vrijdag 6 februari 2015

Jutbergtijd


Afgelopen vrijdagavond kwamen we, na een spannende tocht door felle sneeuwbuien, aan in ons berenkoude huisje...brrrr.......houtkachel en zibrokachel aan....kaarsjes aan.....ketel water op het gas voor koffie. 

                                 

 Langzaamaan begint het warm te worden en kunnen de jassen uit. De koffie is klaar


en de boeken worden uitgepakt. Voor ieder wat wils, maar ik heb het hele weekend geen letter gelezen. Alleen een paar letters in m'n borduurwerk.
Even niets.....
   

De volgende morgen beslagen ramen op de veranda. Er is geen dubbel glas in de caravan...



Wat is het leven dan toch heerlijk simpel en rustig hier. We maken opnieuw de kachel aan en eten ons ontbijt op terwijl we genieten van het winterse plaatje buiten....er zijn zoveel vogels hier.  




Door de warmte van de kachel verdwijnt de condens langzaam van de ramen....







Dan gaan we erop uit met Boris. Er ligt redelijk wat sneeuw en daar is hij dol op.




Achter deze heg ligt ons huisje verscholen.





Roodkapje was er ook bij.....












En dan zijn we weer terug bij ons hutje....rechts zie je de buitenveranda, links de binnenveranda.



Na de lunch vertrekken we naar het quiltatelier van Bep.
  







Hier kocht ik een borduurpatroon en wat lapjes om er een miniquilt bij te maken







's Avonds de tafel gezellig gedekt en met elkaar gegeten.
's Avonds een hele poos zitten borduren....'t schiet al lekker op.


Op zondag maakten we twee wandelingen: eerst één in de buurt van de camping....










En 's middags één in de onzalige bossen bij de Posbank







We wandelden langs het huis waar vroeger Daan Modderman woonde.
Leuk om te klikken op die naam! De stronk van de omgezaagde boom is er nog steeds
Daan Modderman









Als we weer in 't huisje zijn ruimen we met elkaar alles weer op en vertrekken naar Bennekom.....
We gaan er weer vol goede moed tegenaan.


Dit huisje betekent veel voor ons...even niet verantwoordelijk hoeven zijn voor de kinderen, genieten van eenvoud, de prachtige natuur en de stilte.


Nu is het opnieuw bijna weekend....een weekend samen met de kinderen, Liese én een heleboel vrienden en vriendinnen van haar en andere familie, want we gaan morgen haar verjaardag hier vieren.
Vanmorgen haalden we alle boodschappen en morgen gaan we bakken, koken en de tweede huiskamer versieren. Het wordt een feestje met een Afrikaans tintje.....gezellig zal dat worden.
Jullie ook allemaal een heel fijn weekend!

16 opmerkingen:

Nadine zei

Wat een prachtig plekje. Heerlijk even zo bijkomen van de drukte. Een fijne verjaardag en een goed weekend gewenst!

Pippa's Hus zei

O wat een zalig plekje! Wat zullen jullie daar heerlijk bij kunnen komen. Dan neem je de eerste kou voor lief denk ik? En ik vind je borduurpakket prachtig. XX Esther

huis tjokvol zei

wauw heerlijk zo,n plekje,ik wou dat wij zo,n plekje hadden,heerlijk hoor,geniet er maar goed van,maar dat doen jullie ook zo te zien.

Pippa's Hus zei

Wat is het merk van het borduurpakket? Ik zoek hem maar kan hem niet vinden. Ik vind hem zo leuk! XX Esther

Dieneke zei

Hoi Esther,
Als je me een mailtje stuurt met je adres mag je het patroon van me lenen.
Groetjes, Dieneke
awkoopman@solcon.nl

Marja Verschoor-Meijers zei

Wat een mooie foto's zeg, echt heel sfeervol en rustig!

It's me zei

Wat een heerlijk plekje zeg....genieten met een grote G !..geniet van een heerlijk weekend met een gezellige verjaardag gefeliciteerd..!!....liefs Ria..x!

Johannes H. van Nieuw Amerongen zei

Koud, maar toch warm door gezelligheid.. Heerlijke plaatjes!

Alex zei

A wonderful picture-story of your stay!
I did so enjoy reading about it.
What a lovely place to enjoy nature and peace.
Thank you for sharing the many gorgeous photos, Dieneke.
x

My cozy ✄ little space zei

wow! weer zo'n blogje waar je zo vrolijk van wordt, je blog niet vaak maar als je dat doet is het altijd zo bemoedigend, mooie fotos en vooral hoe jullie leven,zo is het voorbeeld van een christen gezin in alle opzichten...de hutje is schattig om even weg van alles in alle rust met je man...dat is zo goed...bedankt voor je reactie op mijn blogje...en ik wens jullie een heel gezellige verjaardag viering...hoera! liefs soraya

ღ Haal adem! zei

Dat heb je nodig, jullie vooral ( als ik het zo lees ). Met jullie mooie taak is het nodig om regelmatig een stapje terug te doen. Ik heb genoten van je foto's. Ze zijn werkelijk heel erg mooi.

Pippa's Hus zei

Hey Dieneke, ik heb jou 2x een mailtje
gestuurd naar het adres wat jij me gaf maar ik krijg hem steeds terug? XX Esther

Eigenwijzehuisje zei

Prachtige foto's van een prachtig plekje. Jullie hebben het ook weer zo sfeervol gemaakt. Ik ben wel benieuwd naar het quiltatelier van Bep?

Dieneke zei

Oh ik zie t al het is koopmans ipv koopman.
Nu zal t beter gaan.

Johannes H. van Nieuw Amerongen zei

Dieneke,
wil je nog bedanken voor je prachtige woorden bij m'n blogje van gisteren.. Bedankt.

Crafts 'n' Skills zei

Ooohh.. wat klinkt dat heerlijk... de kou.. het opwarmen..

En wat een mooie plaatjes erbij!

Dank je wel voor het delen..

Mooi en heerlijk weekend!