dinsdag 7 januari 2014

Relatie......zitten aan de voeten van Jezus....oftewel: Gebed




Vandaag dacht ik na over mijn RELATIE met God......


Welke dingen kan ik weglaten in mijn leven om meer tijd te kunnen doorbrengen in gebed?

Ik ben zwak, zondig en gebrekkig en daarom heb ik de dagelijkse omgang met mijn hemelse Vader zo ontzettend hard nodig....in Zijn aanwezigheid krijg ik nieuwe Kracht, wordt mijn denken vernieuwd, begrijp ik beter wat mij te doen staat. 
Het contact met Jezus, de relatie met Hem is het mooiste wat ik ooit mocht ontvangen, maar ik wil er meer tijd in stoppen.....

Wat gedachten op een rijtje:  
Het bloggen staat op een laag pitje en dat blijft zo. 
Kijken naar de T.V. kan wel weer wat minder....of zal ik er weer eens een poos helemaal mee stoppen?
Elke dag opnieuw gaat het om keuzes maken en prioriteiten stellen.

1.Jezus, de Koning der Koningen, er is niemand zoals Hij!
2.Jeroen
3.Mijn gezin en taken in en om het huis
4.de Gemeente

Hieronder kun je een korte toespraak horen van Paul Washer over Gebed:
http://www.youtube.com/watch?v=ioh8ZhhBKeE

Wees stil voor het aangezicht van God want Heilig is de Heer!

9 opmerkingen:

huis tjokvol zei

daar denk ik ook wel eens over na,maar het lukt mij niet om dingen te veranderen overdag,hier staat bijvoorbeeld de hele dag de pc aan,niet dat ik daar de hele dag achter zit,maar toch kijk ik er vaak even op,en de tv staat hier ook heel vaak aan,en vooral s,avonds word er met ons allen gekeken,ja en ga zo maar door,maar om die dingen te minderen lukt mij dan ook gewoon niet,dus ik vind het super knap als jij dat kunt,zet hem.

liefs yvonne

Johannes H. van Nieuw Amerongen zei

Dankjewel voor deze gedachten.

We zijn allemaal zondig en gebrekkig, 'gelukkig'.. Helaas verpesten we veel van de tijd die we hebben, ik tenminste wel.
Voel me soms te ziek/pijn of te moe om te bidden.
Herkenbaar? vertrouw er dan op dat ons zuchten ook bidden is.. en dat Jezus zelf voor ons bid!

dank voor het stukje van Washer.
-Shalom, hans.

It's me zei

Mooie post weer...tja en zo waar.....eigenlijk hoef je alleen maar je ogen dicht te doen....en je bent bij de Heer.....maar in onze drukke dagelijkse leven komt het er soms miet zo van.......maar toch probeer ik het iedere dag weer......liefs van mij...x !

mari zei

learning to let go is truly the only way to finally look back and realize... I don't need it anymore.

C.J. van Vuuren zei

Pas een lesje over prioriteiten gehad en dat was wel mooi. Hij zei dat God de eerste plek krijgt, dat hoort bij iedereen altijd zo te zijn. Maar wat er op de volgende punten komt kan voor iedereen anders zijn en zelfs per dag verschillend. Het is belangrijk dat we leren te luisteren naar God over wat Hij deze dag belangrijk vindt.
Succes!

Jedidja zei

Dank je wel. Een mooi en eerlijk blogje. TV minderen is moeilijk denk ik. Wij hebben er geen. Ik weet hoe verslavend het kan werken, vooral als je moe bent.

Marcel en Suzanne zei

Wat geweldig mooi om HEM als HOOGSTE PRIORITEIT te stellen!
Al de andere dingen eromheen geven vaak zoveel RUIS op de lijn :-)
Gelukkig is de HEILIGE GEEST daar om ons te helpen de juiste keuzes te maken.
Wat een LIEFDE,
we zijn niet achter gelaten als WEZEN!
We mogen iedere dag weer verrijkt worden met ZIJN AANWEZIGHEID, iedere dag weer KNIELEN voor ZIJN HEILIGHEID.
Dat is het mooiste wat er is lieve Dieneke!

VEEL ZEGEN en ZIJN RUST EN VREDE,
Suzanne

Kim @ Light Cottage zei

Wishing you Peace and Joy in this new year! I too have computer and tv time low on my priority list.
God bless,
Kim

Cathy zei

This is a wonderful You Tube video you recommended!!! I will be passing this along!!! Thank you so much! Much LOVE and hugs~