woensdag 22 mei 2013

Na regen...komt zonneschijn...


 Buiten is het nat en binnen is het vrij donker en fris.....ik zou bijna de kachel aanmaken....




Het is niet zulk geschikt weer om eens lekker in de moestuin aan de gang te gaan...dus is er lekker even tijd om een blogje in elkaar te draaien




Kijk, zo zag de moestuin er afgelopen winter uit.....geen kleur te bekennen en toen stonden alle bomen bij de buren nog keurig op een rij....alles is nu omgekapt! Maar goed we hebben nu wel een hele zonnige tuin gekregen...als ie schijnt ....: )


Kijk eens wat een verschil...zoveel groen eigenlijk


De grote maple leef is er gelukkig nog!



Het gras groeit als kool....



Vanmorgen heb ik wat vrouwebedstro geplukt toen ik met Boris aan de wandel was. Kennen jullie het ?


Als je het in huis ophangt geurt alles naar pas gemaaid gras....mmmmm.
Ik hing een bosje in de keuken en in het toiletje.



Het is erg fijn weer voor de merels...die plukken de ene na de andere pier uit de grond met deze nattigheid





Even een blik door het voordeurraampje. De bosrand is nu weer prachtig groen....



En zo was het in de winter in de voortuin.....ook erg mooi




In de woonkamer hing ik wat roosjes aan de kroonluchter 







Ik maakte m'n rondje bij de beestjes.....




Het toiletje kreeg gisteren al een opfrisbeurt en...ik verplaatste het rekje naar de keuken.


Vandaag werd de strijk weggewerkt en menig wasje opgehangen


De woonkamer is weer aan kant. Even een inhaalslag wat de huishouding betreft !




Dus deed ik gisteren (i.p.v. maandag) de keuken en zette ik de boel weer eens anders neer....





Zo was het eerst....


En nu zit ik in dit hoekje bij het raam te bloggen.
Inmiddels is hier de zon doorgebroken...moooooi! Na regen komt altijd weer zonneschijn.
Ik ga nu m'n boodschappenlijstje maken en erop uit met de fiets....hopen dat ik droog over kom.



Allemaal een fijne week!

11 opmerkingen:

Cathy zei

Hi Dieneke...
Your pictures are lovely! I LOVE your garden~ and porch and other pictures.

Just to let you know...when I press your translation button it is just a typed word and does not take me to a translator. I tried to download a translator for general use, but it didn't work. I see you have a translator but it doesn't work. I'm sorry I can't get it to work.

I love your blog and you!!! ♥♥♥

huis tjokvol zei

wauw wat een super mooie foto,s en wat een super mooie tuin,geniet ervan.

liefs yvonne

Marion Anderson zei

wat ben je toch een gezellig meisje , ik heb van je foto's genoten, geniet ervan , liefs marion

Liese zei

Leuk mam, hier kwam de zon gelukkig ook door einde van de middag. Nog steeds koud, maar wel fijn!

It's me zei

Gezellig allemaal.....geniet maar lekker......liefs van mij...xxx..

Dee zei

Your garden and cozy home is always a treat to visit. You are a wonderful homemaker .

Marcel en Suzanne zei

Wat een GEZELLIGE DANKBARE foto's!
Ze zijn zo mooi!

En wat is het GENIETEN na zo'n regenbui als alles zo HEERLIJK gaat ruiken hè...
Alles geuren komen dan plots tezamen weer vrij,
en de vogels zingen als nooit tevoren.

Jullie moestuin is een PLAATJE,
ik hoop VAN HARTE dat jullie daar nog veel van mogen OOGSTEN en GENIETEN!

LIEVE GROETEN, Suzanne

Jedidja zei

Ik vind die vergelijk foto's zo mooi!

anita zei

I love your posts. So much info in a little space. Your garden looks beautiful even with the trees cut down, and sunshine means you can grow different things. It is cool here, lots of rain. In Canada, that is more like April than May. Have a good week! Anita

Denise zei

Your garden is beautiful. I love your blog.

Twijfelaar Shu zei

Echt hele gezellige foto's weer Dieneke. En je huisje ziet er ook zo gezellig knus uit van wat je laat zien!


Lieve groet,Marga