dinsdag 24 maart 2015

Hoe het ons verging.....


In ons huisje was het bij aankomst veel minder koud dan de voorgaande drie maanden dat we er waren.
Je kunt nu goed merken dat het minder koud en vochtig is geweest.
We staken de kaarsjes aan en vierden het begin van de Shabbat......wat een rust...Dankbaarheid vulde de atmosfeer...dank U Heer voor deze plek...voor het Leven dat U geeft...voor Uw aanwezigheid op elk moment van ons leven...voor ons huwelijk en nog zóveel meer....




Op zaterdag begon de dag vroeg met een zonnetje op de gordijnen....


Het weer veranderde al snel in regenachtig....


Maar dat kon de pret niet drukken!
Bij het grof vuil op de camping vond ik een "nieuwe" fluitketel.
Wel grappig want nu kan de fluitketel van de caravan mee naar huis want onze waterkoker begaf het vorige week.


's Avonds was het nog lekker lang licht


Op zondagochtend maakte ik een vroege wandeling met Boris. De zon begon op te komen...een blauwe lucht.....een echte voorjaarsdag! 
Jeroen maakte ondertussen het ontbijt klaar. Voor het laatst dit seizoen maakten we de houtkachel aan en zaten gezellig met onze boterham bij t vuur.
Vanaf 1 april mag de kachel niet meer aan....
Jeroen vertrok naar de kerk in Bennekom want hij speelt nu mee in de muziekgroep met z'n gitaar.
Ik bleef bij Boris....
  

Ik had nu een aantal uurtjes alleen om m'n stille tijd wat langer te hebben dan normaal, wat blad weg te vegen, de stoelen naar buiten te slepen en samen met Boris de eerste echte lente-zonnestralen op te vangen.
Ook begon ik aan het houten kruis om op de tafel in de woonkamer neer te kunnen leggen de week vóór pasen. De plankjes die ik had waren allemaal verschillend van dikte dus na een eindeloos gepruts ermee besloot ik hier thuis in de werkplaats, met ander hout, iets mooiers van te maken.
Wordt vervolgd dus wat dit projekt betreft.



Na de lunch gingen we een mooie wandeling maken naar de sprengen....



Het voorjaar is begonnen....dat is duidelijk.







Het was heel stil in het bos......
We lieten de grootheid van God's schepping op ons inwerken....wat zijn de verschillende seizoenen toch mooi!




Dat smalle beekje beneden is onderdeel van de sprengen. Uit de wanden aan weerszijden komt helder water in het beekje terecht. Jammer dat er een hek voor stond...ik had het wel eens willen proeven!

En toen kwamen we op zondag, aan 't eind van de middag weer aan in Bennekom.
Ook heel fijn om hier weer te zijn!





Boris lag meteen voor pampus in z'n mand, bekaf van de lange wandelingen...


En dan wacht er op maandag natuurlijk een flinke berg wasgoed....3 trommels gedraaid en gedroogd of opgehangen.


Het linnengoed maar eens opnieuw gesorteerd want daar wordt steeds van alles uitgetrokken bij het verschonen van de bedden....
Per plank een labeltje opgeplakt met wat wat is....


Ons bed verschoond


De badkamer gesopt, boodschappen t/m woensdag gedaan en Jeroen geholpen bij het vast nieten van het gaas in de kippenren.


Uitzicht vanuit 't hokje




Vanmorgen maakten we het bed op voor de kippen....


En haalden onze kippetjes op bij een vriendelijke meneer in Harskamp....


En daar zijn ze dan...onze 4 zijdehoentjes



Ze dragen allemaal een hippe bontmuts


En witte wollen sokken....
Welkom in huize Ludiek!
En nu maar wachten op de eerste eitjes!!









9 opmerkingen:

It's me zei

Zo mooi en een rustpunt voor mij om te lezen...jou posten...het leven met de Heer....zo fijn om te ervaren in jou dagelijkse leven.....en dan denk ik ik moet nog een hoop leren iedere dag weer...het vertrouwen vinden in onze vader ...naar ozo moeilijk in je dagelijkse leven soms....vooral in deze tijd in ons leven....na het ongeluk van hemmes....vertrouwen vinden dat het goed komt.....terwijl de artsen het nog niet weten.....ik Bid iedere dag om vertrouwen en voel dat ik word gedragen .....maar wat kan het leven zwaar zijn ....bijna niet te dragen...en toch iedere dag weer doorgaan....God is goed groots ook....alleen moet ik veel meer vertrouwen op Hem......liefs van mij....x.!

Trudy zei

Mooi te lezen hoe de dagelijkse dingen bij jou zo speciaal zijn!

Nog even een tipje misschien.... mijn dochters wonen al langer op kamers, en met de kerst gaven wij ze het kookboek "Gewoon wat een studentje eet" van Leonie ter Veld. De dame heeft ook een blog. Volgens Fleur zijn de recepten super simpel maar heel erg smakelijk. Misschien leuk om eens samen met je dochter een recept van het blog uit te proberen?

mari zei

OH everything is just the way Our Lord has blessed you with. So nice to see you and your husband settle and comfortable in your new home....because it is a home, filled with love for Our God that loves us so. Many blessings to you today! mari

Pippa's Hus zei

Wat een hippe kippen! Leuk! En wat hebben jullie weer een heerlijk weekeinde gehad. Ik zag de eerste foto en dacht direct, avondmaal....
XX Esther

Dieneke zei

Bedankt voor je tip.
D heeft een verstandelijke beperking en zelf koken is voor haar een station te ver.
Een magnetron aanzetten heeft ze nu goed onder de knie.
Maar toch leuk dat je meedenkt!!

Anoniem zei

Wat een prachtige foto's weer. En wat een leuke fluitketel! Ik blog niet meer, maar ik volg je nu op Pinterest ;-)
Groetjes, Nadine

Liese zei

Wat een fijne blog weer :D Haha zin om de kippen in het echt te zien! Nooit gedacht dat ze al zo snel eitjes zouden leggen. Het blijft bijzonder dat plekje op de jutberg.
Hou van je <3

Alex zei

So much of interest here, and to smile about! The chickens are wearing leg~warmers! They must be happy to have started laying straight away.
Your weekend cabin is lovely, I love the colours and decor, and how wonderful to have this little place for a break...you so deserve it, my friend.
Best pic of all, ...can you guess what I think?...the one of tired-out Boris.
AWW, dogs. Those paws. Bless you all!

X-ist in christ zei

Leuk Dieneke om mee te lezen (weer eens..)