donderdag 25 juni 2015

Werk in uitvoering.....


Weer eens achter m'n laptop gekropen...

Soms verschijnen er reacties op m'n blog met lovende woorden over het GOEDE WERK wat wij nu doen.

Dat is natuurlijk allemaal goedbedoeld en erg lief, maar het heeft mij wel aan het denken gezet!
In welk opzicht is het WERK wat wij nu doen beter of mooier dan het werk wat we deden toen we nog in Lelystad woonden?
En wanneer is WERK, GOED WERK?
Er kwam een bijbeltekst naar boven:
Filippenzen 1 vers 6.
Ik vertrouw erop dat Hij Die in u een GOED WERK begonnen is, dat voltooien zal tot op de dag van Jezus Christus.
Dat vind ik echt een prachtige belofte!
God zelf WERKT in ons en als wij maar willen MEEWERKEN kan er heel wat moois ontstaan.
Dan is het niet meer dat we onze GOEDE WERKEN aan onszelf te danken hebben maar dat God zelf bezig is om ons te vormen omdat Hij zoveel van ons houdt.

In ons gezinshuis leer ik elke dag bij. Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms flink baal van m'n eigen karakter. Maar wat een genade dat God het toch nog steeds ziet zitten met mij, met ons.
Wat een LIEFDE!
Ons leven is er al met al niet gemakkelijker en zeker niet rustiger op geworden, maar daar waren we ook niet naar op zoek. Ik beleef de dagen zó intens. Dat komt denk ik vooral omdat elke dag weer nieuwe verrassingen met zich mee brengt.
Als ik dan 's morgens samen met Jeroen aan de koffie zit nadat we 4 kinderen naar school en dagbesteding hebben geholpen, ben ik me heel bewust van deze momenten van rust en stilte.
God is aan het WERK Hij geeft elke dag nieuwe kracht om alles te kunnen doen.
Er is ons dan ook nergens beloofd dat we hier op aarde al in een soort paradijs zouden wonen......
Dat komt allemaal goed aan 't einde van de rit.....



Op dit moment liggen alle kinderen al op één oor en heb ik weer eens tijd genomen om te bloggen.
De afgelopen tijd is er weer heel wat gebeurd....
De tweede huiskamer is verbouwd. 





Er is nu een klein appartementje in gemaakt met eigen douche en toilet.
Jeroen is nu bezig met het monteren van een klein keukentje en de verdere afwerking doen we samen.
Hier komt iemand wonen met een licht verstandelijke beperking die al redelijk zelfstandig is, maar het ook fijn vindt om af en toe eens mee te eten in het gezinshuis.


Verderop in het gebouw wordt het één en ander voorbereid om een inloophuis en winkeltje voor tweedehands spullen te kunnen openen.
Opbrengst van de winkel gaat naar het inloophuis en verder naar verschillende goede doelen.



De ruimte die God aan ons gaf krijgt dus een duidelijke functie.......wat mooi is dat


In april zijn we met een groepje mensen bij elkaar gekomen die allemaal het idee hadden om een inloophuis te openen in Bennekom want dat is er nog niet.



Veel spullen die hier stonden krijgen nu een nieuwe bestemming, zoals deze stoeltjes.
Op 4 juli a.s. komt er een team mannen (van Man United Bennekom) deze kant op om te gaan klussen zodat de werkplaats een gezellige huiskamer wordt.
Een creatieve man uit ons team van initiatiefnemers heeft een naam en logo ontworpen voor het inloophuis.


Ik ben onder de indruk van wat God aan het doen is.
 Het is zó bijzonder dat er zóveel mensen willen meehelpen uit verschillende kerken.
Samenwerken vanuit de Liefde van Jezus is ons motto en dat merken we elke keer als we samenwerken of overleggen. 

Dit verhaal wordt natuurlijk vervolgd!

Afgelopen zaterdag gingen we naar de open dag van D haar werk op de zorgboerderij. Gezellig met z'n allen in de auto. 





 Is dit WERK? Nee hoor dit is leven met God en dat is nooit saai.


Met z'n allen verheugen we ons erg op de zomervakantie. We gaan dan met elkaar naar de Jutberg.


 Maar nu eerst nog even een paar weken thuis genieten van alles wat hier voor het eerst bloeit...






 Zonnige dagen toegewenst en tot gauw!




6 opmerkingen:

Ilse zei

Leuk weer een blog van jouw hand! Mooi om weer een inkijkje te krijgen in jullie leven en werken! Liefs ilse

marmarel zei

Fantastisch, die foto van Jeroen dat hij lekker ongegeneerd staat te gapen. Dat mag ook wel na een klusdag (of misschien wel vóór, na een korte nacht)! :-) Mooi om te zien wat er allemaal ontstaat, idd Gods werk door jullie heen.
Wat fijn, zoveel samenwerking van verschillende kanten. Ik werk in een kringloopwinkel, gekoppeld aan een project in India. Zo gezellig vind ik dat en je doet het samen.
Ik kijk uit naar een volgend blogje!
Groetjes, Marijke

Ariëlla zei

Ik wens jou ook zonnige dagen toe! Wat fijn om je blog te lezen. Zo heeft God met iedereen een plan!

X-ist in christ zei

Lieve Dieneke,

Een manier van leven, Gods plan volgen, Hem dienen. Mooi om te doen, soms moeilijk om te doen. Maar vooral te doen 'door Hem die mij kracht geeft!'. Op die manier met Hem leven is wel Heerlijk! In alle gebrokenheid soms ook de hemel op aarde!

Aafke Dian zei

Ook leuk om jou blog weer te lezen! Wijze ware woorden die je schrijft aan het begin. Als we met God samenwerken kan er iets moois ontstaan..
Liefs

It's me zei

Genieten daar gaat het om.....weer een heerlijk post met plezier gelezen....God is goed ....liefs Ria...x!