zaterdag 16 april 2016

Gelukkig tóch gegaan!


Een paar dagen terug bedachten Jeroen en ik dat het leuk zou zijn om dit weekend naar het openluchtmuseum in Arnhem te gaan, maar gisteren was het opeens erg slecht weer dus sloeg de twijfel toe.....wel of niet gaan? 
Maaar vanmorgen was daar zelfs opeens de zon en we besloten te gaan. En gelukkig maar want het is een overwegend zonnige dag geworden.....
De laatste tijd denk ik weer veel na over de Shabbat.
Deze bijzondere dag is altijd in mijn hart en ik vind het soms moeilijk om m'n weg ermee te vinden in combinatie met ons gezinshuis want het leeft natuurlijk totaal niet bij de kinderen.
Toch wil ik weer moeite gaan doen om mij juist op de Shabbat meer op God te gaan richten en rust te zoeken samen met Jeroen en de kinderen.
Vandaag waren er veel momenten van rust, schoonheid en vrede. 
Er was een boerderij die we nog niet eerder gezien hadden en daarbinnen zag ik opeens een menora in de vensterbank staan met een prachtig boeket ernaast. Op dat moment waren er geen andere bezoekers in dat deel van de boerderij en de kinderen liepen al met Jeroen mee.....
Even zo'n moment, alleen met God, een glimp van volmaaktheid en vrede.               


 Blijdschap door het besef dat dit echt een Heilige dag is, God's dag!




We genoten van de kinderen die allemaal zo enthousiast waren....


J mocht vandaag zomaar overal naar binnen gluren en dat deed hij dan ook gretig!
In Bennekom zou hij dat ook wel willen haha.




M was er vandaag niet bij. Zij is dit weekend in Amsterdam want er is daar iemand jarig.







R had voordat we weg gingen gezegd dat ze dolgraag zoethout wilde kopen in zo'n oud Hollands winkeltje en gelukkig lukte dat al snel zodat ze de rest van de dag met dat houtje in d'r mond liep mmmjam.




























J heeft genoten want er was heel wat te zien wat draaide, wiebelde en waar water aan te pas kwam.



D is ook tevreden naar huis gegaan want zij vond een grote spin in een winkeltje waar ze ons regelmatig mee aan het schrikken kon maken.....
Toen we thuis kwamen vertrok Jeroen al gauw met J naar zwemles en gingen de meisjes lekker hun eigen gang.
Voor mij tijd om het eten te kunnen klaarmaken én nog een appeltaart te bakken voor morgen want dan komt er bezoek uit Zwolle.....


8 opmerkingen:

It's me zei

Genieten met een grote G heerlijk daar zo leuk mmmmmm lekker appeltaart.....liefs Ria x ❤️

Ilse zei

Super museum om in de buurt te hebben
.... Voor ons toch een aardig stuk rijden... En dat binnen gluren... Hihihi dat zou ik ook wel in ons dorp willen hoor ;).. Dus ik snap hem wel..
Fijn dat jullie zo hebben kunnen genieten.
Fijne zondag

Anne zei

Looks like a great place to visit! Enjoy your day!

Pippa's Hus zei

Daar ben ik lang geleden ook eens geweest. Ik moet nodig weer eens gaan, wat een leuke leerzame plek! XX Esther

marmarel zei

Wat een mooie dag hebben jullie gehad! Heel lang geleden ben ik er als tiener geweest. Het zou leuk zijn om er weer eens rond te kijken.
Hartelijke groet, Marijke

Crafts 'n' Skills zei

Wat was het uiteindelijk toch een mooie dag om er op uit te gaan hé? Wij hebben een heerlijke wandeling gemaakt. Ook om hier en daar eens echt stil te staan.

Volgens mij heb ik dit openluchtmuseum nog niet eerder bezocht, wel anderen. Ziet er leuk uit! Vooral de inrichting hé? Kan ik zo van genieten.. de eenvoud..

Dank je wel voor het delen en graag een mooie week!

huis tjokvol zei

wauw super fijn dagje zo te zien,leuk hoor

Aafke Hammenga zei

Heerlijk zeg! Zo te zien hebben jullie echt genoten. Mooi he als God ons knipogen geeft, lekker bemoedigend.
Liefs <3