vrijdag 6 december 2013

De afgelopen weken......





Had Boris voor het eerst weer koude poten in het bevroren bos....




Genoot ik van het eerste winterse plaatje van deze (nog net) herfst.....


Heel de schepping geeft U eer....


Buigt zich vol aanbidding neer....



Opwekking lied 586


















Kon Boris weer lekker veel uit het raam kijken naar alle vraatzuchtige vogeltjes....






Haalde ik wortelen en prei uit de moestuin voor de eerste zelfgemaakte erwtensoep....




Kreeg de veranda een kleine poets-en veranderbeurt....




Kreeg de keuken nét iets meer aandacht dan normaal.....want.... 


Het senseo-apparaat begaf het en dat gaf aanleiding om een gezellig hoekje te maken op de plek waar eerst de senseo stond. Er komt geen nieuwe....ik zet weer koffie met de hand....gewoon opschenken....en bij veel visite hebben we ons oude koffiezetapparaat nog in de kast staan...  


Verving ik het versleten "rozengordijntje" onder de spoelbak voor een nieuw exemplaar....een geborduurd kleedje wat ik ooit van een oude dame kreeg... 






Maakten we nader kennis met de ouders van Rowan, de vriendin van Bram.....LEUK. 


Waren de Bizzy Bees weer elke week trouw van de partij....






 Stonden er zomaar weer vreemde kinderen voor de deur die graag een karweitje wilden doen.....




Was mijn lieve oude vriendin jarig....en dat vierden we samen.....

Genoten we van mooie, eenvoudige, intense, gezellige enz.... momenten.......overdag......




Of 's avonds bij kaarslicht en olielamp....

  

Allemaal een fijn weekend toegewenst én Shabbat Shalom!!!
Ennuh.....volgende week zullen we nieuwe antwoorden hebben rondom het gezinshuis......wachten is niet erg als je zóveel hebt om dankbaar voor te zijn!

8 opmerkingen:

Jedidja zei

Sjabbat Sjalom, wat heb ik genoten van je foto's en woorden. heel gezellig en mooi allemaal. Dat gaan we koesteren hè, al die mooie momenten. Bovenste mok zou ik zo willen kopen. Beauty!

Liese zei

leuk blog mam! Zoveel mooie dingen! Eigenlijk wel grappig dat juist nu die senseo kapot gaat ;)
Heel fijn weekend, en tot donderdag!! Zoveel zin in :D (misschien tot maandag, maar dat laat ik dan nog weten)
kuss Liese

Marga H. zei

Prachtig, het is weer genieten met jouw woorden en foto's.

Koffie schenken we hier ook met de hand op.

Shalom.... fijn weekend.

Wendy Born zei

Wat een leuke en gezellige foto's!

It's me zei

Wat een gezelligheid weer allemaal...mooi lied !!...liefs van mij...x !

marmarel zei

Het is net of ik zo je keuken binnenstap, met die prachtige foto boven je blog! Echt genieten van de foto's van de natuurwandeling met Boris. Het lied speel ik regelmatig in de kerk, zó mooi.
Senseo-koffie heb ik nooit lekker gevonden. Zo gezellig, met de hand koffie zetten! Ons 26-jaar oude DE-apparaat staat nu bij mijn dochter, omdat we een nieuwe kregen (van de familie) voor ons 25-jarig huwelijksfeest.
Fijne week en ik ben benieuwd hoe het verder gaat met jullie plannen! Gods zegen!
Lieve groet, Marijke

Marja Verschoor-Meijers zei

wat een mooie foto's zeg, daar kan je wel een boek van maken (voor op je gezellige tafel)

Marcel en Suzanne zei

Wat een warmte en liefde straalt er van je foto's af!
Zijn liefde laat jullie huis, tuin en die lieve Boris schitteren en stralen.
Ik heb veel bewondering voor jullie geduld!
Daarom een bede voor volhoudende/volhardende moed en kracht van onze liefdevolle HEMELSE VADER over jullie uitgebeden.

HIJ houdt zoveel van jullie,
en is de weg die jullie straks mogen gaan al vooruit gegaan.
Zo GROOT is HIJ!
Het is allemaal GENADE!
Jullie zijn Zijn geliefde kinderen :-) KONINGSKINDEREN!

LIEFS, Suzanne