefde woont.. Een gezegend weekend toegewenst! Groetjes, Marike

huis tjokvol zei

wauw wat een mooie post,en wat heb je veel gedaan vandaag,ik kon niet echt gang krijgen vandaag,ik heb hier ook nog een bende,ach morgen weer een dag.
en wat een prachtig kleed,staat echt heel erg mooi.

fijn weekend
yvonne

sillie zei

wauw wat heb je een drukke dag gehad! fijn weekeind!

Marcel en Suzanne zei

Wat heb je ons een prachtige blog meegegeven zo voor het weekend!
Open en eerlijk en vol van GODS WOORD!
Wat is de BIJBEL "RIJK" hè!
Zo mooi om te lezen dat je deze rijkdom helemaal door je dagelijks leven weet te verweven.
Ik bid je van harte toe dat je nog velen mag inspireren en zegenen op deze manier!

DANKJEWEL lieve Dieneke,
en uhhh...
het mooie sprei wilde ONZE VADER zo graag aan zijn LIEVE DOCHTER geven om haar te zegenen :-)

LIEFS, Suzanne

The Simple Life zei

YEA! it is Friday :) How did your week go?

Yvonne zei

Mooi om de dagelijkse praktijk van Spr.31 vertolkt te zien.

It's me zei

Heel mooi om te lezen hoe je dagelijkse leven eruit ziet....ben hier en daar wel een tikkeltje jaloers....;-))...wat een heerlijk dankbaar persoon ben jij......kan ik echt nog wat van leren hoor.......liefs fijn weekend van mij...xxx..

C.J. van Vuuren zei

Superblog! Dankjewel!!
Wat een zegen om zo'n vriendin te hebben, ziet er niet als 91 jaar uit hoor!!

marmarel zei

Wat een fijne blogjes schrijf je toch altijd!
De organisatie van het huishouden is bepaald niet mijn sterke kant. Ik heb ADD en als ik veel te doen heb, gaat het al snel 'stuiteren' in mijn hoofd. Ik vind het heel stimulerend om blogjes hierover te lezen en geef de hoop niet op, om het nog eens beter op orde te krijgen. Misschien helpt het mij om de komende tijd heel bewust mijn aandacht te richten op Spreuken 31.
Wat een prachtige sprei, echt genieten van zo'n kadootje!
Mooi om te lezen over je vriendin!
Een heel fijn weekend én een heel fijne dag samen!

Wil zei

Goedenavond,
Wat een prachtige blog en zo leerzaam en vol wijsheid.
Wat ben je enorm gezegend om al deze dingen te kunnen doen en dank je wel dat je dit met ons deelt.

Groetjes
Wil

Denise zei

Enjoy your weekend.

a woman after Gods heart zei

prachtig dieneke! zo te zien waren de buzy bees weer druk bezig (lol)

Decadent Housewife zei

Hello Dieneke,

Thank you for stopping by. This is such a lovely place. I have the same crocheted tablecloth as in your photos only I use it for a summer bed covering.
I have followed you and look forward to reading here.

Trish :) in Canada

Rita Klapwijk zei

Mooi stukje!
Dank je wel.

Stephanie zei

Beautiful! I love the Proverbs 31 encouragement :)

Blessings to you,
Stephanie

anita zei

The bedspread is wonderful. I too enjoy reading about the detail that went into the tabernacle. Every book of the Bible is beautiful. We are just finishing studying Judges. Maybe we will do Exodus next. Have a blessed Sunday.

Liese zei

Leuk mam! bevalt het wasmiddel? Die flessen zijn heel leuk geworden :)
HouVanJE

Mrs R zei

What a beautiful blog post. Thank you for such encouraging words!

Sweet Magnolias Farm zei

I love your blog and am now following .. Thanks so much for stopping by ours and leaving a comment...

Blessings ..Sara

Regine Karpel zei

Beautiful Proverb and post!
www.rsrue.blogspot.com

Maggie zei

Wat een mooie blogpost zo! Ik vind je heel creatief bezig, met dat etiket voor het wasmiddel. Welk materiaal heb je hiervoor gebruikt?

Dieneke zei

Hallo Maggie,
Ik heb voor het etiket plakplastic gebruikt van de action en beschreven met een watervaste stift.

Lady Violet zei

What a beautiful post. I love how you have shown how God is interested in our homemaking ♥