donderdag 15 januari 2015

Een rustige avond om te bloggen


Even een avondje pauze. Even heerlijk de tijd om met een mok koffie erbij, te bloggen over vandaag.....

Vanmorgen begon lekker vroeg. Op m'n tenen vertrok ik met m'n bundeltje kleding naar beneden....alles nog in diepe rust.
Alleen Boris kwam in de woonkamer een beetje slaperig naar me toe. Hij weet inmiddels wel dat hij op dit tijdstip geen wandeling van mij hoeft te verwachten, dus hij ging lekker terug naar z'n mand.
Eerst wassen en aankleden en dan naar beneden, de kelder in. Hier kan ik in alle rust zitten..... 


De rust en stilte zoeken om dicht bij God kunnen zijn terwijl je weet dat er boven je hoofd allemaal bijzondere mensen nog lekker liggen te slapen. Dit zijn de gouden minuten van de dag. Hier kan ik helemaal mezelf zijn..God danken, God prijzen, Hem aanbidden, delen wat mij blij maakt en wat intens veel pijn doet, alles vertellen, alles vragen wat nodig is. Hier ontvang ik nieuwe kracht, blijdschap en wijsheid om m'n werk goed te kunnen doen. 
Door gebed en door het lezen in m'n bijbel.
Vergis je niet! Dit hele boek is doordrenkt met God's aanwezigheid. Het is niet zómaar een boek.
Het is God's Woord. Als je het gaat lezen zal je leven gaan veranderen omdat je God dan de kans geeft om tot je hart te kunnen spreken. 
Laatst vroeg één van de meiden aan mij wat er gebeurt als je de bijbel uit hebt.
Wat een grappige vraag. Ze vroeg of er ook nog een tweede deel achteraan kwam?
Ik vertelde haar over de bijbel. Dat het woorden van God zijn. Oh, bijzonder, zei ze. Ik vroeg haar of ze misschien ook zelf een bijbel zou willen hebben. Ja! zei ze gretig. Dus die bijbel gaat er deze week nog komen.

Ik moest denken aan psalm 19 vers 130;

Het opengaan van Uw woorden geeft licht, het schenkt eenvoudigen inzicht. 
    
Dit blijft één van m'n favoriete foto's. Gemaakt voor ons huis in Lelystad
En zo mogen we regelmatig van die prachtige lichtpuntjes ontdekken in het leven van onze pleegkinderen.
Nog een paar mooie teksten uit de Bijbel:

Psalm 119 vers 14
In de weg van Uw getuigenissen verblijd ik mij meer dan in alle bezit.

Psalm 119 vers 24
Ja Uw getuigenissen zijn mijn bron van blijdschap, zij zijn mijn raadgevers.

Psalm 105 vers 2 en 3
Zing voor Hem, zing psalmen voor Hem, spreek aandachtig van al zijn wonderen
Beroem u in Zijn heilige Naam, laat het hart van wie de Heere zoeken zich verblijden.

Zo'n uurtje vliegt voorbij.
Om 7 uur snel naar boven om aan 't werk te gaan.
Vanochtend meer dan anders met D gepraat tijdens haar ontbijtje want ze had zich verslapen  ha ha en Jeroen ook hi hi. 
Jeroen ging wandelen met Boris en kwam al snel weer terug want het plenste en daar houdt Boris gelukkig ook niet van.

Toen uiteindelijk iedereen de deur uit was  had Jeroen al koffie gezet...



En toen was het stil in huis....Jeroen en ik genoten van het moment. Even helemaal niets....
's Morgens zijn we naar Zwolle geweest om bij mijn moeder op bezoek te gaan. Gezellig koffie gedronken en blijven lunchen.
Toen weer terug naar Bennekom...wat een harde wind onderweg zeg!
Thuis aangekomen hield ik me bezig met de boodschappenlijst en ging erop uit om alles tot en met zondag weer in huis te halen. Ik doe de boodschappen op maandag en op donderdag.
Het weekmenu schreef ik weer op het schoolbord in de keuken zodat iedereen weet wat er komen gaat.
Vanmiddag was het wekelijkse moment van de kamers schoonmaken voor de meisjes.

 
Ze vinden het prima om te doen, vooral R, die doet als jongste van 't spul nu ook gewoon mee omdat ze er zelf om vroeg. Mooier kan 't toch niet?
Het is boven dan zó gezellig. Iedereen heeft dan een muziekje aan en is lekker druk aan het poetsen.
Ondertussen doe ik de strijk en ben er als ze me nodig hebben.



Zoals vanmiddag....R vroeg of ze óók mocht dweilen? Natuurlijk mocht dat! Alles wat ze uit zichzelf willen doen, moet ik vooral stimuleren!
Genieten vind ik dat. Dat samen bezig zijn. Dan voel ik ook zo'n verbondenheid met elkaar.
    


Ik ruim de was op in de kasten en vul weer eens het toiletpapier aan in de badkamer.....ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar het lijkt wel of ze het hier eten,,,,,het vliegt erdoor!


Na deze klusjes boven ging ik even koffie zetten voor de mannen beneden. Er is iemand bezig met het schilderen van de deuren en Jeroen werkt hier en daar ook mee.
Na de koffie ging ik met het eten aan de gang. Dat vind ik erg leuk om te doen en iedereen is meestal :) weer blij met wat er op tafel komt.
Er is elke week iemand aan de beurt met het dekken van de tafel en afruimen.
Deze week is R aan de beurt. Zij houdt erg van allerlei huishoudelijke klusjes dus voor haar is dit een pretje!


Na het eten ruimt Jeroen de keuken altijd op en doe ik wat er verder nog nodig is. Vanavond ben ik een poosje bij D op haar kamer geweest om met haar ratjes te spelen. Inmiddels heeft ze er twee. Twee vrouwtjes (hopen we). De tweede heeft ze Angel genoemd. Het zijn grappige beestjes!

Na het naar bed brengen van de jongste jongedame begon onze rustige avond. Lekker bloggen en verder niets FIJN.
Nu is het 22.00 uur en tijd om te stoppen. Ben benieuwd wat morgen brengen zal......
Tot de volgende keer!
  

17 opmerkingen:

Tineke van t Veer zei

Gezellige dag was dat voor jou/jullie en het is een leuk verhaal geworden! Leuk, zo'n dagje met je mee lopen ;) Net nog even op mijn gemakje je dag door gelezen, maar ga nu ook lekker slapen ;) truste!

Lisanne van Dijk zei

Wat een gezellige blog! Heerlijk zo'n dagje en mooi om te lezen hoe je je dag met God begint. Spoort mij aan om er meer prio aan te geven weer!

Ellen .... zei

Wat een leuk blogje, gezellig die schoonmakende meiden!
Luizen: Haren wassen en in het natte haar (veel) conditioner masseren. Je ziet dan de luizen heel goed, kunt ze uitkammen en de luizen kunnen niet meer kruipen door de conditioner. Hier (Zwitserland) doen ze het op de scholen zo en het werkt heel goed. 4-5 dagen herhalen. Zo heb je geen chemische zooi op je hoofd. Succes ermee!

Dieneke zei

Ellen, bedankt voor deze handige tip!
We hebben al heel wat chemisch spul
gebruikt....

Jolanda zei

Gezellig, zo'n dagje "meelopen" met je!

marmarel zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
It's me zei

Een dag met een houden randje....wat heerlijk voel met het lezen de liefde voor je gezin.....geniet elke dag weer...tel je zegeningen...liefs Ria...x!

Emma zei

Mooi werk wat jullie doen. Wat leuk om.zo jullie belevenissen te lezen.

Anne zei

A lovely day and started with time with the Lord. I have the same problem here - toilet paper disappears! And I'm the only one who can put a new roll on the holder!
Enjoy your weekend! ♥

Nadine zei

Wat hebben jullie een gezellig huis. En wat leuk dat de kinderen zo goed meehelpen uit zichzelf. Heel fijn om de dag zo in alle rust te kunnen beginnen, het klinkt heel tevreden!

huis tjokvol zei

wat leuk om zo je dag mee te beleven,en wat heerlijk zo,n kelder waar je helemaal tot rust kunt komen,ik wou dat ik zo,n fijn plekje had,hier zijn alle kamers bezet jammer genoeg.

fijn weekend

Jedidja zei

Mooi dag is dat zo, al meelezend vorm je je toch een beeld ervan.

Zullen we voor februari een keertje afspreken? Ik mail je.

Dieneke zei

Ja leuk!
Kijk uit naar je mail.

Nadine zei

Ik vergat nog te zeggen dat je toiletrollen plat kunt drukken voor je ze ophangt. Dan rollen ze minder makkelijk en spaar je papier. (schijnt) Maar misschien kende je die tip al?

Dieneke zei

Ja die tip ken ik, maar toch leuk om opnieuw toe te passen!
Leuk dat je nog even reageerde!

Kim zei

It is so nice to read about your time in the morning with God and the Bible, and the Light that is given to you from that quiet time, to go about your day in peace and beauty. Thank you for sharing your lovely day!

Alex zei

At last! I have had a moment to catch up with your very interesting post, Dieneke. Thanks for sharing all about your day ~ you are a Super Mom!
The house looks a nice one ~ plenty of room : )
God bless your work and rest.
x