vrijdag 20 maart 2015

Op weg naar de Jutberg......


Aankomend weekend is weer ons vrije weekend.....onze tassen staan te wachten op vertrek, samen met de gitaar van Jeroen, onze boeken én...




mijn borduurwerk wat inmiddels af is en op een klein quiltje is vastgenaaid.
Echt een lekker werkje om dit weekend mee verder te gaan.
Maar voordat het vrijdag was beleefden we weer zóveel met elkaar.....
Er waren erg blije momenten:



R ging voor de tweede keer naar paardrijles....ze stond 9 maanden op een wachtlijst en was vorige week aan de beurt.....spannend was dat.
Jeroen haalde R van school in Wageningen en M en ik fietsten samen naar de manege.
We mochten samen in het juryhokje zitten om te kijken en foto's te maken. Ik kreeg een brok in m'n keel toen ik R op dat paard zag zitten....wat een blij kind en wat doet ze het al goed!!!
Op zulke momenten kan ik niet anders dan zó intens dankbaar zijn dat we met deze kinderen mogen leven! Ze helpen om weer wat zelfvertrouwen te krijgen en ze plezier te laten hebben na alles wat ze meegemaakt hebben..


We waren de afgelopen tijd ook weer praktisch bezig.
Samen met Jeroen heb ik het bouwpakket van het kippenhok in elkaar gezet en in het tuintje een leuke plek gegeven.
Aanstaande dinsdag kunnen we onze kriel zijdehoenders ophalen in Harskamp.


 Aan de buitenkant zit een leghokje


 We zaaiden gras in het kleine tuintje...


 en hebben de aardbeienplantjes in de grond gezet.


In de moestuinbakken is inmiddels het een en ander gezaaid...radijs, rucola, spinazie en snijsla.
We hebben ook twee bakken met vroege aardappels.
We zijn zó benieuwd naar het resultaat in deze bakken.


 In de tuin begint 't al lekker voorjaar te worden...



In ons huisje wil ik deze keer wat gaan timmeren.
Van enkele planken wil ik proberen een kruis te maken wat op de tafel kan liggen....


Vanaf Palmzondag tot aan Pasen gaan we aan tafel elke dag een stukje lezen met de meiden en een symbool op het kruis neerzetten.
Ik zal er in een volgend blog meer over vertellen.


 Hamer en spijkers zitten in de tas.....


 We hebben ook deze twee kleine kaarsjes ingepakt.


Want straks als we in ons huisje zijn aangeland willen we God danken voor de Broodnodige rust die Hij geeft.

   
Shabbat Shalom!
Allemaal een fijn weekend!

6 opmerkingen:

It's me zei

Een heel fijn weekend lieve Dieneke.....liefs Ria...x!

Jo en joh zei

Wat een gezellig borduurwerk. Sneu dat die moeder het af laat weten. Fijn dat er dan iemand is die haar goed opvangt. Een heel gezellig weekend samen.

My cozy ✄ little space zei

de moestuin wordt zeker heel mooi en gezellig, leuk de rust opzoeken, heb ik ook nodig...veel plezier en een fijne weekend..liefs soraya

Pippa's Hus zei

Wat sneu voor R maar wat heerlijk dat ze bij jullie zo'n veilige plek heeft. Ik wens jullie een rustig weekend en God's zegen toe! XX Esther

ღ Haal adem! zei

En zo wisselen leuke dingen en minder leuke dingen elkaar af. Mooie challah op de onderste foto!

X-ist in christ zei

Wat een heerlijke foto's van R bij en op het paard! Gaaf dat ze het nu (eindelijk) kan meemaken. Ik zie haar (gespannen) genieten! Geef haar maar een knuffel van ons!