maandag 13 maart 2017

Zonnige maandag


De lente is begonnen, dat is een ding dat zeker is! Wat was het fijn om veel buiten te kunnen zitten het afgelopen weekend. We hadden ons vrije weekend en hadden deze keer een vol programma. Op zaterdag naar de verjaardag van Pieter. Mooi gewandeld en gezellig in de zon gezeten. Na het eten vertrokken we weer naar ons huisje en hadden een rustige avond samen. Jeroen was snipverkouden en raakte z'n stem kwijt. Juist in zo'n vrij weekend is het heerlijk om veel te kunnen praten samen, maar dat ging nu een beetje lastig.......
Op zondagmorgen vertrok Jeroen al vroeg naar Bennekom om gitaar te spelen in de kerkdienst.  
Ik bleef thuis en genoot van de stilte.....alleen zijn.....alle vogeltjes die de lente prachtig inluidden!

Psalm 104.
24 U hebt zo geweldig veel gemaakt, HERE. U hebt alles met wijsheid gemaakt. De hele aarde is vol van Uw schepping.


Rond lunchtijd was Jeroen weer terug en ietsje na hem arriveerden Jaap en Desirée.
Het kookblog van Desirée staat bovenaan mijn blog bij de pagina's. Erg leuk om te volgen!
We gingen lunchen met elkaar en daarna wandelen in de buurt van de camping.
       

Wat een verschil in temperatuur vergeleken met vier weken geleden.....toen liepen we door de sneeuw op zondagmiddag!


De winter was héél mooi, maar dit nieuwe seizoen brengt weer zoveel nieuwe dingen om naar uit te kijken! Een seizoen van God's KRACHT en nieuw leven, van dood naar OPSTANDING!

En nu is het maandag.
Vanmorgen eerst ontbeten met de kinderen. Om half negen was iedereen de deur uit en konden Jeroen en ik ons "werkoverleg" houden......zet dat even tussen aanhalingstekens want het is wel werk,  maar ook zó leuk om samen te mogen doen! En met een kopje koffie erbij echt geen straf om te doen.
Na ons overleg ging ik er met m'n fiets en kar op uit om voor drie dagen boodschappen te doen.
Steeds twee of drie boodschappentassen per drie á vier dagen...ze passen precies op een rijtje in de kar. Even kijken of ik die foto van m'n karretje nog kan vinden....


Dit was vorig jaar zomer...

Na deze actie, ging ik naar Ede om op bezoek te gaan bij m'n moeder. Ze keek televisie en ik keek met haar mee......
Ik blijf altijd totdat m'n moeder aan tafel gaat.
Een goed gesprek voeren is er niet meer bij. Ze vindt het gewoon fijn als ik er ben en haar e-smoker opgeladen bij me heb. Ze vindt het fijn als ik foto's laat zien van vroeger en van Boaz.....of van de tuin.
Deze week zal ik haar weer een keer hiernaartoe brengen om te zien hoe de tuin geworden is.
Dan kan ze lekker buiten zitten.

Na de lunch in de zon met Jeroen besloot ik om verder te gaan werken in de tuin.
De keuken soppen verschoof ik even naar een ander moment.


Het weer was gewoon té mooi om binnen bezig te zijn...





Dit is ons favoriete plekje geworden om te zitten....

En omdat we straks weer lekker veel buiten willen eten heb ik het terras opgeruimd en schoongemaakt.
Toen die klus af was heb ik een schapenhekje neergezet.
Heel leuk om te doen.








Toen de kinderen thuis kwamen was alles klaar...Ze vonden het allemaal prachtig!
Ik dank God voor deze heerlijke dag


Wie weet kunnen we donderdag voor het eerst buiten eten.......
Wordt vervolgd

4 opmerkingen:

Alex zei

I hope you do get to eat outside soon, my friend! It all looks fantastic!
Ready and waiting for Easter :)

It's me zei

Het was heerlijk....ook ik heb genoten zo fijn.....heerlijk de lente.....liefs fijne week Ria x❤️

Pippa's Hus zei

Het was heerlijk buiten! Toen ik las dat jij een schapenhekje maakte was ik op slag trots op je. Dat zijn dan weer dingen die ik niet doe. ;-)) XX Esther

Sanne zei

Hier ook heerlijk in de zon bezig geweest met het mooie weer.
Jammer dat het daarna alweer snel herfst werd....