maandag 23 mei 2016

Wasdag, keukensopdag, boodschappendag......Maandag


Vandaag begon de dag een beetje schemerig....regen kwam met bakken uit de lucht. Voor de tuin prima, maar voor de kinderen wat minder leuk.

M had vandaag een schoolreisje naar de Efteling.
Een voordeel was, dat er niet veel mensen in het park waren en ze overal zo een paar keer achter elkaar in konden zonder lange wachtrijen ; )......aldus M.

Toen iedereen uiteindelijk vertrokken was naar school, dagbesteding en werk, gingen Jeroen en ik even rustig zitten om samen de dag door te nemen, te bidden en koffie te drinken.
Jeroen had een administratieve dag gepland, ik een huishoudelijke.
Ik ging vandaag met de auto naar de supermarkt want het zeil voor de fietskar moet nog gerepareerd worden. De oude elastieken zijn helemaal verpulverd, dus daar komen frisse nieuwe aan.
Toen ik de boodschappen had opgeruimd ging ik op zoek naar m'n rode keukentrapje....ik vond 'm in het winkeltje en ontdekte dat ie inmiddels voor veel meer is gebruikt dan voor het schoonmaken alleen.....     


Het is natuurlijk ook een heel handig verftrapje.....spullen zijn er nu eenmaal om gebruikt te worden, niet om uit te stallen (met uitzondering van een paar dingen ; ))


Het werd tijd om dit rek weer eens te gaan afnemen en een beetje anders in te delen misschien... 


En deze planken kunnen ook wel wat sop en een andere indeling gebruiken...


Hier maakte ik wel een foto van maar ben ik niet eens aan toe gekomen vandaag, net zoals het bordenrek hieronder dus dat heb ik voor volgende week op het programma gezet... 


De antieke bordjes van mijn oma stonden nog vies op het aanrecht want ze mogen niet in de vaatwasser omdat de afbeelding anders verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Dat weten we uit ervaring....sorry oma! 
Dus die eerst maar eens afgewassen en in het bordenrekje gezet....


Daarna begon het echte schoonmaakwerk van de keukenkastjes en schapjes....


En toen ik zo bezig was kreeg ik het idee om de achtergrond van het hoekkastje te beplakken met plakplastic. Daar had ik nog heel wat rolletjes en restjes van liggen.....  


Zo gezegd, zo gedaan....eerst alles afgenomen en daarna lekker knippen en plakken...



Om de randen netjes af te werken gebruikte ik een rolletje plaklint wat ik nog had liggen...... 

Wat was dit een leuk klusje om te doen!  


Het allerleukste is dan natuurlijk om alles opnieuw een plekje te geven, zodat het er weer gezellig uit ziet. 






Ook nog een stukje plastic op het beschadigde aanrecht bij het koffieapparaat....


Het rek is weer schoon, de mand gestofzuigd en de spulletjes afgewassen.....



Wanneer ik door het keukenraam kijk zie ik dat het nog steeds regent. De tuin is er flink van opgeknapt!



Inmiddels is iedereen allang weer terug van alle bezigheden van vandaag, hebben we gegeten, is er post gesorteerd voor het baantje van M, is J heerlijk in bad geweest en naar bed gebracht, heeft R ook van alles en nog wat beplakt met plakplastic, is Jeroen vertrokken naar de muziekrepetitie en heeft D haar eigen afwasje gedaan.
Toen "koffietijd" voorbij was had ik mooi tijd om dit blog te schrijven,


de laatste was op te vouwen



en dan te lezen in een mooi boekje waar ik in bezig aan ben........






Een fijne avond verder!




7 opmerkingen:

It's me zei

Net gisteren avond je vorige post oas gelezen alweer een nieuwe!!.....gezellig hoor jullie keuken...liefs fijne week verder......❤️ X

Marja Verschoor-Meijers zei

Nou zeg, wat een leuke maandag zo en wat gezellig is je hoekje geworden, goed idee om de achterkant te beplakken eigenlijk...

huis tjokvol zei

aha super leuk gedaan met de plakplastic,ik heb alle twee die jij hebt ook maar dan in de douche geplakt op de tegeltjes,erg leuk en fleurig,ik hou er zo van

Alex zei

I'm now wondering if you have moved again? I love the kitchen colour scheme, and all your pretty decorations. Your Grandmother's plates are so sweet! You have a knack of making a house a home, Dieneke :)
That was a busy but satisfying day.
Thanks for visiting me, by the way!

Pippa's Hus zei

Wat heb jij een gezellige drukke dag gehad!
En wat knapt iets snel op met een beetje plakplastic he?
Mooi en gezellig geworden zo. XX Esther

marmarel zei

Wat is het kastje mooi geworden! Ik krijg zin om de keuken een beurt te geven als ik je blogje leest, werkt gewoon aanstekelijk. :-)
Groetjes, Marijke

X-ist in christ zei

Leuk Dieneke! Heb een tijd niet op de blog gekeken.. Maar lekker fleurig blogje diT!