woensdag 8 juli 2015

Wat een bijzondere week tot nu toe!


Door het warme weer van de afgelopen dagen zijn er heel wat bloemen flink gaan bloeien.
In het voorjaar zaaide ik zinnia's, zonnebloemen, cosmea, lathyrus en juffertje in 't groen.
En nu staat alles in bloei.....fijn om ook hier i.pv. een kale parkeerplaats een klein bloementuintje te kunnen onderhouden.









Jeroen houdt zich bezig met de moestuin en ik met het bloementuintje.....dan doen we ook nog het een en ander apart van elkaar en kunnen we elkaar vertellen over ons werk ha ha.



Jeroen maakte van de oude betonnen stoepranden van de parkeerplaatsen een bloembak voor de geraniums.






Op maandagochtend hadden we al vroeg een afspraak met onze gezinshuiscoördinator.
We konden lekker buiten zitten en met koffie erbij hadden we binnen no time de ochtend alweer vol gepraat over het reilen en zeilen in 't gezinshuis.
Op maandagmiddag deed ik de boodschappen t/m woensdag en hebben Jeroen en ik onze vakantie voorbereid.
Iedereen is deze week nog naar school en dagbesteding en daarna gaat de vakantie beginnen....FIJN.
Op dinsdagochtend ging ik op bezoek bij een oudere dame uit de kerk. Zij kan op zondag niet meer naar de dienst komen en daarom krijgt ze regelmatig bezoek thuis.
Wat bleek? Ze heeft steeds één á twee studentes in huis... en dat als je al 77 jaar bent. Het was een erg leuke ontmoeting. De volgende keer wil ze graag naar 't gezinshuis toe komen en dat is natúúrlijk prima. Naast kinderen blijf ik een zwak houden voor ouderen. Ik vind het altijd erg leuk om hun levensverhaal te horen, ook al is dat soms bij ieder bezoek weer hetzelfde.


Gisteravond zaten Jeroen en ik lang buiten....wat een heerlijke avond met mooie wolken en een prachtige zonsondergang.
Ik bereidde me voor op de volgende dag want dat beloofde weer een verrassend mooie dag te worden....inmiddels weet ik dat het vandaag inderdaad een zeer speciale dag was.....ook al regende het pijpenstelen.


Vanmorgen vertrokken we zo vroeg mogelijk naar Deventer om op bezoek te gaan bij Hennie en Will, m'n schoonzus en zwager.
Op 4 juli was het precies een jaar geleden dat Jeroen z'n moeder overleed en vandaag was het de dag van de begrafenis. Het was ook precies een jaar geleden dat we bij hun op bezoek waren in Deventer.
We hebben elkaar wel veel gezien hoor, maar dat was altijd op een andere plek dan in Deventer.
Hun dochter en schoonzoon kwamen ook langs. Zij is in verwachting van hun eerste kindje en gaan vóór de bevalling verhuizen van Lochem naar Deventer.
In de stromende regen reden we naar de begraafplaats om even te kijken bij het graf van Jeroen z'n ouders.
Vorig jaar toen ma begraven werd kwam het ook met bakken uit de lucht....



Na dit bezoek reden we nog even door naar het nieuwe huis van Jolien en Stefan.....leuk dat ze straks zo dicht bij Hennie en Will wonen.
Toen we weer thuis waren in Bennekom gingen we snel lunchen en met Boris wandelen want 's middags stonden er twee bezoekjes bij ons genoteerd......

Gisteren kreeg ik een mailtje van Aritha (medeblogster), uit Veenendaal, dat ze nog wat leuke tijdschriften had liggen waar ik vast wel wat aan zou hebben.
We hebben meteen een afspraak gemaakt en vanmiddag stond ze samen met haar dochter Monique (Mo) bij ons op de stoep.
Toen ik in 2012 begon met bloggen was zij één van de eersten die regelmatig een reactie schreef op m'n blogs. Toen ik nog in Lelystad woonde zeiden we wel eens met een knipoog naar elkaar dat de koffie klaarstond en dat ze rustig eens een wandeling met Boris mee kon maken.
Toen wisten we nog helemaal niet dat we in Bennekom terecht zouden komen, laat staan dat we elkaar in het echt zouden gaan ontmoeten.....
Maar nu is dat dan toch echt gebeurd en het was een bijzonder kostbaar moment....alsof je elkaar al jaren kent....een beetje een zussen-gevoel kreeg ik ervan.


Jeroen zette ons gezellig op de foto...


En Mo (dat klinkt zo leuk) had meteen aansluiting......zij speelt namelijk gitaar......tja dan komt Jeroen natuurlijk direct in beweging.
Ze kreeg een gitaar in haar handen geduwd en begon gezellig te tokkelen. Jeroen vindt het altijd zo leuk als jonge mensen echt gemotiveerd zijn om te leren spelen, nou en dat is ze!  




Ondertussen schoof M ook bij aan de tafel en luisterde lekker mee.
Dit zijn van die speciale momenten.......


En de tijdschriften?
Die liggen al voor een deel boven bij één van de meiden. Ze was helemaal enthousiast toen ze ze zag liggen.
Dus dat is leuk leesvoer voor in de vakantie. 
Aritha, bedankt voor je spontane bezoek! We houden contact.....

Morgen en overmorgen zijn voorlopig de laatste twee dagen dat we echt aan het werk zijn.
Jeroen en ik zijn al aardig in de vakantiestemming.....vrijdagavond vertrekken we met z'n tweeën 
naar ons kleine huisje op de Jutberg.
We hebben één week samen vakantie en daarna gaan we met het gezinshuis naar de camping.
Maar eerst even helemaal samen weg én op maandag en dinsdag met onze eigen kinderen, want die zien we door dit werk een heel stuk minder dan vroeger.
   


Allemaal een fijne vakantie toegewenst!




17 opmerkingen:

Liese zei

Leuk weer! En de bloemen zijn prachtig. Net als jij en papa, hahah ;)

Lisanne van Dijk zei

Wat een prachtige bloemen! Fantastisch. En wat leuk om een medeblogster te ontmoeten :-). Ik vind de laatste foto ook erg mooi. Geniet van elkaar en de kinderen!

Denise zei

really lovely pictures.

X-ist in christ zei

erg leuk om te lezen!!
Liefs

Jo en joh zei

Prachtige bloemen, daar kun je niet zonder. Ouderen ga ik ook altijd graag naar toe. Een heel fijne vakantie samen.

Anoniem zei

Dieneke, wat heb je de kale parkeerplaats weer leuk omgetoverd met bloemen en een moestuin. Fijne vakantie, en als ik weer in de buurt ben kom ik bij je langs.
Groetjes, Annemarie Hoogeboom

My little ✂ cottage zei

Mooie bloemen Dieneke, als ik zo je blogjes leest, zie ik een heel drukke leven, maar wel een mooie en vooral voor de Heer, heel bemoedigend om hier te lezen, gezellig dat Aritha je heeft verrast...Ik wens je een fijne weekend (ˆ◡ˆ)

Dieneke zei

Hee Annemarie,
Ja leuk wanneer je weer langs komt.
Fijne vakantie!
Groetjes, Dieneke

Alex zei

Oh my goodness, what a full post you have written!
How lovely to get a visit from a fellow blogger!
Your zinnias are looking fab, and all the house so pretty..you,ve made it into a sweet and welcoming home...

It was so nice to see a pic of you, and your hubby.
I can tell that you are getting into the holiday spirit :
Hope to hear all about it soon...
God bless you

Pippa's Hus zei

Jullie ook een hel fijne gezegende vakantie!! XX Esther

Aritha zei

Wat een gezellige blog weer en wat maken jullie een hoop mee in zo'n week. iedereen natuurlijk maar jullie hebben extra dingen erbij. Alweer een jaar geleden van J.'s moeder. Wat gaat dat snel. Geniet van jullie vakantie en pas goed op elkaar :-)

Ik geniet van jouw tijdschriften. En we vonden het allebei erg gezellig! Mo ook omdat M er later bij kwam zitten. Ze had haar telefoonnummer willen vragen maar 'durfde' het niet.

http://thuisblijvenvakantie.blogspot.nl/

Annemarie zei

Hoi Dieneke, wat een heerlijk verslag weer om te lezen!
Wat een mooie foto heb je nu bovenaan de pagina staan, ik heb er alleen tijden over gedaan om uit te puzzelen hoe het nou zat met die fiets...maar nu ben ik erachter ;-)

groetjes, Annemarie

It's me zei

Wat gezellig allemaal....hele fijne vakantie....geniet...!!!....liefs Ria...x!

Johannes H. van Nieuw Amerongen zei

Verslag van een boeiend leven! Het leven met zijn moeilijke en mooie dingen..
Hoe dan ook, opgefleurd door een kleurenpracht van bloemen :)
groet, -hans

Tineke van t Veer zei

Nog een goede en fijne vakantie toegewenst! Wat een gezelligheid op je blog met de prachtige bloemen foto's :-)

huis tjokvol zei

wat een heerlijk blogje weer,bedankt dat ik mee mocht lezen,een hele fijne vakantie

Anne zei

Your garden is beautiful!
Enjoy your holiday :-)