vrijdag 30 augustus 2013

Een dag van voorbereiding....


 Dit was weer zó'n dag met een gouden randje,




Vanmorgen in het bos scheen de zon zo prachtig door de bomen op het bospad....
Dan besef ik des te meer dat Jezus heel dichtbij is. En dat Hij ons wil beschijnen met Zijn Liefde en warmte..
Zo onder de indruk van de schepping kan ik niets anders dan Hem aanbidden.... die was en is en komen zal!


Zelfs Boris was er stil van en ging een poosje liggen in het zand....

 


En zo opgebouwd mocht ik thuis aan de gang gaan met alle voorbereidingen voor dit weekend.....
Aafke en ik deden de weekendboodschappen......een kar vol want dit weekend komt Liese thuis met 2 vriendinnen uit Groningen en morgen volgen er nog twee dus zal er wel heel wat gegeten worden.....
Om kwart voor 8 vanaond komen ze aan op het station.






We gaan vanavond Erev Shabbat vieren, daarom bakte ik 2 Challebroden.




En tussen de bedrijven door geniet ik van de rust en stilte in de tuin...


Ook een appelcake gebakken....mmmmm....ruikt zo lekker





De tafel staat inmiddels klaar en nu maar wachten op dat stel gezellige meiden




Onder het doekje met de olijfboompjes liggen de broden, daarnaast staat het bekertje voor de wijn en de twee Shabbatskaarsen.....


Water om onze handen in te wassen....


Van dit weekend volgt zeker een verslagje!

Shabbat Shalom!!


22 opmerkingen:

Jedidja zei

Wat een fijn, bezinnend blogje. Shabbat shalom voor jou.

Liesbeth zei

Die broden en die cake zien er heerlijk uit. Geniet ervan!

maria zei

Shabbat Shalom! Enjoy the beautiful Sabbath

It's me zei

Wat een gezelligheid....heel fijn weekend....liefs Ria...x !

Marcel en Suzanne zei

Wat een fijne woorden,
wat een rust zit erin.
Ik proef ZIJN RUST en VREDE in jullie liefdevol huisgezin!

Heerlijk lieve Dieneke dat jij zijn BAKEN van licht wil zijn,
hier op deze prachtige weblog!
Als een STAD op de BERG!

Ook je foto's zijn weer zo fijn.
Ik zie de liefde van JEZUS in de schittering van het licht!


LIEVE GROETEN en ZEGEN, Suzanne

TabjesJoy zei

Wat mooi, de bomen en de zon erdoor heen! En Gods ontzagwekkend mooie schepping! Ik geniet met je mee!

Susan zei

Beautiful photos with the sun shining down! And the baked goods look delicious, too. Susan

Delvalina zei

The pictures are beautiful and it sounds that you had good time :)

I love how the sunlight dancing.

Blessing,
Delvalina

jill zei

What a sweet, beautiful blog you have. Your photo in your header is so calming. Wish I could blink my eyes and be there that fast. Enjoy your weekend.
blessings, jill

Denise zei

Lovely pictures, enjoy your weekend.

Tineke zei

mooie foto's met prachtig schijnend licht! ik wou maar dat ik daar ook even stond. wat heerlijk om je zo te kunnen opladen! zie uit naar je verslag:-)

de simpel huisvrouw zei

prachtig dieneke..shabbat shalom voor jullie en geniet van...liefs soraya

huis tjokvol zei

wat een prachtige foto,s en geniet van het weekend

Yvonne zei

Wat bijzonder dat je van de rust kan genieten. Gods schepping. Zegen.

KnutselMar zei

wat een prachtige foto's!
Ik kan ook zó verwonderd zijn over de Schepping en hoe mooi de Heere alles heeft gemaakt. Om stil van te worden....

Good Old Household zei

Wat een liefdevolle en hartverwarmende plaatjes heb je vandaag geplaatst. Prachtig! Je zou zo bij je aan willen schuiven..

Mrs R zei

Dieneke, love all your pictures! And your table is so pretty. Shabbat shallom to you!

de simpel huisvrouw zei

ik ben mijn blog vrienden aan het bezoeken ...om te kijken hoe het met jullie gaat? we zijn allemaal druk met ons leven maar toch heb ik gekozen om af en toe langs te komen en hi zeggen

ik wil hierbij u een hele fijne zondag en begin van de week toewensen
groetjes...

Dagelijks Brood zei

Prachtig, wat is het toch wonderlijk hè de schepping! Daar raak ik nou echt niet op uitgekeken.
Mooie broden trouwens, erg mooi!
Lieve groeten, Marike

marmarel zei

Wat een mooi verslag van de voorbereidingen voor een weekend. Hebben jullie een goed weekend gehad samen?

Anne zei

Lovely photos ~ Shabbat shalom!

Gea zei

wat een geweldige weblog
ik ga je zeker vaker bezoeken
er straalt iets vredigs van uit