maandag 26 september 2016

Wachten.....


De afgelopen maanden stonden in het teken van wachten.

Allereerst ging m'n laptop aan het begin van de zomer kapot.
Niet meer bloggen dus. Mijn mail beantwoorden moest dan maar met m'n telefoon.
Inmiddels had ik heel wat foto's verzameld met m'n fotocamera, maar kon ze niet kwijt op m'n laptop. Ik besefte dat ik toch wel erg gehecht was geraakt aan dat apparaat.....tijd om dat ding eens helemaal los te gaan laten dus. 
We gingen met z'n allen (het hele gezinshuis én Liese en Aafke, behalve P) naar Zuid Normandië.



We hadden een groot oud huis gehuurd met een grote tuin rondom en voor iedereen een eigen kamer(tje). 



Na een paar dagen kreeg m'n telefoon kuren. Steeds als ik naar facebook wilde gaan liep de hele boel vast en reageerde het touchscreen niet meer. Ik kon een paar keer een berichtje plaatsen, maar 't ding liep steeds vaker vast. Ook dit apparaat dus maar meer met rust laten en thuis maar verder kijken.


We genoten met elkaar van de prachtige stranden en de zon.






We verzamelden schelpen,plukten bloemen in de prachtige tuin en aten aan de lange tafel op het terras.


We bezochten Le Mont St.Michel en zochten wat verkoeling in een klein kerkje.... 










En de leukste avondbezigheid voor de dames was wel het zoeken naar spinnen tussen de ruwe muren.


Spannend....


Aafke vond het eerst maar niks, maar na een poosje schrikken kreeg ze flink de smaak te pakken en stond graag vooraan met haar stokje om de spinnen uit hun hol te lokken....




Totdat ze eruit komen en je stokje aanvallen natuurlijk!


Na een prachtige week, waarin we elkaar nog beter hebben leren kennen, vertrokken we weer naar Nederland.




En toen, na een weekje thuis, begon de langverwachte vakantieweek van Jeroen en mij in ons kleine huisje in Laag Soeren. 
Ik heb om precies te zijn 3 foto's met m'n camera gemaakt en één met m'n telefoon.
Deze week dacht ik er verder niet aan. We hebben veel gelezen en als het weer het toeliet maakten we een ommetje op de fiets. Gewoon even simpelweg niets hoeven was voor ons weer op en top vakantie vieren. 
Ik las een indrukwekkend boek van Brennan Manning: het zwerversevangelie.
Nu ik zo losgeweekt was van telefoon en laptop besefte ik  hoe graag Jezus wil dat we aan Hem alleen genoeg hebben.
Dat we buiten Hem om geen erkenning hoeven te zoeken voor van alles en nog wat, omdat Zijn LIEFDE en GENADE genoeg zijn en dat ik geen liefde kan verdienen met mijn goede gedrag, maar Zijn liefde ook niet zal verliezen door mijn fouten.
Kortom, een boek wat ik regelmatig opnieuw zal gaan lezen......

      




Na deze rustige week vertrokken Jeroen en ik naar Bennekom om Boris op te halen en om onze was te doen voor de volgende vakantieweek die we gingen vieren in Lelystad op de zorgboerderij. 
Voordat onze pleegkinderen arriveerden hadden we eerst nog een weekendje met onze eigen kinderen die we alweer zo lang niet gezien hadden......
We zijn er al flink aan gewend geraakt dat we de kinderen veel minder zien. De momenten dat we wel bij elkaar zijn, zijn meestal heel intens, dan lijkt het alsof we elk moment willen benutten waarop we elkaar zien en spreken.
  



Hier het mooie bloemenveld waar ik vanuit ons huis in Lelystad bijna dagelijks langs liep.
Mijn telefoon deed inmiddels niets meer, dus social-media-rust alom. Bijna geen contact meer met de buitenwereld. Met Jeroen z'n telefoon kon ik af en toe appen naar de kinderen, maar ik had me voorgenomen om gewoon te wachten totdat zowel m'n laptop als m'n telefoon gerepareerd zouden zijn en dan de draad weer op te pakken.

In een kringloopwinkel vond ik het mooie boek van Jane Eyre. Het boek vond ik nog mooier dan de film.



Er was een nieuw afdak getimmerd op de boerderij, waar je heerlijk kon zitten lezen bij de kachel.


 Boris en Grace hebben zich ook weer prima vermaakt....


En thuis ging het wachten op van alles en nog wat rustig door.
We wachtten vol spanning op de geboorte van ons eerste kleinkind.......dat wachten werd beloond want op prinsjesdag 2016 werd Boaz geboren.
Wat een bijzonder moment in ons leven!





Trotse opa......zooooo lief!



Smelt, smelt......



We wachten ook op het moment dat we het huis waarin we wonen kunnen kopen.
Als dat niet gaat lukken.. moeten we op zoek naar een andere plek want het huurcontract is tijdelijk....we hebben de stappen gezet die nodig zijn en wachten nu op de uitkomst.

Een vriendin van ons zei eens: als God ons kan laten wachten zal Hij dat niet nalaten.


Wachten:  overgave, aanvaarden van omstandigheden, vertrouwen op God's timing.........

Psalm 27 vers 14
Wacht op de Heer,
Wees dapper en vastberaden, ja wacht op de Heer.





















   

14 opmerkingen:

Alex zei

Dieneke, my friend! You filled your time well without the help of social media!
I loved your post, the whole thing was worthy waiting for.
Glad you enjoyed your French holiday ~ I have been to Mont St. Michel several times too!~ and also the one with your husband.
Congratulations on your Grandchild. The pics are adorable...
You are right, God knows more than we ever could and His timing is perfect.

Sandra zei

Wat een heerlijke blog! En dat heeft het wachten op een nieuwe blog ook heel erg mooi gemaakt, want wat viel er veel moois te lezen.
Soms is wachten ook wel goed en ach, even zonder social media is ook wel eens mooi.
Ik probeer dat ook wat vaker los te laten maar dat lukt nog niet zo goed als dat het jou is gelukt.

marijke zei

Fijn Dieneke, weer iets van je te lezen. Wat een prachtige foto's en wat gaat er een rust vanuit. Ik ga op zoek naar het boek 'Zwerversevangelie' om het ook te lezen!

groeten van Marijke

Dieneke zei

Thank you Alex!

Dieneke zei

Wachten is bijzonder en soms ook zo moeilijk....
Dankjewel voor je reactie.

Dieneke zei

Echt een prachtig boek!

marijke zei

En natuurlijk van harte gefeliciteerd met het kleine prinsje!

groeten van Marijke

It's me zei

Tja zo gaat dat......wat een heerlijke post.....ben heel benieuwd wat het gaat worden met jullie huis.....en nogmaals gefeliciteerd !!...had het op fb al gedaan zo lieffffff jullie kleinzoon....nou we wachten het af....liefs fijne week Ria x

Dieneke zei

Dankje.
Jij ook een fijne week

marmarel zei

Prachtig blogje, Dieneke! Van harte gefeliciteeerd met jullie kleinzoon!
Hartelijke groet, Marijke

Pippa's Hus zei

Wat gezellig en veel! Vakantie een kleinzoon enz enz....
Heerlijke foto's! XX Esther

huis tjokvol zei

alsnog van harte gefeliciteerd met je kleinzoon,super lief babytje,en wat hebben jullie genoten van de vakantie,super leuke foto,s,en die spinnen,haha geweldig,en succes met wachten,hopend dat jullie het huis kunnen kopen,want anders moet je weer verhuizen,ppfff dat is dan ook weer zo heel veel werk.

fijn weekend
liefs yvonne

Aafke zei

Wat heerlijk om je blog te lezen.Maar even los van alle elektronica was even goed las ik. Wat hebben we een heerlijke week gehad he in Frankrijk. Gisteren met Liese nog lekker de filmpjes terug gekeken.
En wat een lieve foto's van Boaz, er zaten een paar tussen die ik nog niet had gezien ;)
Tot gauw! Dikke knuffel, Aaf

Jedidja zei

Ik ben je blog aan het inhalen! Wat een mooie lessen in je blog. En prachtige foto's. Ik heb net gegoogled naar het zwerversevangelie. Ga ik zeker op mijn verjaardagslijstje zetten.