woensdag 16 december 2015

Op weg naar de de kerstvakantie......


Vorig weekend haalden we een kleine kerstboom in huis en versierden hem met rode en zilveren kerstballen en nog wat andere frutsels die we vorig jaar voor een prikkie kochten bij de kringloop in de buurt van de caravan.




Echt gezellig weer om de kamer gezellig te maken met extra kaarsen en lampjes......


Vorig jaar kreeg mijn moeder te horen dat ze dementie heeft.....dat was uiteraard een hele schok voor haar, voor haar vriend en voor ons. Uiteindelijk heeft ze besloten om haar appartement in Zwolle te verkopen en hier in Ede in een verzorgingshuis te gaan wonen. Wij vinden het heel fijn dat ze straks dichtbij komt wonen, maar voor haar is het een enorme stap om alles wat nu zo vertrouwd is achter zich te laten.
Om haar vriend te ontlasten in de zorg voor haar, komt mijn moeder nu regelmatig een dag hier.
Laatst zijn we met haar naar een tuincentrum hier in de buurt geweest.....daar ging ze een paar jaar geleden nog regelmatig zelf heen op haar fiets en nu liet ze zich rondrijden in een rolstoel en genoot zichtbaar van alle gezellige kersthoekjes......kopje koffie genomen....we kwamen bij de stalletjes.
Dien, wil jij zo'n stalletje voor je verjaardag van mij? Leuk idee.....en zo zat ze in de rolstoel met die kerststal op schoot en kunnen we om het hele tafereel ook heel veel lachen met elkaar.   


Voor mijn moeder zal het toch wel een lastige kersttijd worden, want het zal voor het laatst zijn dat ze met kerst in het huis woont waar ze ook nog met mijn vader woonde.


Zoals jullie misschien nog weten kreeg Liese vorig jaar, geheel ongevraagd, een blauwe parkiet cadeau in een totaal onbruikbaar kooitje......de dochters van Ludiek vonden het hééél zielig om de parkiet weg te doen en zodoende lieten we ons overhalen om een grote kooi aan te schaffen én een tweede parkiet, want alleen was óók weer zielig!
We spraken af dat zíj de vogeltjes om de beurt zouden verschonen......
Hah ha dat ging zo'n twee weken helemaal goed en toen begon het enthousiasme in te zakken, dus wie kon er voor de beestjes gaan zorgen? Juist ja....moeder Ludiek.
Ik heb het bijna een jaar volgehouden, maar afgelopen maandag, ná het verschonen van de kooi en het schoonkrabben van het raam waar de beestjes zo gezellig voor hadden zitten schreeuwen, was ik het echt zat. 
Jeroen maakte een leuke foto van het stel en zette de advertentie op marktplaats......na drie uur...VERKOCHT.
En vandaag, op mijn 51ste verjaardag zijn de vogeltjes opgehaald door een vriendelijke meneer uit Lunteren. Wat een fijn cadeau voor mij én voor de parkieten want die mogen in het voorjaar hun vleugels uitslaan in een volière. Otto en Diva, het ga jullie goed.  


Afgelopen maandag kreeg behalve de vogelkooi, ook de keuken een goeie sopbeurt.
Jeroen heeft toen meteen het witte rekje opgehangen, wat ook in Lelystad altijd in de keuken hing.
Ik ben er zó blij mee!
Hieronder nog even een foto van m'n oude keukentje........



Volgend jaar ga ik de keuken schilderen......weer heel zacht blauw. 



Hello there.....
Jaha, ik ben er ook nog hoor, alhoewel ik maar bar weinig aan het woord kom in huize Ludiek!


Het leven is hier voor iedereen prima. maar voor mij is het toch echt een mégaverandering gebleken waar ik nog lang niet overheen ben!


Vroeger, ja vroeger, was alles beter....een bos voor de deur en wandelingen waar maar geen eind aan leek te komen.....snik 


Gelukkig dat we elke maand een keer naar de caravan gaan, middenin het bos. Ik denk ook....


Dat ze dat speciaal voor mij doen om een beetje tot rust te kunnen komen....



Tja, ik klaag maar liever niet ál teveel want voordat je het weet zetten ze me op marktplaats en zó erg is het hier nou ook weer niet


Goed, Boris heeft ook weer even z'n hart kunnen luchten. Jij mag blijven hoor Boris!


De kippetjes mogen nu los in het tuintje scharrelen en dat vinden ze heerlijk.




We verheugen ons op morgen want dan komt Bram (onze jongste zoon) hier en blijft een nachtje slapen.


En vrijdagmiddag heeft iedereen lekker vakantie en kunnen we onze agenda's een poosje opruimen.
Op zaterdagochtend in de pyjama's naar beneden en een beetje aanteuten met elkaar.
En dan op zaterdagmiddag bezoek uit Lelystad...veel om naar uit te kijken dus.
Ik voel me een gezegend en dankbaar mens!



6 opmerkingen:

Crafts 'n' Skills zei

Ouder worden, afscheid moeten nemen.. we herkennen het in eenzelfde situatie met onze opa. Moeilijk, maar onafwendbaar. Ik wens jullie allemaal sterkte!

It's me zei

Te laat......gefeliciteerd !!!....ach die Boris wat een lieverd is het toch....heerlijk vakantie.....en ach je moedertje....naar hoor.....maar geniet van de heldere momenten....liefs van mij fijne dagen x❤️

Ron de Graaff zei

Wat heftig voor je moeder. Een ingrijpend proces voor haar,maar ook voor die haar lief zijn. Veel sterkte en fijne feestdagen.

marmarel zei

Wat verdrietig voor je moeder en voor jullie allemaal. Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar heb wel de verhalen gehoord van de moeder van mijn schoonmoeder. Zij overleed net voor wij verkering kregen. Wat een bijzonder kado, zo'n mooie kerststal. Daar zul je dan extra van genieten.
Jammer voor je Boris, dat je moest verhuizen. Gelukkig kom je toch af en toe nog in het bos!
Ik ben al benieuwd naar hoe je keuken gaat worden in blauw, ook mijn favoriete kleur!
Hartelijke groet, Marijke

huis tjokvol zei

ja heftig zeg voor je moeder,maar zo,n lieve dochter straks in de buurt dan komt het vast goed,en ja die vogeltjes,inderdaad eerst gaat het goed en maken ze het trouw schoon maar al snel komt dit op de mama neer ik geloof je direct dat je dat zat werd,fijn dat ze nu een fijn nieuw huisje hebben,en neee boris zet je vast noooit op marktplaats,daar heb je alleen maar plezier aan.

Aafke Hammenga zei

hahaha wat leuk Boris even aan het woord.
Dus geen Diva en Otto meer, zal wel stil zijn dan in huis ;)
Mooi om te lezen over jullie leventje.
Geniet van de vakantietijd!

Dikke zoen,
Aafke