woensdag 17 april 2013

Stilte zoeken....


Na dagen vol activiteiten mag ik tot rust komen vandaag. Fijn...meer tijd om de stilte te zoeken en veel in de natuur te zijn...  



Hier, in de stilte van het bos wil ik U zoeken Heer


En ik besef ten diepste dat U er steeds bent en in mij woont...


Dat U Uzelf laat zien in alles wat leeft....U bent de Bron van leven, de Bron van mijn bestaan


De natuur heeft een seintje van haar Schepper gekregen....ja hoor groei maar, de kust is nu veilig!


En in ruim 1 week tijd verscheen er van alles en nog wat langs het eerst zo dorre bospad


Tijdens het wandelen overdenk ik de woorden die staan in Jeremia (daar lees ik momenteel in)

Een stukje uit Jeremia 15 vers 19 is steeds in mijn hoofd:

Besteed je woorden aan wat waarde heeft, en niet aan je overmoed.



In een andere vertaling staat: Als u wat kostbaar is afscheidt van wat waardeloos is.....


Afgelopen zondag was er in onze gemeente een jonge vrouw die een woord met ons wilde delen :

ZELFGENOEGZAAMHEID


In het woordenboek wordt er het volgende over gezegd:
Woord: zelfgenoegzaamheid (zelfst. naamw.)
Synoniem van zelfgenoegzaamheid: arrogantie
Synoniem van zelfgenoegzaamheid: egoïsme
Synoniem van zelfgenoegzaamheid: eigendunk
Synoniem van zelfgenoegzaamheid: eigenwaan
Synoniem van zelfgenoegzaamheid: hoogmoed
Synoniem van zelfgenoegzaamheid: ijdelheid
Synoniem van zelfgenoegzaamheid: zelfingenomenheid

Het sluit zo aan op dat stukje uit Jeremia: het kostbare afscheiden van wat waardeloos is....


Heer, wilt U elke vorm van zelfgenoegzaamheid in mijn leven openbaren en Uw liefde ervoor in de plaats geven? 






God vergeeft en geneest en geeft steeds een nieuw begin!




http://www.youtube.com/watch?v=XGpXaxZWhTM
Ik wens jullie toe dat je deze week ook momenten van stilte en rust zult vinden.....

Groetjes, Dieneke

16 opmerkingen:

Jedidja zei

Heel mooi. Net of ik met je meeloop en jij tegen me aan het praten bent. Zou ik best in het echt willen :-)

Liese zei

Mooi mam! <3

marmarel zei

Prachtig Dieneke!
Lied 488 vind ik zó mooi. De afgelopen weken ben ik dit lied op verschillende manieren tegen gekomen. Door het getuigenis van een vrouw, wiens man twee jaar geleden vermoord is in Afrika, zo'n ontroerend en krachtig getuigenis. God sprak tot haar door dit lied.
Zelf mocht ik het lied twee keer begeleiden. Ik speel er dan een tegen-melodie omheen met de dwarsfluit.
Nu weer door jouw blogje en heb ik heerlijk meegeluisterd!

Maggie zei

Mooi he! Heere ik ren naar U toe, als ik bang ben, of moe.

a woman after Gods heart zei

prachtig dieneke..wat een bemoediging om naar te lezen...wordt je echt vrolijk van...

weet u als ik beetje down bent draait me man aanbidings liederen thuis ..en wordt ik vrolijk van..

een mooie manier om iemand een steuntje achter de rug te geven (lol)

bedankt voor u bericht en gebeden
groetjes in lelystad...

(by the way..prachtige fotos en omgeving..!

Rita Klapwijk zei

Mooi! Dank je wel.

It's me zei

We zoeken allebei de stilte op vandaag.....hoe bijzonder.....mooie post......liefs van mij....xxx..

Wil zei

Hoi Dieneke,
Na een zware avond, nog even snel kijken of er nieuwe blogjes geschreven zijn, en ik zie de titel Stilte zoeken.
En dan wordt ik zo dankbaar. Dankbaar voor dit prachtige blog. Dankbaar voor de intense bemoediging er van.
Dankbaar voor de schitterende foto's.
En ondanks alles, dankbaar voor de strijd die ook vanavond weer plaats vindt in ons leven. Want uit de strijd zullen we sterk komen dankzij Hem en zoals je dat weer zo pakkend mooi schrijft, de Bron van alle leven.
Dank je wel. Ik ga niet verder lezen, dat komt morgen wel weer, ik ga nu naar boven en voor het slapen, de stilte opzoeken en dan in gesprek met mijn Liefhebbende Vader.
Dikke knuffels
Liefs
Wil

Dee zei

Your love for the Lord shows in your words and photo's. I pray I do not become complacent.

Azah zei

Nice photo...

Denise zei

Love all the pictures./

Twijfelaar zei

Mooi blogje met prachtige foto's ook!
Geniet van de stilte..

Groet,Marga

Marcel en Suzanne zei

O lieve Dineke...
dit is zo mooi!
Geweldig dat jij je liet inspireren door HEM en HIJ ons dit wilde brengen DOOR JOU heen!

God is GROOT!

Waar zouden we zijn zonder hem?

DANK!
LIEFS, Suzanne

Monique Elisabeth zei

Heel mooi !!!

Mary zei

Hello, I wanted to read your post but the translate button would not work for me. I really loved your pictures! I will be back to try again. Blessings!

Lj van der M zei

Mooi Dieneke:)