zondag 20 december 2015

Vakantie!


Nu is het dan eindelijk kerstvakantie! Daar was iedereen flink aan toe.......
Maar voordat de vakantie begon beleefden we nog een paar mooie momenten.....
We gingen met z'n allen naar de kerstmarkt op de school van J, op donderdagavond.
Ik maakte wat "kersthapjes" voor de verkoop op de markt.
                                                                           


Gevonden op Pinterest. Gevulde eieren met een hoedje van tomaat en stippen van mayonaise


En twee kransjes van cocktailworstjes in bladerdeeg.
Dit zijn van die momenten waarop ik denk aan alle hapjes die ik vroeger met kerst voor onze eigen kinderen maakte. Nog altijd leuk om te doen!  


Op de markt werden allerlei spulletjes verkocht die samen met de leerlingen gemaakt waren...


Er was een levende kerststal(op het ezeltje en de schaapjes na).


Maar een eindje verderop stonden twee lieve echte ezeltjes.
Thuis gingen alle kaarsjes en lichtjes aan en wachtten we op Bram en Merel.
Merel is de nieuwe vriendin van Bram en woont in het weekend bij haar ouders in Lelystad.
In het voorjaar kwam er opeens een eind aan de vorige relatie van Bram met Rowan.
Ik kon hier gewoon nog niet over bloggen omdat we dat eerst met elkaar moesten verwerken.
Wat een verdriet bij Bram. Hij kwam meteen naar Bennekom om met ons te kunnen praten......z'n wereld leek ingestort....Jeroen verhuisde hem van Amsterdam naar Lelystad, waar hij tijdelijk bij Jasper kon wonen en gelukkig kwam hij er na verloop van tijd weer redelijk overheen en ontmoette   in het najaar Merel. Wat een lieverd!  Natuurlijk is ook zij weer welkom bij ons.
We hadden Bram sinds de zomervakantie niet meer gezien dus het was een feest om elkaar weer te zien en vast te kunnen houden.


De volgende dag maakten we een ommetje door Bennekom en dronken koffie bij het leukste koffiezaakje van het dorp.
Op dit bankje zaten Jeroen en ik ook toen we vanuit Lelystad waren gekomen om het huis in Bennekom te gaan bezichtigen....we moesten toen zó nodig naar de wc dat we wel op zoek moesten naar een koffietentje...."eindeloos" heet het.




Toen we daar gezellig zaten, kwam R voorbij fietsen. Ze was wat eerder uit school vanwege het begin van de kerstvakantie.
Ze weten ons gelukkig altijd te vinden.....voordeel van zo'n klein dorp!
Laatst zaten Jeroen en ik 's morgens bij de kapper en ja hoor daar kwam M de kapperszaak binnenlopen met een stel vriendinnen want ze hadden een tussenuur.
Mijn fiets verraad altijd waar ik uithang......


Halverwege de middag gingen Bram en Merel weer richting Lelystad. Over 7 dagen zien we ze weer want dan gaan we met de hele familie naar Schiphol om Liese te verwelkomen!


Die zit op dit moment nog hoog en droog in het schitterende Zimbabwe. Nog 7 dagen te gaan..... 


Op zaterdag werd iedereen laat wakker en zaten de meiden lekker lang in hun pyjama's. J wilde eerder z'n kleren aan want dan kon hij met Jeroen naar de gymzaal. Dat duurde niet zo lang want binnen in huis is het nu zo gezellig met al die kaarsjes en daar is J helemaal wég van!




Ik heb steeds een grote rode kaars in een oud pannetje en die vindt hij het mooist. Hij kan er een hele tijd bij zitten kijken.....en ook af en toe even aanzitten......haha





Aan het begin van de middag bakte ik een appelcake voor het bezoek uit Lelystad.
Wat hebben we het weer gezellig gehad.
Aan het eind van de avond hebben we met elkaar gezongen. Jeroen op z'n gitaar voor de begeleiding.... we zongen ook lied 705 uit de opwekkingsbundel. Dit lied hebben we gekozen als leidraad voor het inloophuis en wat bleek?
Vanmorgen in de kerk zongen we het weer. Dat vind ik altijd van die kleine knipoogjes van God.
Dan weet ik en voel ik dat Hij betrokken is bij elke activiteit, bij alle omstandigheden in ons leven.
Ik hoef me nooit zorgen te maken want ik heb een Vader in de hemel die de Schepper is van hemel en aarde en Híj heeft alles onder controle, ook het leven van mijn moeder en het leven van mijn kinderen , ook al zien we ze soms lange tijd niet.

Allemaal een Gezegend kerstfeest toegewenst!


VOLLEDIGE TEKST OPWEKKING 705 – TOON MIJN LIEFDE

Hieronder de volledige tekst van Opwekking 705 – Toon mijn liefde.
Aan de maaltijd wordt het stil,
als de meester knielen wil,
en vol liefde als een knecht,
elk apart de voeten wast en zegt:
Dit is wat Ik wil dat jullie doen,
dit is waarom Ik bij jullie neerkniel,
Dit is hoe mijn kerk behoort te zijn,
dit is wat de wereld ziet van Mij
Als je Mij gaat volgen
-Refrein-
Toon mijn liefde, aan de ander
dien de ander, zo heb Ik ook jou liefgehad.
Heb elkaar lief, wat er ook gebeurt,
de ander, zo heb ik ook jou liefgehad.
In de wereld wordt het stil,
als wij doen wat Jezus wil
en gaan dienen als een knecht,
zoals Hij ons heeft gezegd, Hij zei:
Dit is wat Ik wil dat jullie doen,
dit is waarom Ik bij jullie neerkniel,
Dit is hoe mijn kerk behoort te zijn,
dit is wat de wereld ziet van Mij
Als je Mij gaat volgen










                           








10 opmerkingen:

Alex zei

Hello, Dieneke - so nice to catch up with you!
You are having a fun and busy time, I see! Your cakes and snacks look delicious, and I love the pics of J with his candle, so sweet :)
I have not been blogging very much, but hope to do better after Christmas.
By the way, my son also split up with his girlfriend of several years recently. You feel very sorry for them...I am so glad Bram has met 'Blackbird'( not sure of that is a translation or her real name or a nickname!! It is rather nice)

I love the song at the end, it is good to take the words to heart,
A Happy Christmas to you!

Pippa's Hus zei

Wat een prachtig lied is dat toch he? Fijne vakantie en ik wens jullie een gezegende kerst en een liefdevol 2016 toe. XX Esther

Aafke Hammenga zei

Heel erg mooi dat lied, dat raakt me altijd weer als ik het hoor. En wat fijn dat Bram weer een vriendin heeft!
Leuk om te lezen over jullie belevenissen. Geniet van de vakantie en de feestdagen.

Xxx Aafke

huis tjokvol zei

wat een heerlijk blogje weer,ik heb echt met plezier gelezen,wat doen jullie leuke dingen samen,jullie ook een gezegend kerstfeest een een mooi nieuwjaar

liefs yvonne

It's me zei

Mooi lied mooie tekst...hele fijne dagen liefs van mij x❤️

X-ist in christ zei

Mooi Dieneke! Veel liefs voor jullie van ons! Fijne kerst! En tot zaterdag!

Anne zei

Such fun times you are having! Love the song at the end.
God's blessings in the New Year! ♥

Monique Elisabeth zei

Hoi Dieneke,
wat een prachtige foto's. Ik wens jou en je familie en iedereen die daar ook bij hoort, een heel goed en gezond 2016.
Groetjes vanuit het Zeeuws-Vlaamse ; )

Jedidja zei

Dank voor de mooie foto's!
En nu weer lekker aan de slag?

Dieneke zei

Nieuw blogbericht is in de maak