zondag 10 januari 2016

Hoe onze vakantie eruit zag......

de kamer van R

Wat hebben we genoten van deze kerstvakantie...
Allereerst begonnen de dames met het uitzoeken van hun kleding en opruimen van de rest op hun kamers.....wat een lekker klusje was dat!
Vol trots lieten ze hun rommel zien, onder één voorwaarde, dat ik ook foto's op het blog zou zetten van het eindresultaat.
Tuurlijk meiden!




 De kamer van M.....



Kijk eens hoe keurig! Ok, de kast is netjes, nu de rest nog. R komt eens even kijken naar de rommel van haar buurvrouw......




Zó ziet het er bij R uit......


R schrijft graag overal op....





Netjes hoor!


Jeroen kwam ook eens even inspecteren...


Het kastje werd schoongeboend met jif


Hè, hè, die klus zit erop!

Op dinsdag gingen we met z'n allen zwemmen in de Peppel. Wat hadden we een lol.
Ook J vermaakte zich prima. Hij zit nu al een poosje op zwemles en geniet enorm van water.
Hij is vooral dol op fonteinen en glijbanen.
Na het zwemmen gingen we eten bij Mc.Donalds. Dat was helemáál een feestje voor iedereen!
Op donderdag vertrok M met de trein naar haar familie in Amsterdam en bracht Jeroen R naar haar moeder in Arnhem om daar te gaan eten. J was ook naar huis.
Wat een rust opeens. Zo kon ik mooi wat voorbereidingen treffen voor het etentje op eerste kerstdag en had ik alle tijd voor het bezoek.
Op eerste kerstdag gingen we eerst naar de kerk, samen met R en D.
Na de dienst thuis gezellig koffie gedronken en gewandeld op de hei. Boris genoot met volle teugen en kwam weer allerlei "vrienden" tegen. Hij weet bijna elke hond aan het spelen te krijgen en als er een depressief beestje tussen zit, blijft hij er net zolang omheen springen en gek doen totdat ze hun depressie op het zandpad laten liggen en mee gaan rennen......liefst door de modder natuurlijk.



Om een uur of 5 kwamen mijn moeder en Ton voor het kerstetentje.



Het was gezellig, we hebben ze heerlijk in de watten kunnen leggen.
Vroeg in de avond gingen ze weer naar huis en wij hadden nog genoeg tijd om samen met R en D
een kerstfilm te kunnen kijken......
De kinderen genieten steeds zichtbaar van dit soort knusse momenten en wij ook !

Op tweede kerstdag reden we al bijtijds weg om R naar haar logeergezin te brengen in Nijkerk.
Toen doorgereden naar ons huisje op de Jutberg......een dagje samen wandelen, lezen, gewoon even niets.....





Het was een prachtige dag. We konden zelfs even buiten zitten op de veranda.



Met het avondeten waren we weer thuis om samen met D te kunnen eten.
Na het eten keken we weer naar een film, samen met D. Even alle aandacht voor haar alleen.

De volgende dag wachtte ons een nieuw feestje....We gingen naar Schiphol om Liese op te halen.


In alle vroegte vertrokken we naar Lelystad om Jasper, Sari en Bram op te halen, toen door naar Schiphol.....


Beetje vage foto, maar daar was ze dan eindelijk weer!!
Liese, Jasper en Sari gingen mee naar Bennekom en Bram reisde met de trein weer terug naar Lelystad.
In Bennekom kwamen Hennie en Nanda (schoonzus en nicht) ook nog even langs om Liese te begroeten.
Al gauw vertrok Liese weer, want het was ook de verjaardag van Jelte en hem wilde ze natuurlijk wel wat langer zien na 3 en een halve maand.
Jasper en Sari bleven nog een nachtje slapen. 
Jullie zullen wel denken....hé een andere naam naast Jasper? Het is een lang en triest verhaal, maar vorig jaar zijn Jasper en Leonie gescheiden. Niet zo lang nadat Jasper in het ziekenhuis was opgenomen eind 2014, kwam Jasper op een dag thuis met dit bericht. Hij kon het niet langer zo.
Ik kan er uiteraard inhoudelijk niet over schrijven, maar één ding is zeker, het was een verdrietige tijd.
Inmiddels heeft hij een relatie met Sari en we hopen dat er rustiger en vooral blijere tijden voor hem zullen aanbreken.....
We hadden nu gelukkig een heleboel tijd om met elkaar te kunnen praten.
Op maandag zijn we naar de dierentuin geweest in Rhenen en hebben genoten.....



Na het avondeten vertrokken Jasper en Sari weer en werd J weer bij ons gebracht.
Hij had zóveel te vertellen! 
De volgende dag (dinsdag) haalden we R op bij haar logeergezin, samen met J.
Gezellig dat R er weer was, ook voor J. Halverwege de middag gingen we nog een mooie wandeling maken. Deze keer bij Wageningen-hoog.

Met oud en nieuw hebben we het ook leuk gehad.
Mijn zus en zwager kwamen, met hun drie kinderen.
De hele ochtend gebruikte ik om samen met R oliebollen te bakken en appelbeignets. Na het bakken heb ik de hele keuken gesopt en weg was de bakgeur, op een vleugje na haha.
De hele avond hebben we ons vermaakt met spelletjes doen, kinderfilm kijken en tussendoor wat vuurwerk met de kinderen afsteken. Gelukkig vindt Boris het vuurwerk geen probleem want om 12 uur leek het wel of er oorlog uitgebroken was in het anders zo rustige Bennekom.
De kinderen van m'n zus hadden zoiets nog nooit meegemaakt dus die wilden volgend jaar weer hier
oud en nieuw vieren. 
De volgende dag was iedereen lekker laat wakker.
We gingen om een uur of tien ontbijten en daarna hebben we met elkaar gewandeld in het Renkums beekdal......









Door de mist hing er een speciaal sfeertje......God's schepping is altijd weer zo verrassend!
Het is net als God's Woord....je kunt tien keer hetzelfde stukje lezen en er steeds weer iets nieuws uit halen.....


 Zo zag het er in de winter uit....


Zo afgelopen nazomer...
     


En op nieuwjaarsdag 2016


We zijn inmiddels alweer een week "aan het werk", naar school en dagbesteding in dit nieuwe jaar.
Ik mag samen met Jeroen terugkijken op een zeer afwisselend jaar vol met kostbare herinneringen,
soms was er moeite en pijn, maar ook veel blijdschap en momenten om intens dankbaar voor te zijn.
Hoe het er in ons leven ook uitziet....één ding is vast en zeker:

De Here Jezus leeft, Hij wil in ons wonen met Zijn Geest om ons te helpen om Hem te volgen, ons te troosten in verdriet, ons de kracht te geven die we nodig hebben om steeds weer door te gaan en stand te kunnen houden in alle omstandigheden.
Hij is onze hoop en ééns komt Hij terug............verlangend kijk ik uit naar dat moment.





4 opmerkingen:

Jedidja zei

Dank je wel dat je ons ( mij) mee laat lezen. Wat was er veel. Maar God was er ook en dat zegt eigenlijk alles!

It is our work to cast care, and it is God's work to take care.

Pippa's Hus zei

Wat hebben jullie het heerlijk gehad met elkaar! Heel veel zegen voor 2016! XX Esther

It's me zei

Ik verlang er ook naar....meer dan ooit....wat een jaar....nu kijk ik uit naar een heel nieuw jaar...het begon met dat ik op 1 jan door mijn rug ging echt balen.....nu gaat het wel weer gelukkig.....ik voel dat ik aan alle kanten word gedragen.....maar wat maken we een moeilijke tijd door...eens komt er een eind aan ik weet het zeker.....maar ben zo moe.....maar ik knap weer helemaal op van het lezen van je mooie heerlijke post !...wat heb je toch een heerlijk gezin....en bijzonder dat ik mee mag genieten.....liefs fijne week van mij x ❤️

huis tjokvol zei

yes er is weer een blogje van jou,heerlijk om dit te lezen en wat een leuke foto,s,ik wil jullie een heel fijn ,goed,gezegend nieuwjaar toewensen.


liefs yvonne