vrijdag 17 juni 2016

Weekje vol bedrijvigheid


Op maandag en donderdag doe ik als het even kan de boodschappen. Na het weekend ziet de voorraadkast er altijd karig gevuld uit en wordt het tijd voor een nieuw voorraadje want eten en drinken doet iedereen hier erg goed!
Mijn karretje doet het nog prima na al die jaren rust.....zat even te denken, maar het is alweer zo'n 15 jaar geleden dat ik er in Lelystad m'n boodschappen mee deed.
Het fietsje is de enige van ons hele fietsenpark waar de koppeling voor de kar op past. Het is eigenlijk onze reservefiets, maar werd zelden gebruikt. Hij rijdt lekker licht.

Ik ga nu met veel meer plezier m'n boodschappen doen. We wonen op een paar minuten fietsen van het dorp. 
Nog steeds vind ik het erg leuk om hier te wonen en vooral om in een dorp te wonen.
Als kind heb ik vier jaar in Terblijt gewoond, een klein gehuchtje dichtbij Maastricht. Ik heb daar goeie herinneringen aan. 
We woonden in een vrijstaand huis tussen de boerderijen en ik was na schooltijd bijna altijd buiten. Kijken bij het melken van de koeien, konijnen aaien, spelen met allerlei boerderijhonden, helpen bij het verzamelen van hazelnoten, appels plukken, schokken krijgen van het schrikdraad......haha.
In die tijd kon mijn moeder niet zo goed voor ons zorgen doordat ze haar vierde kindje had verloren net na de geboorte. Ik denk dat ik daarom een beetje het huis ontvluchtte......maar er waren altijd mensen in het dorp waar ik zo naar binnen kon lopen. Die kleine gemeenschap gaf mij een veilig gevoel. Toen we gingen verhuizen en in een nieuwbouwwijk in Almelo terecht kwamen, was ik ziek van heimwee.
Ik ben gewoon een beetje een dorpsmens denk ik.....op allerlei gebieden hou ik sowieso meer van kleinschaligheid dan van grote, massale dingen.......

Ok, weer even terug naar de dingen van alledag.
Na de boodschappen ging ik bij mijn moeder op bezoek. Het was een fijn bezoek! We konden goed praten en dat is lang niet altijd het geval. Maar nu dus wel...dank U Heer!
Morgen hebben we het plan om bij Jasper en Sari op bezoek te gaan in Lelystad en dan nemen we m'n moeder mee. Ze verheugt zich er echt op en wij (Jeroen, Liese, D, R, Ik en Boris) ook! J is naar zijn moeder en M heeft maar liefst twee feestjes van klasgenoten.

Op donderdag kon de was toch nog aan de lijn want er was weer genoeg te drogen......lekker fris!

             
 Ik vulde twee vaasjes met juffertjes en margrietjes....


Wat een bijzondere bloemetjes zijn dit toch!




Op woensdag hadden we onze vrije ochtend en gingen tussen de zware buien door, naar het beekdal om Boris lekker te laten zwemmen.   







Tja en wat gebeurde er verder deze week? D vergat haar huissleutels én vergat de accu op te laden van haar electrische fiets. R heeft weer fanatiek geruild bij Shop 4 Nop en lakte haar nagels deze week mintgroen, J ging op schoolreisje naar Ballorig in Arnhem en vond daarna z'n rust weer terug ;), M ging weer naar haar stage bij de schoenenwinkel en was veel aan het vloggen met vriendinnen en P vertrok vanavond in een grote huifkar naar een korfbalkamp.

Jeroen en ik zijn als het even kan buiten te vinden....nieuwe plantjes gezet in de bloembak en  onkruid gewied in de tuintjes....

                           






En van alle aardbeien uit de moestuin hebben we al twee keer jam kunnen maken. De eerste keer deed ik dat met aardbeien van de markt maar deze zijn veel kleiner en zoeter.....



En nu is het weekend. We mogen gaan genieten van de rustdag die God ons geeft.....samen met al onze (pleeg)kinderen.
Shabbat Shalom!

In ons huisje 2015




10 opmerkingen:

Sanne zei

Voor het eerst op je blog beland en ik heb ervan genoten.
Ik kom zeker nog eens bij je terug!

Dieneke zei

Leuk Sanne
Ben benieuwd naar jouw blog!

Marja Verschoor-Meijers zei

Leuk dat je ons laat meegenieten, wat een prachtige foto's zeg!

It's me zei

Heerlijk weekje weer.....hele fijne zondag liefs Ria x❤️

Sanne zei

@Dieneke: Ik wil je best toevoegen maar dan heb ik je mailadres nodig.
Als je mij een berichtje stuurt op vlinderkus7@gmail.com dan komt het helemaal goed!

Alex zei

So many lovely things to look at and read about. I love your shopping trolley! Fun!
Your strawberries have really produced well, I am sure the jam is delicious.
Seeing Boris in the river brought back memories of our German Shepherd dog who loved doing the same :) Its so nice for them on a warm day.
Thank you for sharing your busy week, Dieneke!

Pippa's Hus zei

Ik ben ook een dorpsmens. Elke ochtend als ik vroeg met Pippa in het bos ben geniet ik zo!
Fijn dat je zo'n goed gesprek met je moeder kon hebben! Fijne week. XX Esther

marmarel zei

Fijn om weer bij te lezen! Leuk, ik heb ook zo'n boodschappenkarretje, heel oud al. Hij ziet er ook niet uit, maar dat geeft niet. Ik heb m voor een prikje overgenomen van iemand met 5 kinderen. Het stond bij hun inmiddels ongebruikt in de tuin. Nu hebben wij er weer plezier van. Gezellig, met Boris erop uit. Onze meiden zouden ook heel graag een hond willen. Helaas kan dat niet ivm mijn allergie. Maar konijnen zijn ook leuk en die kun je buiten houden. :-)
Groetjes, Marijke

Anne zei

Such a lovely post! I love your shopping trolley! What fun that must be! I see Boris was having fun. My Ezra loves the water and runs to shake a little on me too. :-) I really like the beautiful blue flowers ~ so pretty!
Thanks for sharing and enjoy your week! ♥

Elizabeth zei

weer een mooi verhaal met leuke/mooie foto's. Je bent een rijkgezegend mens. Fijn dat je er ook zo van kunt genieten.