vrijdag 24 mei 2013

De TV......


De volgende tips waarom je de TV eens wat vaker uit zou kunnen zetten vond ik op DIT blog.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Hoeveel aandacht en tijd geven jullie aan de TV?
Heb je eigenlijk wel een TV?   
Heb je plannen om 'm weg te doen?
Wat vind je leuk aan de TV?

Wij kijken vaak naar het 8 uur journaal en soms naar man bijt hond. Verder vind ik Showroom erg leuk want ik hou van excentrieke mensen.
Ook kijken we af en toe een detective.
Vorig weekend noemde Liese (onze dochter) twee mooie films die ze had gezien en ze bleken allebei via YouTube te zien te zijn. We keken de films via de laptop op de TV.
Zo kijken we ook naar Family 7 (als er iets leuks te zien is)

Als je benieuwd bent welke films het waren:    Jesaja 58 een film over armoede
                                                              en:   Furious Love (nu niet meer te zien via YouTube)wel korte stukjes.

Een fijn weekend toegewenst...met of zonder TV!

14 opmerkingen:

Denise zei

Sometimes, I watch the news, but that is all.

zeeuws knoopje zei

Ook hier man bijt hond en journaal. En ja, showroom en op dit moment Buch in de bajes. Verder kijk ik niet.
Bij mij zit het probleem niet in tv kijken, maar in het computeren. Dat zou wel eens een beetje minder mogen.
Fijne dag, goede shabbath, fijn weekend!

Cathy zei

Hi Dieneke~
First...I watch TV, but mainly DVD's I find at the library of good stories. I am not a fan of most TV shows.

Second...I FINALLY got a translator on my computer!!! What I had to do was download a new Google tool bar~ I am so excited that I can read your blog again. I do not know why I had lost my last translator but I couldn't even seem to down load one! NOW I HAVE A GOOD ONE!!! Also just for your information, I heard that sometimes the Translator on someones blog from another country is not working...for other countries. So I have my own now! I am so happy!

Third...I pray you have a very blessed Sabbath Day!!! LOVE ♥♥♥

C.J. van Vuuren zei

We hebben wel een tv, maar ik heb er werkelijk niks mee!
Jij ook fijn weekend!

Dagelijks Brood zei

Wij hebben geen tv, maar kijken weleens iets via uitzending gemist o.i.d. We kijken soms het journaal, momenteel buch in de bajes en soms in het weekend weleens een detective. We keken wel meer film, maar dat hebben we enorm gereduceerd. En dat bevalt echt prima!! :-) Goed en gezegend weekend! Groetjes, Marike

It's me zei

Ik kijk weinig en vooral gericht tv....nu bv is de Chelsea flower show in Engeland en neem ik het de hele week op....en kijk zo nu en dan een stukje zo leuk !!..verder kijk ik weinig volg Homeland en GTST ja ja ja .,...ik weet het,,...maar vind het zo leuk !!...meer eigenlijk niet dan dat...liefs fijn weekend...xxx..

Kim @ Light Cottage zei

Although we have a TV, we watch very little of it. The number and sound of the too-many commercials in the U.S. is what keeps us away from it I think. At this time of year, it's so much nicer to be out in the garden!
Blessings,
Kim

marmarel zei

TV-kijken doe ik zelden of nooit. Regelmatig lees ik een stapel programma-gidsen door van de EO en denk dan: Oh, dat was best een mooi programma geweest. Of ik zie het wel op tijd en vergeet het dan toch. Bij mij gaat de tijd ook vooral in mijn laptop zitten.

Ria Vera zei

Wij hebben geen tv, maar de pc wat vaker uit is ook niet verkeerd. Of: we lezen allemaal graag, daardoor zijn we echt niet altijd in voor een goed/gezellig gesprek. Het is niet alleen de tv, het is ons eigen ik: willen we wel wat met elkaar doen/praten? Het is allemaal zó individueel!

Monique Elisabeth zei

Hi,
hier wordt ook het 8 uur journaal gekeken en verder nemen we op wat we willen zien en dat kijken we als er niets is. We houden erg van kostuum drama's hier en Midsomer Murders vind ik ook erg leuk. Rosemary and Thyme ook, maar die worden bijna niet uitgezonden. Ik heb ze gelukkig op Youtube kunnen vinden. Ik houd ook erg van romcoms. Hallmark films zijn bij mij favoriet, alleen helaas niet zo vaak op de Nederlandse buis te zien.
Heb je overigens Amazing Grace wel eens gezien ?? Heel mooi kostuum drama over de man die het lied Amazing Grace bekend heeft gemaakt.
Een heel fijn weekend.

Gina zei

Hi Dienke!

For many years, we did not own a TV. We bought one several years ago and had cable/satellite channels. Then two years ago, we canceled those and just either stream from our computers or watch the local channels via antenna. We don't miss it at all and are saving so much money.

Blessings!

Marcel en Suzanne zei

Lieve Dieneke,

O dit = interessant zeg...
Wij hebben een schotel maar kijken eigenlijk NOOIT Nederlandse televisie.

We kijken sowieso erg weinig.
En nu de zomeravonden eraan komen zien we de zon liever ondergaan :-)
Wow, dat is pas mooi om te zien!

Dus hebben wij laatst het betaalde pakket met o.a Nederlandse televisiezenders opgezegd (commerciële televisiezenders)

We kunnen nog wel veel Engelse televisiezenders ontvangen via de schotel.
Dat is GRATIS.
Denk aan de verschillende zenders van BBC.
Die hebben trouwens prachtige landelijke programma's.
En zo netjes allemaal!
Zonder vloeken enzo.
Over het leven op het platteland en dergelijke.
Of van die wedstrijden met taarten bakken, worteltjescake maken enz :-)

Zie je het al voor je...
op het Engelse platteland met de meest mooie COTTAGE-huisjes op de achtergrond.
Dat is zo kneuterig!
Dan smullen wij echt mee!
Hadden wij zoiets in Nederland maar...
Dat zou hier niet HIP genoeg zijn,
wat is dat toch jammer.

Daar vind iedereen dat de gewoonste zaak van de wereld.
Dan zie je bijvoorbeeld een oma met haar kleindochter van 18 jaar op zo'n fair komen met een prachtige taart.
En de hond mag ook mee :-)

Hi Hi...
zou wat voor jullie lieve Boris wezen...
die zou met zijn lieve neusje in iedere worteltjestaart zitten :-)
Heerlijk toch!

Afgelopen winter was er nog een fantastische serie over de Amish. Daar hebben we echt van genoten.
Ook kunnen we heel veel buitenlandse Christelijke zenders ontvangen.
Ook wel met mooie Bijbelstudies soms,
al is niet altijd alles goed.
Je moet het wel toetsen.

DANK voor je bericht,
heel goed lieve Dieneke,
die bewustwording!

LIEVE GROETEN, Suzanne

Marja Verschoor-Meijers zei

Wij hebben geen tv, we kijken wel bewust naar filmpjes op Youtube (getuigenissen bijvoorbeeld).

Dee zei

The TV is becoming increasingly disgusting. If not for my Frank I would not have a TV.