donderdag 10 december 2015

Nieuwe inspiratie....


De afgelopen weken heb ik amper aan m'n blog of bloggen gedacht. We hadden veel afspraken rondom ons gezinshuis en waren lekker veel bezig in het inloophuis. Verder merk ik dat we al met al in rustiger vaarwater zijn gekomen...... alles begint te wennen.....gezinshuis zijn, wonen in dit gezellige dorp(je), onze nieuwe kerkelijke gemeente, de huiskring, kortom, we hebben onze draai gevonden en dat geeft rust.  




Op de vrije momenten is het fijn om wat in huis te rommelen, in de tuin bezig te zijn of eindelijk een boek uit te kunnen lezen.


Met m'n haakwerk schiet het ook al lekker op, het heeft geen haast om de deken af te krijgen.....het is gewoon leuk om af en toe aan te werken.


Van Ton (de vriend van mijn moeder) kregen we een stel oude stoelen voor bij de eettafel. Nu hebben we wat meer loopruimte richting de keuken en dat is met zo'n clubje kinderen erg prettig.


Hier nog even twee foto's van onze "nieuwe kamer", de oude kamer van D.
De blauwe muur hebben we zo gelaten en we slapen er prima bij. Het is een gezellige plek geworden
en ik heb zelfs een eigen tafeltje om aan te kunnen schrijven.
D geniet van meer zelfstandigheid op haar grote "nieuwe" kamer met eigen koelkastje en zithoek.



Het vorige vrije weekend was het op zaterdag prachtig weer. We vermaakten ons met wandelden en fietsten, waren bijna de hele zaterdag buiten......





En dan 's avonds gezellig de kaarsjes aan en opwarmen bij de zibrokachel.....met nog een hele zondag in het vooruitzicht.




Het kaarsentrapje vonden we bij de kringloop in Dieren voor twee euro. Lekker kitcherig!


Op zondag, aan het begin van de middag reden we naar Kleve om mijn jongste zus met haar man en drie kinderen te bezoeken.
De lunchtafel stond al klaar en wat waren we blij om elkaar weer te zien!





Ze wonen dicht bij het bos en zo konden we een stevige wandeling maken via het bos naar de kerstmarkt in het oude stadspark.






Hier heb je nog zo'n ouderwets rustig sfeertje met kraampjes waarin vooral zelfgemaakte spullen worden aangeboden.

En als we dan thuiskomen in Bennekom worden we eerst welkom geheten door D en soms ook door P. D doet altijd haar huishoudelijke klussen op zondagmiddag, maar als wij het weekend weg zijn bedenkt ze meestal een verrassend goeie smoes waarom ze dat niet heeft gedaan......erg grappig.
En dan druppelt iedereen langzaamaan weer binnen Eerst J, dan R en als laatste M. Altijd fijn als we weer compleet zijn en de week met frisse moed kunnen beginnen.

Door de week ben ik naast het gezinshuis met wat vrijwilligerswerk begonnen en dat bevalt me erg goed. Ik heb nu een aantal ochtenden geholpen om kleding uit te delen aan vluchtelingen in het AZC in Wageningen. Vanuit onze gemeente is het plan ontstaan om vluchtelingen uit te nodigen voor het kinderkerstfeest en voor een maaltijd bij ons in het inloophuis. De ruimte is dan nét helemaal af....FIJN.
Verder ga ik af en toe op bezoek bij ouderen uit onze gemeente. Steeds weer zo opbouwend en fijn om er even uit te zijn.
Ok, nu genoeg geschreven voor vanavond....andere keer verder.


4 opmerkingen:

Ilse zei

wat een lief lichtje... Light up my day... mooi!
leuk dat je weer wat schreef!
liefs ilse

It's me zei

Dieneke leuk weer van je te horen....wowww wat een vrolijke kleurtjes word je deken prachtig !!..fijn dat alles zijn gangetje gaat....liefs fijn weekend van mij...Ria x❤️

Lisanne van Dijk zei

Wat leuk om weer te lezen!

huis tjokvol zei

wat heb je het gezellig bij jou binnen,en wat een gezelligheid weer,ik heb weer genoten van jou blogje