woensdag 4 mei 2016

Wat een vakantie!


Wat is het toch fijn voor iedereen dat het in deze vakantie zulk prachtig weer is!
Gisteren gingen we alweer vroeg richting ons huisje, zodat Jeroen veel tijd had om te kunnen schilderen.

De vriendin van R bleek ziek te zijn (jammer voor haar)en daarom ging ik samen met haar gezellig fietsen. We reden eerst even naar de supermarkt om wat boodschappen te doen voor de lunch en het avondeten  en maakten een wandeling met Boris door het bos bij de camping.
Na de lunch vertrokken we op de fiets naar Eerbeek. R wilde heeeeel graag naar de action, dus reden we er linia recta heen.
We hebben zo'n beetje drie kwartier in die winkel rondgekeken, echt zo'n vrouwending. R mocht een etui kiezen en wat kleur-en tekenspullen voor erin. Ze is dol op etuis, pennen, potloden, gummen, puntenslijpers, opschrijfboekjes enz. dus dat kwam goed uit.
Ik vond ekologisch wasmiddel voor 1,99 euro per fles.
Toen we alle kostbaarheden betaald hadden zijn we terug gefietst via het bos. Onderweg zag ik knusse tuintjes en kneuterige boerderijtjes, maar ik vond het voor R niet zo leuk om steeds stil te gaan staan om foto's te nemen!
Eén keer was eigenlijk al teveel, haha.....
  


Toen we weer bij het huisje kwamen had Jeroen het eerste deel van het houtwerk al geschilderd en werd het wel weer eens tijd om een lekker kopje koffie voor hem te zetten!
R verdween naar binnen en heeft de rest van de middag heerlijk liggen kleuren en tekenen op een bed. Ik zocht een beschut plekje op in de zon en...viel meteen in slaap. Met een enigszins rood hoofd werd ik na een half uurtje weer wakker en had nog mooi wat tijd om alle spullen op te ruimen, af te wassen en nog een boswandelingetje met Boris te maken.
Toen weer met z'n drieën op huis aan want anders zat D te wachten op haar warme hap en J zou ook weer bij ons gebracht worden om half zeven.

Vanmorgen weer zo'n stralend blauwe lucht...FIJN!
Al vroeg ging ik met de auto naar Ede want ik had een overleg in het verzorgingshuis over het wel en wee van mijn moeder. Wat is het toch fijn dat er zoveel lieve mensen om haar heen staan.
Na het overleg ging ik natuurlijk ook bij m'n moeder op bezoek. Ik bracht de schone was en verschoonde het bed, daarna zocht ik met haar samen wat kleding uit voor in haar koffer, want ze gaat een aantal dagen bij haar vriend in Velp logeren.
We dronken koffie en hadden het over spullen die ze nog steeds kwijt is. Elke week is er weer een nieuw lijstje met spulletjes die ze mist. Lastig, want het zijn meestal spullen die ze eerst weg wilde doen en nu opeens mist........
Haar vriendin uit Zwolle was er inmiddels ook om nog wat financiële zaken te regelen en even bij te praten. We brachten mijn moeder samen naar de eetzaal en reden toen terug naar Bennekom om te lunchen.
J kent Ineke inmiddels ook van de bezoekjes aan Sophia (zo noemt hij m'n moeder) en sprong een gat in de lucht dat zij er was!
Na dit gezellige eetmoment vertrok Ineke weer naar Zwolle en gingen wij naar buiten om in de tuin wat klusjes te doen totdat de moeder van J kwam om hem voor een middagje op te halen.
Toen was het tijd voor de boodschappen tot en met zondag. Gezellig samen met R gedaan


Bij thuiskomst was Jeroen bezig in het toiletje met het nieuwe lampje en er hingen twee steigerhouten planken aan de muur.


 En daarna kon ik allerlei gezellige spulletjes gaan neerzetten en ophangen....


Dit is na deze verfklus natuurlijk het leukste om te doen!


Vanavond aten we voor de tweede keer kropsla en rucola met radijsjes uit onze eigen tuin.....mjam.



Na het eten werd J weer hier gebracht en was het bijna tijd om met elkaar,








        Twee minuten stil te zijn........sssssssst

4 opmerkingen:

Lisanne van Dijk zei

Wat een gezellige blog! Ik heb een vraag over die moestuinbakken in de tuin. Zijn dat er 2 op elkaar die gewoon op de tegels staan? Ik heb een tegeltuin maar zou ook graag zoiets maken. Groetjes!

Anne zei

I like the blue tiles and pink bird house and soap dish. Very nice. The flowers are just beautiful. Enjoy your day ~ God bless ♥

Liese zei

Heerlijk blog weer mam, ben benieuwd naar het toilet. Jou kennende weer heel leuk. <3

Pippa's Hus zei

Wat een gezelligheid en drukte. Leuk om even weer bij te lezen bij je. Xx Esther